Układ hamulcowy
: bardzo dobre hamulce, przydatny system HAC
4,0
Całokształt
Przejechałem tym samochodem ok 2000 km jako samochodem zastępczym. Ogólnie robi dobre wrażenie , zwracający uwagę, dość cichy, stosunkowo łatwy w prowadzeniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek wystarczający do bezproblemowego poruszania się w ruchu. Nie ma co liczyć na dobre przyspieszenie , elastyczność zadawalająca , potrafi ciągnąć od 1000 obr. Wyścig spod świateł wykluczony.
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą "same"
4,0
Układ jezdny
w porównaniu z Ceedem I gen wyraźny postęp. Samochód dość pewnie zachowuje się na drodze. zawieszenie ciche, chociaż słychać szum opon. Zauważalne zmniejszenie się dystansu jaki dzielił ceed I do np Focusa
Komfort
5,0
Widoczność
jak dla mnie doskonała
3,0
Ergonomia
Zirytowały mnie 3 rzeczy, 1- podłokietnik środkowy umieszczony za bardzo w tyle- jest praktycznie nieprzydatny chyba że ktoś ma 2 m wzrostu, 2- wgłębienie w podlokietniku w drzwiach wypada akurat w miejscu łokcie i przy dłuższej jeździe gniecie w rękę, 3- brak zamykanych schowków w tunelu środkowym
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
po krótkim czasie użytkowania mogę powiedzieć że liczyłem iż będzie gorzej, klimatronik bardzo wydajny i cichy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotele nie powodują zmęczenia , ergonomia jw
4,0
Wyciszenie
słychać opony
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie wiem
4,0
Stosunek jakość/cena
w porównaniu z I generacją jest znacznie nowocześniej i na wyższym poziomie technologicznym. Cena też już zbliżyła się do europejskich/japońskich kompaktów Przy zakupie Ceed raczej przepadnie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie oceniam
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wiem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 100KM 74kW
[l/100km]