Układ hamulcowy
: Hamulce to żylety, dzięki temu że są tak skuteczne już kilka razy uniknąłem stłuczki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tragiczny lakier, bardzo łatwo się rysuje i jest podatny na odpryski...
4,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam na bdb- Samochód przyjazny użytkownikowi pod wieloma względami, aczkolwiek można się do kilku rzeczy przyczepić, ale to w poszczególnych polach oceny. Posiadam wersję M i w tej cenie był to "najtańszy" samochód, w podobnej cenie oferowany był Chevrolet Cruze, ale gorzej się prowadził, nie mówiąc o tym, że z silnikiem 1.6 125 KM ten samochód stał w miejscu...
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 135 KM można oczekiwać więcej, nawet na niskich obrotach. Po wkręceniu silnika pow. 3 tys. obrotów zaczyna się dziać i to nawet dużo. Elastyczność nie jest jakaś powalająca, ale motor ma 164 Nm, więc szału nie ma. Silnik cichy do 2 tys. obrotów, powyżej już zaczyna być wyraźnie słyszalny, ale nie jest to uciążliwe. Maks. możliwość silnika nie sprawdzałem, bo nie jest mi to potrzebne.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów... No cóż, w tej cenie dosyć częste problemy z wrzuceniem wstecznego raczej nie powinny występować. Do tego lewarek notorycznie haczy przy zmianie z 1 na 2. Pozostałe zmiany bdb. No i długość przełożeń to na pewno pole do poprawy. Na 6 przy 3 tys. obrotów auta jedzie 120 km/h. Dla porównania Chevrolet Cruze 1.4 turbo przy 120 km/h na 6 miał 2,5 tys. obrotów.
5,0
Układ jezdny
To akurat wielki plus tego samochodu. Auto bardzo pewne w zakrętach, nawet jak się przesadzi z prędkością. Układ kierowniczy dobrze reaguje na ruchy kierownicą. Pewnie są lepsi, ale takiego Ch. Cruze cee'd masakruje precyzją prowadzenia i zachowania się nadwozia podczas prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Też jest bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag w tym zakresie.
5,0
Ergonomia
Wszystko co ważne z punktu widzenia kierowcy jest pod ręką i można to odnaleźć intuicyjnie podczas prowadzenia samochodu bez potrzeby odrywania wzroku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ spisuje się bdb, zaparowane szyby łatwo osuszyć włączoną klimą. Nawet przy 4 osobach na pokładzie i nawiewie włączonym na 1 nie ma problemu z parowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi, szerokie bary i co tam jeszcze :)
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej do ok. 90 km/h jest cichutko w aucie, ale powyżej setki szum powietrza już słyszalny nieco za bardzo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O minimalnym spalaniu katalogowym można zapomnieć w momencie wejścia do salonu samochodowego. Podane wartości są nie do osiągnięcia nawet przy stosowaniu się do zasad eco jazdy. Z drugiej strony spalanie średnie na poziomie 5.8 przy 4 osobach na pokładzie, 1.2 tony i 135 KM wydaje mi się wartością bardzo uczciwą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity stosunek ceny do jakości/wyposażenia. Za 58.500 zł dostajemy 135 KM i dobre wyposażenie z dobrymi właściwościami jezdnymi. W podobnej cenie Chevrolet Cruze miał silnik 1.6 125 KM, który w ogóle nie radził sobie z poruszaniem auta, gorzej się prowadził, hamował i miał 5-biegową skrzynię biegów. Dla przykładu jeszcze Honda Civic w podstawowej wersji S z silnikiem 1.8 141 KM kosztowała ponad 72 tys. zł, a w wyposażeniu nie miała nawet klimy manualnej...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
9 tys. km to za mało aby coś więcej napisać, ale póki co nic się nie dzieje. Jedyna rzecz, która jest tragiczna w samochodzie, to lakier. Jest miękki jak bibuła w "Popularnych", rysuje się od samego patrzenia na niego, nie mówiąc o tym, że mam kilka odprysków na masce silnika i drzwiach kierowcy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się złego nie wydarzyło. Na razie tankuję i jeżdżę z rodziną :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW
[l/100km]