Układ hamulcowy
: pęknięty przewód hamulcowy ( w komorze silnika )
1,0
Całokształt
Ze względu na wspomniane pękające przewody hamulcowe całokształt oceniam bardzo źle.
Stanowczo odradzam zakup - nikomu nie życzę jazdy autem, w którym przy próbie hamowania pedał hamulca wpada w podłogę jak sprzęgło bez żadnej reakcji auta. Proszę nie dawać wiary w drugi obwód hamulcowy.
W momencie kiedy sytuacja wystąpiła u mnie po raz drugi sprawdziłem jak to działa - otóż tak, hamuje ale tylko prawe tylne koło ( przynajmniej w aucie którym ja jeździłem ). Łatwo wyobrazić sobie sytuację przy hamowaniu ze 100 km/h.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dość zrywny i elastyczny; ekonomia średni - trasa/miasto średnio 6,8 l/100 km.
Dużą wadą jest dźwięk wydawany przez jednostkę napędową - męczy na wyższych obrotach
4,0
Skrzynia biegów
Raczej precyzyjna, sporadyczne haczenie 3 biegu. Ogólna ocena bez większych zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Od momentu wyjechania z salonu zawieszenie łomotało jakby auto miało 200 tyś km przebiegu. Jak się okazało każdy Cee'd "tak ma". Poza tym na dystansie 100 tyś km bez awarii.
Na plus sprężystość i precyzja prowadzenia ( ale tylko bez kompletu pasażerów - załadowana "pływa" po drodze )
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Wykonanie w stosunku do ceny zakupu na przyzwoitym poziomie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja; na minus głośność dmuchawy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zbliżona do innych aut kompaktowych. Trochę mały bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Głośna! A przez to męcząca na dłuższych trasach.
Na czymś producent oszczędził...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7,2 l/100 km; trasa przy dynamicznej jeździe ok. 6,5 l/100km
1,0
Stosunek jakość/cena
Bezawaryjny - tylko nie hamuje!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o tę kategorię to jedyną naprawą gwarancyjna była wymiana wymiana rolek napędu osprzętu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu niestety coś co dyskwalifikuje auto i producenta. Dwukrotnie pękł mi podczas jazdy przewód hamulcowy w komorze silnika. Stanowisko serwisu - SKANDAL. Za drugim razem próbowano wykonać naprawę odpłatnie sugerując najpierw że "ktoś" przeciął przewód, następnie ten sam serwis stwierdził że to kuny przegryzły przewód. Rzeczoznawcy wykluczyli jedną i drugą ewentualność.
Przyczyna - oto część wstępnej ekspertyzy: "Przewód jest jednym z dwóch łączących pompę hamulcową z pompą ABS. Wzajemne położenie gniazd wejściowych obu łączonych elementów jest stosunkowo bliskie i w różnych kierunkach, stąd przewód ma skomplikowany kształt i jego część stanowi elastyczny wąż o długości ok. 22 mm z masywnymi końcówkami. Podatność na wyboczenie i skręcenie tak krótkiego odcinka węża jest bardzo ograniczona. Wszelkie dodatkowe naprężenia (skręcenie, zagięcie) elastycznego węża, spowodowane niestarannym montażem przewodu, przy wzroście ciśnienia płynu hamulcowego wynikającego z eksploatacji pojazdu, może negatywnie wpływać na jego trwałość."
KIA MOTOR POLAND bagatelizuje sprawę; serwisy mataczą.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi 115KM 85kW
[l/100km]