Inne
: Audio. W wersji z fabryczną nawigacją na płyty głośniki rzeczywiście jakkolwiek grają a nie tylko wydają dźwięki. Taka ciekawostka.
5,0
Całokształt
Wygoda, niezawodność, plastik. To chyba najlepsze podsumowanie moich odczuć z tym autem, po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Jeśli coś w tym aucie jest to działa, działa długo i bezawaryjnie. Auto nigdy nie stanęło w trasie, fotele nie przyprawiały o ból pleców, wizyta na stacji nie zrujnowała budżetu. Silnik z LPG świetnie współpracuje a bagażnik jest duży i przestronny. Zjeździłem tym autem całą Polskę i bez wachania wsiadam na każdy kolejny przejazd. Oczywiście, że wykończenie plastików w środku i wygłuszenie mogłoby być lepsze, ale z drugiej strony, to kompakt Kia sprzed 17 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mógłbym napisać, że mało mocy. Ale no nie, wyciąganie z 1.6 bez turbo więcej niż 130 kuca to nie byłby dobry pomysł. Więc jest optymalnie, silnik długowieczny. Jasne, że w trasie 110 -120km/h to taki złoty środek, można szybciej, ale po co. Powyżej 4 tysięcy obrotów silnik jest naprawdę głośny i bierze olej, do 3,5 tys nie zauważyłem takich objawów.
Olej wymieniany co 10, maks 12 tysięcy. W podobnych okresach serwis gazu.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj sprawa jest prosta. 5 biegów do przodu, o jeden za mało. Biegi wskakują z wyraźnym, przyjemnym oporem [kliknięciem?] Długi wsteczny, sprzęgło wybacza okazjonalne błędy.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie: miękkie, dość wrażliwe, trzeba dbać, zaglądać co wymianę oleju najlepiej. Zamienniki nie wystarczają na zbyt długo przy kontakcie z dziurawymi drogami. W zakrętach jedzie pewnie, mimo, że buda buja. Do jakości Focusa brakuje.
4,0
Karoseria
Od spodu zdrowizna, nic nie gnije, czy buda czy podzespoły. Tłumik też cały, fabryczny. Natomiast :
-klapa bagażnika złapała małe purchle
-wewnętrzne górne ranty tylnych drzwi potrafi przeżreć na wylot, na szczęście w głąb, czyli w strone szyby a nie na zewnątrz. W żadnym innym aucie nie widziałem takiego przypadku.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj bez problemów. Widać wszystko, nic nie zasłania. Lusterka odpowiedniego rozmiaru.
4,0
Ergonomia
Fotele skóra, wygodne. Obsługa radia i nawigacji z kierownicy typowa dla aut z tamtych lat, kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Zegary czytelne, trochę mało intuicyjnie przeniesiony komputer pokładowy nad radio, ale przynajmniej czytelny. Przyciski od klimy w zasięgu palca przy wbijaniu biegów nieparzystych.
Podłokietnik jest w dobrym miejscu i dobrego rozmiaru. Schowki w drzwiach ok, podwójny w podłokietniku też ok, pasażera taki sobie, ale wentylowany. Wszystko co trzeba jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato chłodzi, w zimę grzeje, automatyczna klima dobrze dobiera siłę i temperaturę nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi, dużo nad głową, a niski nie jestem. Z tyłu usiądzie dorosly za dorosłym z przodu i nie narzeka.
3,0
Wyciszenie
No jest średnio. Ciszej niż w Dacii Duster, ale przy 130 jest już mocny szum. Przy 160 rozmowa tylko podniesionym głosem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis płynów, serwis instalacji LPG. Rzadkie, ale dość regularne drobne naprawy zawieszenia. Tyle.
4,0
Stosunek jakość/cena
W zasadzie ocena nie wymaga komentarza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i cisza.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 122KM 90kW
[l/100km]