Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting
kierowca,
15 lat temu
Silnik 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Rok produkcji 2008
Przebieg:
38 tys. km
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: panowie musicie nad nim jeszcze popracować szczególnie jeśli chodzi o polskie drogi
4,0
Całokształt
Nie jestem fanem marki kia czy wogóle miłośnikiem samochodów. W tej chwili mam 4 auta Yaris, Ignis, Clio i Ceed.Z powodu prowadzenia działalności gospodarczej trochę już aut różnych marek miałem i mogłem sobie wyrobić jakieś zdanie. Moja ocena jest taka:
Kierowanie się przy zakupie auta marką miało sens jakieś 10-15 lat temu - wtedy faktycznie zauważałem bardzo duże różnice między np. niemieckimi autami a francuzkimi nie wspominając już o Korei. Teraz naprawdę to nie ma sensu słuchać sie fanów np. golfa którego notabene też miałem i dopłacać kupę pieniędzy za sam znaczek to idiotyzm. Wydaje się kupę kasy a potem przychodzi rozczarowanie bo jak płacę dużo więcej to chcę dużo lepiej a to figę prawda - golf też mi trzeszczał w zimie , tam musiałem np. wymienić przy niskim przebiegu tylne łożyska, miał tendencję do spawania świecy w jednym cylindrze i takie tam duperela - nigdy nie stanął na trasie ale i ceed tego nie zrobił a przewagę golfa widzę głównie w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz dużym dostępie do tanich części zamiennych - tyle - warto dopłacać za to tyle kasy? dla mnie nie. I uwierzcie mi podobnie wypadnie porównanie ceed do innych aut w tym segmencie każde będzie w czymś od niego lepsze i w czymś gorsze naprawdę nie znajdziecie 100 % ideału w tym segmencie i pułapie cenowym. Nie dajcie się manipulować, że koreańczyki to szmelc itd. - to samo mówiono kiedyś o toyocie - naprawdę. Jeżeli nie przeszkadza ci znaczek kia i reszta ci pasuje kupuj ceeda a za resztę kasy którą wywaliłbyś bez sensu np. na golfa pojedź z żoną na porządne wczasy, wyremontuj dom itd. Z obecnie używanych aut ranking jest taki:
1. Ceed
2. Yaris
3.Clio
4. Ignis- dno
To co napisałem wyżej nie stosuje sie do Suzuki (ja mam Ignis) - kompletne dno (wycieki oleju, powybijane zawieszenie jeszcze na dotarciu, poliwożerne o charakterystyce kosiarki silniki, zacofanie technologiczne, beznadziejne materiały wykończeniowe, miękie matowiące się szybko lakiery, trzeszcząca karoseria itd. itd. wyrzucone pieniądze w błoto - to nie jest żaden japończyk tylko zacofany technologicznie złom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zmienione oprogramowanie, które podniosło moc do 139 KM - bez zastrzeżeń
3,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Najsłabszy punkt tego auta. I wcale nie chodzi tutaj o zbyt mocne wspomaganie, czy precyzję układu kierowniczego ale o zawieszenie - zbyt sztywne, bardzo głośne, mało trwałe, żle wybierające szczególnie poprzeczne nierówności, nerwowo zachowujące się w koleinach, poniewierające kierowcę i pasażerów na naszych dziurawych drogach - jedyny plus bardzo dobrze auto zachowuje się przy pokonywaniu ostrych zakrętów z dużą szybkością.
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak klimy dwustrefowej(kłótnie z pasażerami z tyłu, że marzną)dziwnie działający jakby z opóźnieniem klimatronik
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zasstrzeżeń - z tyłu nawet lepiej niż dobrze
4,0
Wyciszenie
silnik zbyt głośny dopiero powyżej 160 a potem przy około 200 jego dżwięk przygłusza opływ powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po tuningu i mojej ciężkiej nodze średnio 6,5l ON - pełne zadowolenie
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
opadający po wyregulowaniu wysokości fotel kierowcy, dzwonienie deski w zimie na nierównościach /w lecie jest to mniej dokuczliwe/ kiepska trwałość materiałów we wnętrzu auta(zbyt szybkie ścieranie i zużywanie się tapicerki deski, siedzeń, drzwi oraz skóry na kierownicy)
Skóra na kierownicy i mieszek - kompromitacja
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem jeszcze żadnej poważnej usterki poza wymianą niedrogich elementów zawieszenia, ale to dopiero niecałe 40 000 przebiegu
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
[l/100km]