Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting

Michał, 6 lat temu
Silnik 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Samochód jest świetny. Bardzo przyzwoicie wykonane wnętrze, "precyzyjne" przyciski, praktycznie wcale nie widać zużycia elementów wnętrza. Jak na koreańskie auto, według mnie rewelacyjnie wykończony. Prowadzenie samochodu jest również na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście, z biegiem czasu silnik mógłby być mocniejszy, ale nie jest to dla mnie najważniejsza rzecz, rekompensuje to spalaniem. Samochód od 3 lat nie sprawił mi żadnych problemów. Serwisuje go na bieżąco i nie oszczędzam na niczym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja 90KM mogłaby być bardziej żwawa, ale nie jest to dla mnie najważniejsze. Istotna kwestia to łańcuch rozrządu oraz brak koła dwumasowego.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna praca skrzyni biegów. Dodatkowo 6-biegów mówi samo za siebie. Skrzynia zestrojona jest dosyć "krótko" przez co prędkość maksymalna to okolice 165 km/h, ale ja nie jeżdżę szybciej.
5,0
Układ jezdny
Brak uwag. Zawieszenie, układ kierowniczy, wszystko na bardzo wysokim poziomie.
5,0
Karoseria
Linia wersji 3-drzwiowej, Pro Cee'd, jak dla mnie przepiękna. Nie brałem pod uwagę wersji 5-drzwiowej, gdyż po prostu mi się nie podoba. Jak na kompaktowy samochód, bardzo dużo miejsca z tyłu, bagażnik też w zupełności wystarczający. Wyjazd w 3 osoby na tydzień na narty - bez problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag w tej kwestii.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak najbardziej intuicyjne, nie mogę powiedzieć nic złego w tej kwestii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2-strefowa, automatyczna działa w bardzo dobry sposób, ma jeden drobny mankament. Po rozdzieleniu temperatury kierowcy i pasażera, nie ma możliwości powrotu do wspólnej regulacji. Jedyne wyjście to wyłączenie i włączenie klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca wewnątrz jest bardzo duża jak na ten segment.
4,0
Wyciszenie
Pewnie mogłoby być ciszej wewnątrz, ale trzeba pamiętać że nie jest to Mercedes klasy S.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie regularne wymiany materiałów eksploatacyjnych eliminują jakiekolwiek naprawy. W swoim samochodzie wymieniałem sprzęgło (kupując samochód czułem że już się kończy) - za części z robocizną zapłaciłem 500 zł (wybrałem najdroższe sprzęgło marki LUK - koszt to niecałe 300 zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymujemy zdecydowanie młodszy samochód niż np. VW Golf, wykończony tak samo albo lepiej oraz o wiele bardziej nietuzinkowy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzeczą oczywistą jest fakt naprawy zawieszenia raz na jakiś czas. Nie ma samochodu w którym nie trzeba tego robić. Ceny części - śmiesznie niskie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi WGT 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Ceed I pro_cee´d Facelifting