Silnik
: Silnik, jakość, ilość miejsca, obsługa w salonie, czyli sporo.
5,0
Całokształt
Na początek zaznaczam, że punkty daję adekwatnie do klasy pojazdu - czyli za auto kompaktowe. Daję 5- ; naprawdę fajne i udane autko. Jak tak dalej pójdzie koreańczycy ostro namieszają. Kia Ceed to naprawdę przykład na to, że można zrobić coś solidnego za normalne pieniądze (normalne nie znaczy małe - samochody nowe wg mnie są bardzo drogie).
Wrażenia
4,0
Silnik
5 za kulturę pracy i dynamikę do 120 km/h. 4 za dynamikę powyżej 120 km/h i prędkość max. - troszkę brakuje mocy, ale tylko troszkę. Fajnie przyspiesza "ze startu" - powyżej 2000 obrotów "wciska w fotel". Mały mankament typowy dla diesli (tak mi się wydaje); jadąc np na 5 przy obrotach poniżej 2000 nagłe wciśnięcie pedału gazu powoduje, że bez redukcji na niższy bieg wyraźnie traci oddech.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie, bez haczenia, nic dodać, nic ująć.
4,0
Układ jezdny
Tu daję 4- albo nawet 3+. Zawieszenie sztywne (niby dla bezpieczeństwa) i niestety hałaśliwe, ale tylko naprawdę na krótkich nierównościach, dziurach, wybojach. Ale to rzecz gustu. Ja preferuje te bardziej komfortowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Są czujniki cofania (polecam), duże lusterka boczne - nie mam problemów.
5,0
Ergonomia
Nieskomplikowana obsługa i wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znów 5- za automatyczną (niestety tylko jednostrefową) klimę. Minus za brak nawiewów na tylną część pojazdu. Miłe zaskoczenie to szybkie, nawet bardzo szybkie nagrzewanie się w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu rewelacja (można naprawdę wygodnie zasiąść bez zabierania miejsca siedzącym z przodu), bagażnik foremny, ale niezbyt duży jak na kombi.
4,0
Wyciszenie
Uciążliwy szum opon (michelin, ale chyba ten najgorszy) - muszę zmienić i trochę czasami słychać pracę zawieszenia, ale to akurat mały problem. Większy i nad tym ubolewam (w tak dopracowanym aucie?) jest hałas uderzających kamieni, błota itp (np wyjazd na asfalt z szutrowej, leśnej drogi) o nadkola. Nie jest to wada dla której zrezygnowałbym z ponownego zakupu tego auta, ale powinni nad tym popracować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cen serwisowych nie znam. Zużycie realne i przeze mnie sprawdzone - 8 litrów miasto, 6.5 litra trasa. 4 dałem za to, że można lepiej jak na diesla 1.6 (ukłon w stronę niemieckich aut).
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu bezapelacyjnie 5. Proszę znaleźć tak dopracowane auto (wyposażenie - mam najbogatszą wersję w pięknym graficie, silnik, ilość miejsca) za te pieniądze (69000 PLN).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Śmieszne jest to, że jak pojawi się jakiś "świerszcz", trzeszczenie to nie trwa to długa - po jakimś czasie bezpowrotnie znika,. Jakość wykonania (materiały deski rozdzielczej itp) tego auta jest naprawdę na niezłym poziomie. Troszkę razi "pokrycie" ekranu mini kompa, "daszek" nad zegarami i uchwyty w bocznych drzwiach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic - nowe auto. A jak się zepsuje to co, jest gwarancja.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]