Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II Hatchback 5d

Łukasz, 10 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce to żylety, dzięki temu że są tak skuteczne już kilka razy uniknąłem stłuczki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Tragiczny lakier, bardzo łatwo się rysuje i jest podatny na odpryski...
4,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam na bdb- Samochód przyjazny użytkownikowi pod wieloma względami, aczkolwiek można się do kilku rzeczy przyczepić, ale to w poszczególnych polach oceny. Posiadam wersję M i w tej cenie był to "najtańszy" samochód, w podobnej cenie oferowany był Chevrolet Cruze, ale gorzej się prowadził, nie mówiąc o tym, że z silnikiem 1.6 125 KM ten samochód stał w miejscu...
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 135 KM można oczekiwać więcej, nawet na niskich obrotach. Po wkręceniu silnika pow. 3 tys. obrotów zaczyna się dziać i to nawet dużo. Elastyczność nie jest jakaś powalająca, ale motor ma 164 Nm, więc szału nie ma. Silnik cichy do 2 tys. obrotów, powyżej już zaczyna być wyraźnie słyszalny, ale nie jest to uciążliwe. Maks. możliwość silnika nie sprawdzałem, bo nie jest mi to potrzebne.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów... No cóż, w tej cenie dosyć częste problemy z wrzuceniem wstecznego raczej nie powinny występować. Do tego lewarek notorycznie haczy przy zmianie z 1 na 2. Pozostałe zmiany bdb. No i długość przełożeń to na pewno pole do poprawy. Na 6 przy 3 tys. obrotów auta jedzie 120 km/h. Dla porównania Chevrolet Cruze 1.4 turbo przy 120 km/h na 6 miał 2,5 tys. obrotów.
5,0
Układ jezdny
To akurat wielki plus tego samochodu. Auto bardzo pewne w zakrętach, nawet jak się przesadzi z prędkością. Układ kierowniczy dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Pewnie są lepsi, ale takiego Ch. Cruze cee'd masakruje precyzją prowadzenia i zachowania się nadwozia podczas prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Też jest bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag w tym zakresie.
5,0
Ergonomia
Wszystko co ważne z punktu widzenia kierowcy jest pod ręką i można to odnaleźć intuicyjnie podczas prowadzenia samochodu bez potrzeby odrywania wzroku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ spisuje się bdb, zaparowane szyby łatwo osuszyć włączoną klimą. Nawet przy 4 osobach na pokładzie i nawiewie włączonym na 1 nie ma problemu z parowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi, szerokie bary i co tam jeszcze :)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej do ok. 90 km/h jest cichutko w aucie, ale powyżej setki szum powietrza już słyszalny nieco za bardzo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O minimalnym spalaniu katalogowym można zapomnieć w momencie wejścia do salonu samochodowego. Podane wartości są nie do osiągnięcia nawet przy stosowaniu się do zasad eco jazdy. Z drugiej strony spalanie średnie na poziomie 5.8 przy 4 osobach na pokładzie, 1.2 tony i 135 KM wydaje mi się wartością bardzo uczciwą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity stosunek ceny do jakości/wyposażenia. Za 58.500 zł dostajemy 135 KM i dobre wyposażenie z dobrymi właściwościami jezdnymi. W podobnej cenie Chevrolet Cruze miał silnik 1.6 125 KM, który w ogóle nie radził sobie z poruszaniem auta, gorzej się prowadził, hamował i miał 5-biegową skrzynię biegów. Dla przykładu jeszcze Honda Civic w podstawowej wersji S z silnikiem 1.8 141 KM kosztowała ponad 72 tys. zł, a w wyposażeniu nie miała nawet klimy manualnej...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
9 tys. km to za mało aby coś więcej napisać, ale póki co nic się nie dzieje. Jedyna rzecz, która jest tragiczna w samochodzie, to lakier. Jest miękki jak bibuła w "Popularnych", rysuje się od samego patrzenia na niego, nie mówiąc o tym, że mam kilka odprysków na masce silnika i drzwiach kierowcy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się złego nie wydarzyło. Na razie tankuję i jeżdżę z rodziną :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed II Hatchback 5d