Ocena kierowcy - Kia Ceed II Hatchback 5d Facelifting
Dizel93,
7 lat temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Szukałem auta przede wszystkim wyróżniającego się (pakiet GT Line) z niskim kosztem utrzymania. Poprzednio miałem RIO II, które pomijając własne błędy, było autem bezawaryjnym. Póki co z tym jest tak samo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze, nawet zadziwiające dobrze jak na trzy cylindry. Drgania nie są wyczuwalne, turbina daje odpowiednie poczucie mocy. W zimie szybko się nagrzewa. Z wad: trochę głośny stojąc przy masce.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie, pewne przełożenie w 6 stopniowym manualu.
4,0
Układ jezdny
Dosyć sztywne zawieszenie, ale dzięki temu auto bardzo pewnie prowadzi się w zakrętach. Układ kierowniczy do jazdy tylko w trybie sport, pozostałe nadają się co najwyżej na parking.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, dodatkowa szybka pomiędzy słupkiem A i lusterkami, kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Dobra jakość materiałów oraz ich spasowanie. Dostęp do wszystkich funkcji na wyciągniecie ręki + sporo przycisków na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy bez zarzutu, podgrzewanie lusterek i tylnej szyby również. Brakuje podgrzewania przedniej szyby (jest tylko podgrzewanie piór wycieraczek).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Silnika prawie wcale nie słychać, trochę słyszalny wydech, ale z chromowanymi końcówkami brzmi całkiem dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z tym silnikiem wynosi 7,5L. Jeżdżę głównie po mieście ale rzadko stoję w korkach.
W trasie spali 6,5-7L przy dynamicznej jeździe, przy oszczędnej ok 5L, na autostradzie 7,5-8L. Gdy wkręcam go na wysokie obroty przy szybkiej jeździe średnio spali ponad 10L.
Na oponach zimowych trzeba doliczyć jeszcze z 0,5L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pakiety wyposażenia są dobrze wycenione i nie kosztują tyle co w innych markach
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niedziałający system Start&Stop, ponieważ wymaga on naładowania akumulatora w okolicach 80%, a ja jeżdżąc po mieście nie potrafię go do tego poziomu naładować, choć akurat niedziałanie tego systemu nie nazwałbym wadą ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW
[l/100km]