Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I SW Facelifting

Michał, 8 lat temu
Silnik 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Ceed I SW Facelifting 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 210 tyś i zero usterek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : żarówki świateł mijania.
4,0
Całokształt
Kupiony jako nowy w wersji optimum +. Z wyposażenia brakuje jedynie tempomatu. Po użytych materiałach nie widać najmniejszego zużycia. Skórzane boczki foteli, kierownica itd. są jak nowe. Z auta jestem bardzo zadowolony. Eksploatacja do dnia dzisiejszego przebiega bez najmniejszych usterek. Silnik, zawieszenie jak i wyposażenie jest bezusterkowe. Ponad 200 tyś i poza przeglądami co 20 tyś nie wymagał dodatkowych nakładów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z mechanicznego punktu widzenia samochód jest bardzo solidnie zbudowany. Zawieszenie czy silnik nie stwarzały dotąd żadnych problemów. Z tyłu wielowahacz poprawiający jakość prowadzenia. Spalanie na programie 170km i 360 Nm po autostradzie spadło o 2l przy zdecydowaniu lepszej dynamice.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy na zimnym oleju i przy dużym mrozie przez pierwszy, krótki odcinek. Później już jest w porządku. Ten typ podobno tak ma. Do precyzji mx 5 trochę brakuje.
5,0
Układ jezdny
Na seryjnych felgach 17 trochę za sztywno. Na 16 jest już super. Przyjemnie sprężyste i dobrze trzymające się drogi. Nie wnikałem jakiego typu jest wspomaganie kierownicy ale działa o niebo lepiej niż te ze wspomaganiem elektryczno-hydraulicznym. Działa z lekkim oporem dając inf. co się dzieje z kołami.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Lusterka boczne odpowiedniej wielkości. Lusterko wsteczne samo ściemniające się Słupki przednie nie są nazbyt grube. Ogólnie bardzo poprawnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane pod ręką. Nie doszukałem się nieprzemyślanych rozwiązań. Przyzwoicie zaprojektowany
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń jak na silnik diesla. Klima działa bardzo wydajnie. Ogrzewanie startuje po ok 2 kilometrach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na nadwozie kombi oceniam bardzo dobrze. Wiele przegródek, haczyków, siatki do mocowania bagaży.
4,0
Wyciszenie
Silnik trochę hałasuje aczkolwiek tylko w zakresie niskich prędkości i gdy jest nierozgrzany. Ma wysoką kulturę pracy także można przywyknąć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak nieprzewidzianych usterek. Tylko koszty przeglądów. Ceny części bardzo przyzwoite a komponenty użyte dobrych europejskich firm z dostępem do których nie ma najmniejszego problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do konkurencji, głównie "niezawodnej" niemieckiej jest bardzo tanio.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie mogę napisać o dość często przepalających się żarówkach świateł mijania - średnio co 6-9 miesięcy muszę wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
210 tyś i nic. Z ciekawością przemierzam kolejne kilometry.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40

Kia Ceed I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed I SW Facelifting