Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I SW Facelifting

Bartek z Wroc, 14 lat temu
Silnik 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed I SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest to ładne autko i z zewnątrz i w środku. Zdecydowanie polubiłem Ceed'a, coraz lepiej mi się nim jeździ. Jestem mile zaskoczony, że KIA robi taj klasy auta.
5,0
Całokształt
Auto duże, z dobrym silnikiem, relatywnie tanie. Miałem do wyboru Octawię 1.4 TSI, ale kosztowała 10.000 więcej i była tylko w kolorze czarnym... Wybrałem Ceed SW, dostałem wszystkie dodatki, opony, etc. i zapłaciłem o 10.000 mniej niż za Skodę. Auto ładne i z zewnątrz i w środku. Rewelacyjny system audio, gra bardzo ładnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, choć mam subiektywne odczucie że 126 KM powinno bardziej ciągnąć to autko. Jest dobrze, ale nie rewelacyjnie. Przy 3000+ obrotów zaczyna mocno ciągnąć do przodu, wcześniej jest (za) spokojnie ale oszczędnie Co do elastyczności, to 1.6 CVVT preferuje jak najszybsze przełączanie na wyższy bieg. Ekonomiczna jazda oznacza 1.5 - 2.5 tys obrotów na 4 lub 5 biegu. Wtedy spalanie wynosi 5,5 - 6,5 l (teoretycznie). Zimą notowałem spalanie na poziomie 8 - 9l. Entuzjaści dynamicznej jazdy po mieście od świateł do świateł na 2 - 3 biegu, wysokich obrotów też będą zadowoleni, autko dostaje kopa i pcha raźnie 1500kg masy, ale kosztem minimum 8 - 10 l na 100 km. w trasie przy 4 - 4,5 tysiącach obrotów na liczniku jest 140 - 160 km/h przy spalaniu 7 - 10 l. Mi brakuje zdecydowanie 6 biegu przy szybkiej jeździe. Generalnie autko stworzone do jazdy na najwyższym - 5 biegu, lubi raczej trasy bez częstych zatrzymań na światłach. W mieście w korkach pali dużo, nawet 9 - 10 l. zimą. Jest wiosna, spalanie spadło do 7,6l. Jak się jeździ uważnie i nie w korkach, to bywało 6,8 - 7,2l Silnik jest cichy (ale wyciszenie nie jest 100%), trochę słychać opony Fani absolutnej ciszy jednak mogą czuć się zawiedzeni, zwłaszcza przy 140 km/h
4,0
Skrzynia biegów
działa bez zarzutu, choć nieco mi brakuje 6 biegu w trasie. 5 bieg jest zestrojony nadzwyczaj szeroko, od 60km /h można jechać na 5tce przy 1,5 tys obrotów, przy spalaniu 4,0 - 5l (teoretycznie) Jak możesz, kup wersję 6 biegową albo automat :)
5,0
Układ jezdny
Wybrałem model bez ESP, jest zima i jeżdżę ostrożnie. Ani razu nie wpadłem w poślizg, auto prowadzi się pewnie. Auto daje dość stabilne prowadzenie, ma twarde zawieszenie ale komfortowe. Fotele dobrze wyprofilowane i twarde ale dość wygodne choć wyboje czuć - zwłaszcza po przesiadce z "francuza". Uwaga subiektywna: idealnie opisuje Ceed'a 1,6 CVVT słowo "cruising", pewnie sunie po szosie. Wielbiciele energetycznych zrywów muszą przygotować się na wyższe wydatki na stacji benzynowej.
Komfort
5,0
Widoczność
przednia szyba - super lusterka boczne - 4+ tylna szyba - jest dobrze jak na kombi, widać sporo.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca z przodu, dla pasażerów i 540 litrów w bagażniku. kokpit czytelny, przestronny. auto mile mnie zaskoczyło, bo np. nie pozwala ruszyć i ostrzega sygnałem dźwiękowym z uchylonymi / niedomkniętymi drzwiami, co ważne jak się ma małe dzieci. W czasie jazdy drzwi się blokują automatycznie. W zimie przydałby się ogrzewane fotele i odmrażanie przedniej szyby. Podobno jest w wersjach Optimum Plus. Cenny gadżet, jak mamy ostrą zimę. Mam wersję z homologacją - kratka i jej mocowanie to dwie metalowe rurki biegnące z boków i metalowa ścianka (solidna) z tyłu bagażnika, co może niekiedy denerwować, ale za to pozwala szybki na demontaż kratki (podobno) Siedzenia w wersji bez kratki składają się do płaskiej podłogi. W bagażniku pełno schowków pod podłogą oraz jest roleta. Zamykanie bagażnika bez zarzutu. Niski podest. Wygodne. Na wakacje zapakowałem mega dużo rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest super. odmrażanie zalodzonej szyby przy -10C trwa nawiewem ok. 5 minut. Klima w upały 35C działała bez zarzutu. Mam wersję półautomatyczną, nie narzekam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dobrze
4,0
Wyciszenie
silnik słychać, ale nie głośno zawieszenie dość twarde, ale chyba dlatego auto prowadzi się stabilnie. Tym nie mniej na wybojach łupie i jak piszą w niemieckiej prasie - "zawieszenie z brutalną siłą daje o sobie znać na wybojach"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zimie na razie pali 9/100 km po mieście wiosną - 7,6 l / 100km - i to jest śrendnie spalanie w mieście, przy dziennych trasach 2x20km (40 km) średnie spalanie po 11 tys km to 7,6 litra na 100 km. Aby to uzyskać trzeba nauczyć się płynnej jazdy na 4 i 5 biegu. W przeciwnym razie łatwo osiągnąć 8 - 9 l. W trasie przy: 70 km /h - 5,5 - 6,2 l bez obciążenia 120 km, rowery, pełne obciążenie, 7 - 7,6 l / 100km 140km/h bez obciążenia 7,5l/100km 160km/h 9 - 10 l/100 km i niespodzianka 80 - 120 km/h spalanie 6 - 7 l/100km 60 - 80 km/h spalanie 5 - 6 l/100 km przy 1500 - 2500 obrotów / min - szok, że auto zachęca do jazdy przy 1500 obrotów na 4 i 5 biegu... Do jazdy miejskiej, zryw i stop na światłach, w korkach, to nie jest stworzony...
5,0
Stosunek jakość/cena
oceniam na 5 choć chciałbym więcej dostać za prawie 60k PLN. Np. w tej cenie chciałbym teraz silnik CrDI a nie benzynę. Ale kupiłbym 1,6 CRDI i 6 biegowa skrzynię lub automat teraz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40

Kia Ceed I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed I SW Facelifting