Silnik
: No silniczek po prostu bajeczka. To lata kilkanaście centymetrów ponad chodnikami. A po chipie w kosmos.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Łatwo to to zadrapać.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
Mimo dwóch lat w tym aucie, nadal ciężko jest płynnie zmienić bieg. W starej Skodzie Felicii jakoś tego problemu nie miałem. Ale obstawiam potulnie, że to ja jestem gupi, a nie samochód.
4,0
Układ jezdny
Na letnich oponach Continentala z dedykowanymi felgami KIA trzeba chcieć, bardzo, by wpaść w poślizg. Zawieszenie z dziurami radzie sobie przeciętnie - o wiele gorzej niż nowa KIA Cee'd (II) (nie wiem jak nowy Pro_cee'd (II)). Kierowanie precyzyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie można stawać zbyt blisko świateł. Pomijając to, reszta superancko.
4,0
Ergonomia
Stara szkoła. Wszystko na przyciski, a więc można kontrolować dosłownie wszystko nie odrywając oczu od drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w brud ALE mając na uwadze, że to trzydrzwiowy samochód. Oceniam ignorując uciążliwość wsiadania i wysiadania - ale spójrzmy prawdzie w oczy, jak się kupuje takie auto to nie po to, by ludziom z tyłu się fajnie wsiadało. Jak już wsiądą to są zadowoleni.
3,0
Wyciszenie
W mieście jest ok. Przy 70-80 km/h jest super. Przy 120 jest ok. Przy 140 robi się szum, idzie przywyknąć, ale szum. Nieznośnie robi się przy 200, ale wtedy na pewno drogi kupujący nie będzie Cię to obchodzić, bo frajda jest nieziemska.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.5 to w trasie Gdańsk - Kraków zgodnie z przepisami. 6.8 w drodze do pracy (pół obwodnica, pół miasto). 7.8 to samo miasto. Natomiast Gdańsk - Kraków ile fabryka dała to 7.5. Muszę zaznaczyć też, że mój silnik ma nieco podniesioną moc do 180 KM. Przy 140 KM spalanie o dziwo było takie samo. W trasie do Chorwacji, na południowym paliwie, w załadowanym samochodzie (4 osoby, walizki na 2 tygodnie), spadło do 5.8 i to mój rekord.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swój egzemplarz kupowałem za 25 000 zł w grudniu 2015 roku. I jedyne co było do zrobienia to łożysko. Zapobiegawczo zrobiłem filtry i wymieniłem olej. W zeszłym miesiącu z racji większej mocy, sprzęgło, a już przy okazji rozrząd i dwumasa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To KIA, a nie BMW...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
...ale dwumasa i sprzęgło zabolało ;)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
[l/100km]