Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback

Tadzik 2008, 9 lat temu
Silnik 1.6 CRDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 301 tys. km
Kia Ceed I Hatchback 1.6 CRDi 115KM 85kW 2006-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.6 CRDI 115 konna wersja to punkt auta bezkonkurencyjny,auto dynamiczne ze średnim spalaniem 5,8-6,3 litra.Turbo kanion tak można napisać o silnikach tdi/hdi ITD. crdi bije na łeb inne jednostki klekota, agregat crdi to popis wytrzymałości i kultury prawdopodobnie ostatni silnik wysokoprężny bez uciążliwych idiotycznych wynalazków wręcz o ponadprzeciętnej wytrzymałości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza na klapie bagażnika,szyny foteli itd
Zawieszenie : Bardzo wytrzymałe ale dość głośno pracuje przy małych prędkosciach
Przeniesienie napędu : Wspomaganie auta,trzeba się przyzwyczaić
4,0
Całokształt
Auto bardzo dobre,brakło minimum do oceny doskonałej! największy minus aut z początku rocznika gdzieś do 2010 to jednak delikatne łapanie rdzy na klapie i górnej ramce drzwi tylnych + rdzewienie szyn od foteli?!? minus konkretny ale pozbycie się tych problemów jest tanie i szybkie,kolejny minusik to kilka pozycji marnych plastików w środku auta np' na drzwiach po 5 sekundach trzymania tam dłoni jest zapocone i ohydnie to wygląda.Auto jak na swoją klasę bije konkurentów na plus w tematyce przestrzeni dla pasażerów jedynie golf mk6 może coś powiedzieć ale Mazda3 przy Cee'die to auto na zakupy dla młodej panny.Deska rozdzielcza i góra bocznych drzwi w ciekawym dobrym materiale została wykonana lecz delikatne trzeszczenie czasem można usłyszeć.Każdy z nas pamięta auta marki Kia z lat 90' to były graty do potęgi za 5% wartości po 6 latach człowiek nie mógł tego sprzedać,cee'd jest pierwszym autem dobrej jakości który bez problemów może stanąć w szranki z konkurencją z DE/FR/JAPAN pod wieloma względami bije konkurencję (przykład sinik opis niżej) a w wielu dziedzinach dobrze sobie radzi,nie ma się czego wstydzić...Kia jak i inne korey auta zrobiły ogromy skok w przyszłość w sumie Cytryny czy Renault też.Cee'd przynajmniej 1 generacji jak dla mnie ma trzy minusy o których napisze/// 1-Korozja,2-Skrzynia biegów,3-Wspomaganie kierownicy
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najmocniejszy punkt auta jeśli wybraliśmy 1.6 crdi 90/115ps silnik na łańcuchu bez dwuMASY i filtra cząstek stałych ! prawdopodobnie ten silnik to jeden z ostatnich "twardych diesli" i to w roczniku 2008 nie 2003 którym można trzaskać kilometrów jak wariat i nie ma problemów.Moment dostępny od 2 900 tys obrotów praktycznie brak turbo dziury a kto przesiadł się z TDI to wie o czym piszę no i kultura CR która zadziwia w tak małym silniku.Oczywiście wtryski BOScHa nie DELPHI itd kolejny plus i znajdź mi lepszy silnik klekota po 2005 roku ?
3,0
Skrzynia biegów
Kolejny minus w sumie dość konkretny,precyzji zero..często przy wstecznym trzeba z dwa razy się męczyć aby weszło,redukcja też miła nie jest zwłaszcza z 2 na 1 ale z 3 na 2 też precyzją nie grzeszy.Głośna praca wszystkich przełożeń też plusa tej skrzyni nie dodaje...drugi z trzech minusów auta.Przyznam troszku brak 6-biegu na trasy,po FL juz go mają ale za cenę DPF'a hihihi (wiem złośliwy jestem) i jeszcze info o sprincie 0-100km/h nie jest jak podaje producent 11,5 sekundy tylko nieco ponad 10 seknud
4,0
Układ jezdny
