Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting

bonusso, 13 lat temu
Silnik 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : automatyczna skrzynia biegów działa bez zarzutu. Kupiłem w ciemno, bo nie było samochodu testowego z taką skrzynią i nie zawiodłem się. Polecam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : trzeszczenie z prawej strony kabiny
4,0
Całokształt
Jest to dobry samochód, nie ma jednak tego \"czegoś\" - brakuje mu duszy, a może ja zwariowałem? Porównuję ten samochód z KIA Magentis - patrz mój wpis - bonusso. Jest po prostu wystarczający. Oczekiwałbym więcej komfortu. Jego zaletą, przynajmniej dla mnie, jest to, że ginie w tłumie. Jeździ, i to całkiem dobrze, to wszystko. Żonie się bardzo podoba, jest zadowolona. Pomimo pozytywnej oceny tego auta nie kupiłbym go jeszcze raz. Zapraszam do szczegółowych spostrzeżeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie wzbudza żadnych emocji. Szału nie ma, tragedii też nie. Dobrze zestrojony z automatem, który posiadam. W codziennej eksploatacji (długie trasy, często też miasto) sprawdza się dobrze. Czasem wyda z siebie dziwny metaliczny głos podczas przyspieszania, czasem też słyszę któryś wtryskiwacz (a może mi się wydaje...:) ). Polecam go.
5,0
Skrzynia biegów
Mam 4 biegowy klasyczny automat. Jestem zadowolony - nie szarpie, nie zastanawia się zbyt długo, sportu co prawda nie ma, ale nie oto mi chodzi w tym aucie. Lepszy niż w Magentisie. Polecam.
3,0
Układ jezdny
Mniej komfortowy samochód, niż Magentis. Jest dość żwawy w zakrętach, prowadzi się dobrze. Ja wymagam komfortu od samochodów i ten jest niestety za mało komfortowy. Jest też mniej stabilny na autostradzie niż krążownik Magentis. Nie ma mowy o piciu kawy przy 150km/h (w Niemczech oczywiście :) ) Hamulce dają radę.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam uwag, do przedniego słupka trzeba się przyzwyczaić i brać go pod uwagę - gdyby nie to byłoby doskonale
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, Bluetooth działa, USB działa, komputer działa, tempomat działa świetnie! Zimą zrozumiałem też po co jest ogranicznik prędkości - super sprawa. Nie jestem taki twardy, by używać tempomatu na lodzie, a ogranicznika owszem - noga też może odpocząć! Podgrzewane fotele grzeją w ... z pewnym opóźnieniem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam na co narzekać to dam 5 - wieje, grzeje, chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie auto to jest dobrze. Kierowca wzrostu 188cm jedzie wygodnie, a za nim taki sam gość jedzie też prawie wygodnie. Spróbujcie tego w Golfie lub Oktawii. Do auta ładuję spokojnie siebie, żonę i 3 dzieci z fotelikami i siedziskami - Magentisie prawie nie wykonalne z powodu profilu kanapy. Jeśli nogą dopchnę to i wózek zmieszczę do bagażnika. Tylko (4) bo jednak chciałbym cofnąć fotel o ząbek dalej.
4,0
Wyciszenie
do 100km/h dobrze, potem robi się głośniej. Powyżej 150 km/h wyłączam radio, wystarczy hałasu z jednego źródła. Rzadko jeżdżę 150 więc daję ocenę 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądu jeszcze nie miałem, ale tragedii ma nie być. Nie mam problemu z uzyskaniem spalania książkowego. Zrobiłem test - 10 km z daną prędkością na tempomacie - oto wyniki 70km/h - 3,6l/100 80km/h - 4l/100km 90km/h - 4,6l/100km 100km/h - 5,1l/100km 120km/h - 5,8l/100km 140km/h - 6,7l/100km 180km/h - 11,5l/100km - szybciej nie pojedzie - sprawdziłem :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam ceeda z dieslem, automatem i wszystkimi bajerami jakie można dokupić z przodu auta - jeżdżę sam, więc nie kupiłem elektryki z tyłu i automatycznych wycieraczek, bo było to w jednym pakiecie. Z tym wypasem następny samochod - ford focus - był o 20 000 PLN droższy, o VW nawet nie piszę. Nie dam 5 aby w KIA nie popadli w samozadowolenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa, coś tylko trzeszczy z prawej strony, strach to jednak dać do zbadania specjalistom :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję na wyrost 5, bo dopiero 24tkm

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
61,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting