Pierwszy naprawdę solidny samochód od Kia. Użytkowany od nowości, nigdy nie zawiódł. Pomimo drobnych niedociągnięć (o czym poniżej) samochód zdecydowanie do polecenia. Mimo już nie najmniejszego przebiegu nadal służy bezawaryjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na pojemność 1.6 jedzie naprawdę bardzo przyjemnie. Dość elastyczny i mocny jak na 115 km. Do tej pory oryginalna turbina, sprzęgło. Żadnych awarii osprzętu. Po odpaleniu na zimnym dość głośny, po kilku minutach pracuje juz bardzo cicho i przyjemnie. Obsługa ogranicza sie wymian oleju i filtrów co 10-15 tys km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zarzutu. Pierwszy bieg dość krótki, piątka zestopniowana fajnie (3 tys obr to ok 150 km/h). Biegi wchodzą dość pewnie, na samym końcu tak jakby "wpadają" w swoje miejsce przy ruchach lewarkiem. Do tej pory żadnych napraw czy problemów. Skok lewarka mógłby być nieco krótszy
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń. W mojej wersji jest jakieś sportowe zawieszenie i koła 17' więc na bardzo kiepskich drogach jest trochę upierdliwie. Za to na normalnych nawierzchniach auto prowadzi się wyśmienicie, czasem na zakrętach naprawdę można zapomnieć że jedzie się rodzinnym kombiakiem :). Trwałość zawieszenia bez uwag, prz blisko 200 tys km przebiegu wciąż oryginalne amortyzatory, niestety co 50-60 tys do wymiany jakiś element zawieszenia (końcówka drążka itd).
4,0
Karoseria
Karoseria dość dobrze zabezpieczona antykorozyjnie, chociaż pojawia się powoli korozja w okolicach rantów błotników i na rancie tylnej klapy. Lakier dość trwały (biały metalik), nie rysuje się jakoś specjalnie w sposób widoczny dla oka
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu. Trochę dziwny patent z tym grubym słupkiem w części kombi (SW) nieco ogranicza widocznośćdo tyłu. Duże lusterka boczne to plus
4,0
Ergonomia
Jest poprawnie, fotele dość wygodne (mam wersję z chyba nieco "głębszymi" fotelami z tego co oglądałem inne Ceed'y). Tapicerka trwała, żadnych uszkodzeń, fotele z pełną regulacją, włącznie z podparciem lędźwiowym. Po rozłożeniu tylnych siedzeń można przewozić naprawdę niespodziewanie wielkie rzeczy :). Minus na tłukący się na dziurach patent z zamkiem uchylanej tylnej kanapy. Na szczęscie łatwo sobie z tym poradzić. Zaskakująco dobre audio (wersja z fabrycznym radiem, sterowanym z kierownicy (ale nie navi), z wyjściem AUX i USB (auto z 2009). Mały minus za dość twardy podłokietnik z przodu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Mam wersję z automatyczną klimatyzacją i spełnia swoje zadanie w 100%. Szybko schładza nagrzane auto, funkcja AUTO dobrze zdaje egzamin. Po ok 8 latach była wymieniona chłodnica klimatyzacji ponieważ "rozlazła się" przy króćcach. Szkoda że podgrzewanie lusterek włącza się dopiero przy uruchomieniu ogrzewania tylnej szyby a nie jak np w autach VAG, gdzie można mieć włączone lub wyłączone niezależnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość auta jest super. Mam 190 cm wzrostu i bez problemu znajduję swoją pozycję za kierownicą. ilość miejsca z przodu zupełnie wystarczająca, z tyłu również ok. Plus za podłokietniki przód i tył. Dużu i foremny bagażnik z fajnym patentem schowków pod przestrzenią bagażową gdzie można trzymać wszystkie pierdoły które zawsze latają po bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Jest dość cicho do prędkości autostradowych, dozwolonych :) Powyżej zaczyna być słychać silnik. Przy codziennej eksploatacji bez uwag, absolutnie silnik diesla nie jest tu uciążliwie głośny. Można by się przyczepić do średnioego wygłuszenia części kombi, szczególnie słyszalne podczas jazdy w deszczu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty na super niskim poziomie, biorąc pod uwagę bezawaryjność. Ceny oryginalnych części stosunkowo wysokie jak na ta klasę auta, ale za to bardzo duzy wybór różnych zamienników. Generalnie koszty eksploatacji na poziomie Skoda Octavia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam to za duży atut tego auta. To zdecydowanie solidne auto i konkurent dla Golfa, Astry czy Focusa jeśli ktoś nie ma uprzedzeń odnośnie marki. Jeździłem powyższymi autami więc opinia wynika z autopsji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przestrzeni 195000 km rzeczy które uległy awarii (nie liczę wymian eksploatacyjnych, wynikających z użytkowania samochodu):
- awaria i wymiana podnośnika szyby kierowcy
- wymiana silniczka tylnej wycieraczki
- naderwanie paska klinowego (ale to bardziej wynikało z wady paska )
- wymiana chłodnicy klimatyzacji (rozszczelnienie)
- przy 190t km rozszczelnienie przedniego reflektora
Jak na 195 tys km wydaj mi się że to niewiele.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]