Ocena kierowcy - Kia Ceed II Hatchback 5d Facelifting
Michał,
5 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 100KM 74kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
46 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
2,79
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: brak
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: brak komentarza :V wszystko co związane z napędem to porażka
2,0
Całokształt
Ja wiem, że to nie jest auto sportowe, ale nie nadaje się ani do miasta, ani w trasę. Biegami trzeba przebierać tak szybko, że czuję się, jakbym grał na konsoli w zręcznościową grę, a nie jechał samochodem - 6stkę trzeba wrzucać już przy 60-70 km/h - porażka. także auto dla ludzi, którzy lubią zmieniać biegi co kilka sekund w mieście, a na trasie mają zamiar jechać max 90 (autostrada odpada - nawet załadowany tir przyspiesza szybciej... ostatnio dogoniło mnie seicento i nie byłem w stanie mu zjechać, a jechałem około 120km/h)
Wrażenia
1,0
Silnik
DRAMAT. nie ma nawet sensu tutaj się rozpisywać - ten silnik absolutnie nie daje rady... Może i jest 100KM, ale co z tego, jak moment obrotowy jest fatalny? Auto prędzej zgaśnie, niż pojedzie dynamicznie. Silnik wyje, spalanie na autostradzie jak sportowe BMW (około 10-11l) - nie polecam.
1,0
Skrzynia biegów
Biegi są niezwykle krótkie - trzeba je zmieniać dosłownie co sekundę. 1-2-3-4-5-6 i 70km/h - nie powiedziałbym, że to jest przyjazne auto do miasta... na trasie jeszcze gorzej, bo samochód zaczyna przeraźliwie wyć na 6tce w okolicach 90-100km/h.
3,0
Układ jezdny
W zasadzie aż tak przyczepiał się nie będę - jest trochę dziwny i nie da się do niego szybko przyzwyczaić. Przy dużych prędkościach zachowuje nadmierną czułość.
3,0
Karoseria
Średnio - nie jest źle, nie jest super. Wiadomo, że to budżetówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Pod tym względem całkiem ok - słupki nie przeszkadzają, widoczność w tylnej szybie dobra.
4,0
Ergonomia
Głębokie uchwyty na kubki, sporo schowków, łatwy dostęp do gniazdka i USB - raczej pozytywnie :) trochę niewygodny schowek w podłokietniku kierowcy, ale kieszenie w drzwiach bardzo obszerne jak na rozmiary samochodu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu gorzej... w najgorsze upały trzeba odpalić klimę na totalne maksimum, żeby schłodziła wnętrze do temperatury, która jest OKEJ. Spodziewałem się, że w nowym samochodzie będzie działała sprawniej - moja stara Honda Civic VIII generacji mimo swoich lat lepiej sobie radzi z chłodzeniem wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest okej, jedzie się wygodnie, nawet z tyłu jest nieźle :D osobiście rzadko z tyłu siadam, ale nikt nie narzekał. Raczej samochód na dwie osoby, ale jest we dwójkę bardzo komfortowo pod tym względem.
2,0
Wyciszenie
Słychać wszystko xD dosłownie wszystko. Nie dam 1, ale więcej niż 2 też się nie da.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w eksploatacji, ale proszę spróbować wybrać się tym w trasę po autostradzie ;) przy prędkościach autostradowych (120-140km/h) to auto pali jak smok.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nawet teraz uważam, że stoją dużo za drogo jak na to, co oferują - głównie ta wersja silnikowa, która jest kompletnym niewypałem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 100KM 74kW
[l/100km]