Mam od nowości koła 15" na oponach 195 i jest dość twardo co oczywiście jest plusem na autostradach,poprzeczne koleiny itd auto lubi tak sobie.No i jednak muszę napisać o 3 minusie najmniejszym to wspomaganie kierownicy...na parkingach człowiek ma wrażenie połączenia kierownicy z kołami za pomocą sznurka który jest przyklejony kropelką z kołem kierownicy.Solidne zawieszenie wielowahaczowe zwłaszcza z tyłu radzi sobie z naszymi drogami bardzo dobrze i jak już napisałem może znieść dużo więcej niż auta warte x2
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na hecza,mała tylnia szyba coś w stylu Megane "kupe"///czujniki parkowania pomagają ale z kamerką jest lepiej i to co jest w tym aucie świetne to boczne lusterka średnio 2,5 raza większe niż w każdym aucie osobowym! tylko suv'y mogą tutaj rywalizować,moja B klasa ma dużo mniejsze a kosztowała dwa razy więcej.
5,0
Ergonomia
Krótki opis jak życiorys Pinokia-Wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja radzi sobie,w tym roku jakie było lato wszyscy wiedzą i nie było problemu,czasem ręczne ustawienie działa lepiej niż opcja "auto"Ogrzewanie jak to w klekocie,musimy czekać dłużej niż w benzynie ale dużo lepiej niż w 1.9 tdi jedynie czego mi brak to...podgrzewane siedzenia,cee'd ma też duży plusik a mianowicie bardzo dobry nawiew na boczne szyby przednie w wielu autach jest taka opcja ale działa licho,szkoda że na tył o tym nie pomyślano...jak i zapomniano o kratkach nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedynie golf i cee'd maja dużo przestrzeni i z tyłu też,zasiadłem u sąsiada do MAZDY 3 ten sam rocznik to czułem się jak żona rolnika na targu,pościskany jak sardynka z każdej strony.
5,0
Wyciszenie
To jest klekot na czterech garach o małej pojemności a i tak bije nawet aktualne CR do dwóch litrów,koreański fachowiec się spisał,drgania przenoszone do kabiny podczas pozycji lewarka zmiany biegów N są minimalne a luknij jaki mam przebieg.Od 150km/h jak w każdym aucie czuć szybkość ale jak na cene nowego 65 tys zł to mozna oczko przymknąć bo sa benzyniaki głośniejsze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Problemów typu "laweta albo autobus" brak,czujnik ciśnienia na listwie w ASO około 1 500zł przy pompie paliwa 10x mniej, dużo można zrobić samemu utrzymanie auta nie jest drogie no chyba że tankujesz paliwo zakupione o 3 00 rano na parkingu od gościa w starej omedze.Mam nadal turbinę fabryczną,nie było problemów z wtryskami nie stosuję dolewek do ropy,zawsze tankuję do pełna i zmieniam biegi od 2,400tys obr minimum,przed wyjściem z auta chłodzę turbo max 30 sekund
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 65/70 tys nie znajdziesz lepiej wypasionego auta no i aktualny cee'd ma wygląd o niebo lepszy od DE "fałszujemy emisję spalin" np VW i taka ciekawostka czy w 2008 roku za cene 65 tys zł był dostępny klekot bez filtra i dwu|masy ? no właśnie nawet Niemcy po latach docenili jednostkę CRDI i dziś 7 latki z tym silnikiem są w cenie 8,500 tys euro
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
H7 lubi się przepalić ale pierwsza przygoda po 40 tys km,no jednak trzeba warstwę lakieru przelecieć (3 światło stop) czasem ale to groszowe sprawy.Jak na koreańca to jest świetnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma co pisać

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 40

Kia Ceed I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Ceed I Hatchback