Karoseria
: Jest to ładne autko i z zewnątrz i w środku. Zdecydowanie polubiłem Ceed'a, coraz lepiej mi się nim jeździ. Jestem mile zaskoczony, że KIA robi taj klasy auta.
5,0
Całokształt
Auto duże, z dobrym silnikiem, relatywnie tanie. Miałem do wyboru Octawię 1.4 TSI, ale kosztowała 10.000 więcej i była tylko w kolorze czarnym... Wybrałem Ceed SW, dostałem wszystkie dodatki, opony, etc. i zapłaciłem o 10.000 mniej niż za Skodę.
Auto ładne i z zewnątrz i w środku. Rewelacyjny system audio, gra bardzo ładnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, choć mam subiektywne odczucie że 126 KM powinno bardziej ciągnąć to autko. Jest dobrze, ale nie rewelacyjnie. Przy 3000+ obrotów zaczyna mocno ciągnąć do przodu, wcześniej jest (za) spokojnie ale oszczędnie
Co do elastyczności, to 1.6 CVVT preferuje jak najszybsze przełączanie na wyższy bieg. Ekonomiczna jazda oznacza 1.5 - 2.5 tys obrotów na 4 lub 5 biegu. Wtedy spalanie wynosi 5,5 - 6,5 l (teoretycznie). Zimą notowałem spalanie na poziomie 8 - 9l.
Entuzjaści dynamicznej jazdy po mieście od świateł do świateł na 2 - 3 biegu, wysokich obrotów też będą zadowoleni, autko dostaje kopa i pcha raźnie 1500kg masy, ale kosztem minimum 8 - 10 l na 100 km.
w trasie przy 4 - 4,5 tysiącach obrotów na liczniku jest 140 - 160 km/h przy spalaniu 7 - 10 l.
Mi brakuje zdecydowanie 6 biegu przy szybkiej jeździe.
Generalnie autko stworzone do jazdy na najwyższym - 5 biegu, lubi raczej trasy bez częstych zatrzymań na światłach. W mieście w korkach pali dużo, nawet 9 - 10 l. zimą. Jest wiosna, spalanie spadło do 7,6l. Jak się jeździ uważnie i nie w korkach, to bywało 6,8 - 7,2l
Silnik jest cichy (ale wyciszenie nie jest 100%), trochę słychać opony
Fani absolutnej ciszy jednak mogą czuć się zawiedzeni, zwłaszcza przy 140 km/h
4,0
Skrzynia biegów
działa bez zarzutu, choć nieco mi brakuje 6 biegu w trasie.
5 bieg jest zestrojony nadzwyczaj szeroko, od 60km /h można jechać na 5tce przy 1,5 tys obrotów, przy spalaniu 4,0 - 5l (teoretycznie)
Jak możesz, kup wersję 6 biegową albo automat :)
5,0
Układ jezdny
Wybrałem model bez ESP, jest zima i jeżdżę ostrożnie. Ani razu nie wpadłem w poślizg, auto prowadzi się pewnie. Auto daje dość stabilne prowadzenie, ma twarde zawieszenie ale komfortowe. Fotele dobrze wyprofilowane i twarde ale dość wygodne choć wyboje czuć - zwłaszcza po przesiadce z "francuza".
Uwaga subiektywna: idealnie opisuje Ceed'a 1,6 CVVT słowo "cruising", pewnie sunie po szosie.
Wielbiciele energetycznych zrywów muszą przygotować się na wyższe wydatki na stacji benzynowej.
Komfort
5,0
Widoczność
przednia szyba - super
lusterka boczne - 4+
tylna szyba - jest dobrze jak na kombi, widać sporo.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca z przodu, dla pasażerów i 540 litrów w bagażniku.
kokpit czytelny, przestronny.
auto mile mnie zaskoczyło, bo np. nie pozwala ruszyć i ostrzega sygnałem dźwiękowym z uchylonymi / niedomkniętymi drzwiami, co ważne jak się ma małe dzieci. W czasie jazdy drzwi się blokują automatycznie.
W zimie przydałby się ogrzewane fotele i odmrażanie przedniej szyby. Podobno jest w wersjach Optimum Plus. Cenny gadżet, jak mamy ostrą zimę.
Mam wersję z homologacją - kratka i jej mocowanie to dwie metalowe rurki biegnące z boków i metalowa ścianka (solidna) z tyłu bagażnika, co może niekiedy denerwować, ale za to pozwala szybki na demontaż kratki (podobno)
Siedzenia w wersji bez kratki składają się do płaskiej podłogi.
W bagażniku pełno schowków pod podłogą oraz jest roleta. Zamykanie bagażnika bez zarzutu. Niski podest. Wygodne. Na wakacje zapakowałem mega dużo rzeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest super.
odmrażanie zalodzonej szyby przy -10C trwa nawiewem ok. 5 minut.
Klima w upały 35C działała bez zarzutu. Mam wersję półautomatyczną, nie narzekam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dobrze
4,0
Wyciszenie
silnik słychać, ale nie głośno
zawieszenie dość twarde, ale chyba dlatego auto prowadzi się stabilnie. Tym nie mniej na wybojach łupie i jak piszą w niemieckiej prasie - "zawieszenie z brutalną siłą daje o sobie znać na wybojach"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zimie na razie pali 9/100 km po mieście
wiosną - 7,6 l / 100km - i to jest śrendnie spalanie w mieście, przy dziennych trasach 2x20km (40 km)
średnie spalanie po 11 tys km to 7,6 litra na 100 km. Aby to uzyskać trzeba nauczyć się płynnej jazdy na 4 i 5 biegu. W przeciwnym razie łatwo osiągnąć 8 - 9 l.
W trasie przy:
70 km /h - 5,5 - 6,2 l bez obciążenia
120 km, rowery, pełne obciążenie, 7 - 7,6 l / 100km
140km/h bez obciążenia 7,5l/100km
160km/h 9 - 10 l/100 km
i niespodzianka
80 - 120 km/h spalanie 6 - 7 l/100km
60 - 80 km/h spalanie 5 - 6 l/100 km
przy 1500 - 2500 obrotów / min - szok, że auto zachęca do jazdy przy 1500 obrotów na 4 i 5 biegu...
Do jazdy miejskiej, zryw i stop na światłach, w korkach, to nie jest stworzony...
5,0
Stosunek jakość/cena
oceniam na 5
choć chciałbym więcej dostać za prawie 60k PLN. Np. w tej cenie chciałbym teraz silnik CrDI a nie benzynę.
Ale kupiłbym 1,6 CRDI i 6 biegowa skrzynię lub automat teraz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
[l/100km]