Auto bardzo dobrze sprawuje się jako pierwsze dla młodego kierowcy, który nie szuka bajerów i nie potrzebuje się popisywać przed kolegami. Prowadzi się wygodnie, bezpiecznie, jest mnóstwo miejsca w kabinie i bagażniku, ale zarazem zachowano kompatkowy rozmiar. Auto odpaliło bez najmniejszych problemów w temp -20 C°. Wygodne i wystarczające autko na codzienne poruszanie się po mieście i wypady, co jakiś czas w dłuższe trasy. W przyszłości chętnie wypróbuję któryś z młodszych modeli Kia.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Model z 2007 roku jak wiadomo, ma niestety wadę fabryczną, z którym wersja liftingowa już sobie poradziła. Dzięki solidnej konserwacji można uniknąć na spokojnie ognisk rdzy, szczególnie przy klapie bagażnika. U mnie była też nadżerka po stronie wewnętrznej drzwi lewych tylnych. Warto zadbać o to jeśli człowiek liczy się z żywotnością auta i planuje je poużytkować w 'ładnym' stanie.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima sprawnie radzi sobie z przymrożonymi szybami i ogrzaniem pasażerów. Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Tutaj na jedyny minus wyciszenie. W kabinie jest cichutko dopóki nie wejdzie się na wyższe prędkości, powyżej 100 km/h. Nie ma tragedii, nie trzeba się przekrzykiwać w kabinie, ale dyskomfort jednak jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co, poza oczywistym serwisem który powinno przejść każde auto rocznie, nie było żadnych problemów ani dodatkowych kosztów. Sam zdecydowałem się na wymianę łańcucha rozrządu dla własnego spokoju ze względu na przebieg. Nie pije oleju, sucha.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW
[l/100km]