Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed II GT 5d

vonski, 3 lata temu
Silnik 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Ceed II GT 5d 1.6 T-GDI 204KM 150kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Największym zaskoczeniem jest to, że auto cały czas sprawia mi frajdę, po ponad 6 latach użytkowania. Rok temu podniosłem moc (ok. 230KM), co dało trochę nowych wrażeń :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie ma się czego czepić.
5,0
Całokształt
Druga ocena, po ponad 6-ciu latach użytkowania. Auto mam od nowości, więc wszystko piszę ze swojego doświadczenia, bez żadnych zagadek z historią samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik ma 2 wady: spalanie (o tym niżej) i kultura pracy. GDI jest po prostu hałaśliwe, i to w taki mało przyjemny sposób. Odpalany na zimno brzmi jakby coś z nim było nie tak (oczywiście pod maską, nie na zewnątrz). Natomiast pod względem osiągów i awaryjności jest bardzo, bardzo dobrze. Potencjał tuningowy na ok. 240KM samym softem lub nawet pod 280KM po zmianach mechanicznych. Warto dbać o interwały olejowe (ja zmieniam zawsze co 10kkm, leję amerykańskiego AMSOILa).
5,0
Skrzynia biegów
Co by tu napisać: po prostu jest :) Nie ma ani wielkich plusów, ani żadnych wad. Fajny jest długi, szósty bieg, dwójka niestety odcina tuż przed 100km/h :) Póki co pracuje idealnie, beż najmniejszych oznak zużycia.
4,0
Układ jezdny
Ponad 200KM FWD bez szpery to niestety średni pomysł. Samochód ma dość spore problemy z trakcją i przekazaniem mocy na koła, szczególnie w deszczowych warunkach. I żadne opony wiele tu nie zmienią. Potrafi "zamielić" kołami nawet na 3 biegu. No i mnóstwo podsterowności. Zawieszenie dość twarde, ale nie niewygodnie. Za to bardzo wytrzymałe- po 85kkm żadnych oznak zużycia. Miałem przez chwilę zimowe 16" i było duuużo wygodniej, ale samochód wyglądał na nich paskudnie.
5,0
Karoseria
Od strony wizualnej dalej mi się podoba, co jest wręcz ewenementem po tylu latach. GT-ków ciągle jest mało na rynku (i więcej nie będzie), więc się nie opatrzył. Pod kątem wykonania nie mam żadnych uwag poza dość delikatnym i miękkim lakierem, ale to niestety obecnie norma. U mnie sporo odprysków na zderzaku po jeździe autostradowej. No i przednia szyba porysowała się od ziarenka piasku na wycieraczce- masakra.
Komfort
5,0
Widoczność
Tak sobie. Z przodu nie widać końca maski, z tyłu na słuch (czujniki), bo ciężko wyczuć koniec. Na boki widoczność ok. Ale samochód jest niewielki i w miarę zwrotny, więc nie ma problemów z manewrowaniem.
5,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko ok. Przeszkadza tylko wizualizacja czujników cofania, której nie widać podczas kręcenia kierownicą. Cała obsługa prosta i intuicyjna. Mam proste radio bez nawigacji i po kilku latach ma problem z synchronizacją kontaktów (czasem wyświetla numer dzwoniącego bez identyfikacji). Poza tym wszystko ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Więc tak: - ogrzewanie super- szybkie, wydajne, daje radę w największych mrozach. - klima: szybka, wydajna, przez ponad 6 lat bez uzupełniania czynnika. Jedyny mankament: przy jeździe autostradowej nawet całkowicie wyłączając wentylację z nawiewów ciągle leci powietrze. I nie da się tego w żaden sposób wyłączyć, co bywa trochę irytujące.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Siedzę wygodnie mając 190cm wzrostu, i mogę wygodnie siąść za samym sobą. Mały tunel na środku, więc na upartego można jeździć w 5 osób. Bagażnik bez szału, ale ma podwójną podłogę i sporo można pod nią upchać. Zrobiłem tysiące kilometrów po Europie w 4 osoby, ale zawsze z boxem na dachu. Genialne przednie fotele Recaro.
3,0
Wyciszenie
To chyba największa wada tego auta. Jest głośno, szczególnie przy prędkościach autostradowych. Fatalnie wygłuszone są zwłaszcza nadkola (w zasadzie nie są wygłuszone wcale). Słuchać szum z opon, nieważne jaki model założycie. A w deszczu to już w ogóle dramat. Wyjazd z błota brzmi jakby ktoś strzelał po nadkolach :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co nic nie było drogie. Tanie przeglądy w ASO, tani olej, klocki i tarcze. Nic innego nie musiałem wymieniać. Od jakiegoś czasu jeżdżę na PB98, więc spalanie trochę boli.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem te auto w 2015r za 81tys co teraz wydaje się abstrakcyjną ceną. Poza kilkoma drobiazgami naprawionymi w ramach gwarancji nic do samochodu nie dołożyłem. Pod tym kątem rewelacyjny zakup. Do tego auto dobrze trzyma cenę na rynku wtórnym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ramach gwarancji (przez ponad 6 lat): - wymienione siedzisko fotela kierowcy (kruszyła się gąbka), - wymieniony znaczek GT w atrapie (schodził lakier), - wymieniony mechanizm lusterka kierowcy (nie składało się), - wymieniony jeden z zaworów turbiny (check engine). Wszystko załatwione w ASO w ramach gwarancji. I to od ręki, beż żadnego marudzenia czy wyszukiwania problemów. Po moich doświadczeniach z Kią z czystym sumieniem polecam każdemu ich serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic. I nie znam żadnego właściciela GT (a znam ich sporo), który miałby z tym autem jakieś problemy. Oczywiście nie licząc sprowadzanych wynalazków po przejściach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed II GT 5d