Silnik
: Bardziej elastyczny i cichszy niż się spodziewałem. Najsłabszy silnik rodziny Ceed ma aż 109KM Mój ma 122KM z pojemności 1,6l co jest przyzwoitym wynikiem
5,0
Całokształt
Według mnie jeden z najlepszych obecnie dostępnych kompaktów.
Jeździ się nim z przyjemnością.
Całość wspomaga radio z MP3 Blaupunkta z 6 głośnikami które brzmi zdumiewająco dobrze. Jest to obok silnika jedna z największych niespodzianek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy, trzeba uważać aby na postoju nie uruchomić ponownie. Przy większych obrotach głośniejszy ale i tak cichszy niż inne kompakty. 122 konie to optimum dla jego masy. Bardzo szybko wchodzi na obroty , trzeba uważać na pedał gazu przy przesiadce z innego samochodu. Przy pełnym wykorzystaniu obrotów "poniża" 90% samochodów na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestrojona z silnikiem. Całość wystarczająco elastyczna. Jedyny mankament to nie zawsze wchodzący jednoznacznie wsteczny bieg. Lepiej zrzucić do luzu i spróbować jeszcze raz jeśli wchodzi zbyt miękko co grozi zgrzytem. W serwisie poradzono mi zdecydowanie wciskać pedał sprzęgła no i po czasie ma się poprawić.
5,0
Układ jezdny
Twardość jak w sam raz. Do elektrycznego wspomagania kierownicy trzeba się jeden dzień przyzwyczaić. Pracy wspomagania w ogóle nie słychać podczas parkowania.
Na zakrętach jest jak przylepiony do drogi.
Całość psują opony Michelina które za mocno hałasują szczególnie na porowatym asfalcie ale to nie wina układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu mogłoby być lepiej ale chyba wszystkie kompakty tak mają. Trzeba się wreszcie nauczyć parkować tyłem na lusterka które są duże i dobrze w nich widać.
5,0
Ergonomia
Bez żadnej instrukcji po kilku minutach da się wszystko obsłużyć intuicyjnie.
W czasie jazdy wszystko jest pod ręką.
Kiedy po raz pierwszy na jeździe próbnej jechałem tym samochodem czułem się jakbym jeździł nim od dawna.
W standardzie jest obsługa radia z kierownicy i działa bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima choć manualna sprawdziła się doskonale w czerwcowych upałach z temperaturą powyżej 30 stopni.
Działa błyskawicznie i ma wydajność jak z samochodu wyższej klasy.
Zero hałasu od klimy. Ani z zewnątrz ani z wewnątrz nie słychać pracy sprężarki.
Silnik nagrzewa się bardzo szybko i ogrzewanie działa sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mieszczę się dość swobodnie choć mam 190 cm. Podniosłem sobie fotel dość wysoko i to jest wskazówka dla wysokich kierowców. Z tyłu za mną mieści się syn o wzroście195 cm. Wśród kompaktów Ceed ma najwięcej miejsca z tyłu i jest najszerszy.
Plastiki miękkie jak z samochodu wyższej klasy. Konkurenci mają często ubogi wystrój i o ich plastiki można piłować paznokcie.
5,0
Wyciszenie
Samochód bardzo cichy. Nawet przy wysokich obrotach ma przyjemne brzmienie i można słuchać muzyki i rozmawiać nie podnosząc głosu.
Opony Michelina nie są szczytem doskonałości ale można je wymienić na cichsze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest tak jak się spodziewałem. Około 8,5 litra w mieście dla benzyny 122KM. Klima dodaje około 0,5l.
Na trasie Łódź -Koszalin spalił 6,8l/100km z tym , że kawałek jechałem autostradą stryków Konin z prędkością 130km godz.
Komputer pokładowy uczy pokory. Jak się obserwuje chwilowe spalanie to można nauczyć się jeździć oszczędniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wysokiej klasy za rzeczywiście niską cenę. Warto porównać ile kosztowałaby wersja np. golfa z moim wyposażenia (wersja Komfort Plus). Aż 15.000 zł więcej!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na samym początku przestało działać radio ze względu na montaż instalacji. Błaha usterka.
Prawdziwych użytkowników zachęcam do sprawdzenia specjalnych przeźroczystych naklejek nalepionych na spojeniu tylnej części progu z tylnym nadkolem. Mają one chronić lakier przed ziarnami piasku i czasem są źle przyklejone odstając na krawędzi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 122KM 90kW
[l/100km]