To naprawdę dość kiepskie auto i wcale nie tanie. Kupiłem na początku roku a sąsiad kupił golfa V kombi kilka miesięcy później. Co najgorsze jego golf był tylko o 5 tys. droższy. Ja zapłaciłem ponad 58 tys. (to zdecydowanie za drogo) bo auto nie jest warte więcej niż 45 tys. Przy prawie identycznym wyposażeniu sąsiad w golfie ma znakomity silnik 1.4 TSI który pali w mieście 8 litrów a mój 9,5. Po paru latach różnica w cenie się zwróci a jazda golfem a kia to przepaść. Jedyna przewaga cee\'da to.... że jest ładniejszy. No cóż ale nie po to auto się kupuje. Bardzo żałuję zakupu. Kia wcale nie jest tania bo nie ma prawie żadnych promocji. Jazda nie jest zła ale od konkurencji japońskiej i niemieckiej niestety odstaje. Oczywiście zależy kto czym wcześniej jeździł ale Koreańczycy (Słowacy)muszą się jeszcze uczyć sporo chociaż postęp jest i tak.
Ponadto serwisy Kia są beznadziejne. Takiej zgrai niekompetentnych ludzi ze świeca szukać. Serwisy drogie i tak przez 7 lat jak się chce mieć gwarancję a przy takiej jakości chyba będę zmuszony serwisować w ASO.
Naprawdę szczerze i z całego serca odradzam zakup :-) Lepiej dołożyć i kupić np mazdę 3 (żeby nie było że wychwalam golfa) bo szczerze mówiąc niemieckich nie kocham. Można tez się skusić na Hondę civic (teraz sa obniżki) i wiele innych. Nawet zaryzykowałbym twierdzenie że francuskie są lepiej wykonane.
Wrażenia
3,0
Silnik
Naprawdę słabo. Kiepska elastyczność, niska kultura pracy i duże spalanie. Trzeba toto kręcić żeby zaczęło wyprzedzać. Daje \"3\" trochę na wyrost.
Niedawno jechałem VW Golfem z 1.4 TSI o tej samej mocy ale o wiele lepszej charakterystyce momentu obrotowego. Po prostu przepaść. Jakbym jechał 2,5 litrowym wolnossącym benzyniakiem. Echch.. aż żal bierze. Kia jedzie przy tym jak rower.
4,0
Skrzynia biegów
Bez rewelacji. Szkoda że tylko 5 biegowa ale biegi wchodzą dość precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
Tu mieszane uczucia. Zawieszenie sztywne, nawet bardzo sztywne i to jest plus. Dobrze trzyma się drogi ale za to niesamowicie głośne. Naprawdę odgłosy są nie do zniesienia.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w kombi. Bez uwag. Nie mam problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok. Radio intuicyjne. Naprawdę dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimka taka sobie a ogrzewanie mogłoby działać trochę szybciej. Mimo wszystko ocena neutralna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu naprawdę znakomicie. Chyba najlepiej w klasie. Duży rozstaw osi i ogromny bagażnik. Czego chcieć więcej.
1,0
Wyciszenie
No tu jest beznadziejnie. Bardzo głośne zawieszenie. Przy 130 km/h na autostradzie brakuje 6 biegu a silnik wyje wniebogłosy. Po długiej trasie do Włoch bolała mnie od tego głowa.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo mało ekonomiczny. W mieście 9,5 litra a na trasie ok 7-7,5. Spodziewałem się trochę mniej.
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie za drogo w stosunku do jakości. Serwisy drogie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Radio padło po miesiącu. Wszystko w aucie skrzypi jakby miało z 8 lat. Spasowanie jest tragiczne. Plastiki strasznej jakości. Szczególnie na drzwiach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jeszcze nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 122KM 90kW
[l/100km]