Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting
Lucius,
16 lat temu
Silnik 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Całokształt jest nadspodziewanie dobry. Miałem dłuższy kontakt ze stajnią Volkswagena i poznawszy bliżej pewien model Kia (praca) zaryzykowałem Ceeda. Jestem bardzo zadowolony.
5,0
Całokształt
Udany debiut, jak na nowy model udał się nadspodziewanie dobrze. Niska cena i niewysokie dopłaty do różnych opcji robią Ceeda atrakcyjnym autem kompaktowym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Udany turbodiesel o wysokiej kulturze pracy i ładnie skompensowanej turbodziurze. Cichy w dolnym zakresie i dynamicznym przy wyższych obrotach, w zupełności wystarczy do auta o tej masie z kompletem pasażerów.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie i pewnie wchodzące przełożenia, tylny wrzuca się jak w Peugeotach i trzeba mieć przy nim wyczucie (kilka dni jazdy wystarczy). Niezła klasyczna konstrukcja o lekkiej obsłudze chociaż nie jest to szczyt współczesnych możliwości.
4,0
Układ jezdny
Pewnie trzyma się drogi i pod tym względem sprawdza się w każdych warunkach. Problemem jest głośniejsza praca przy dziurach ale wystarczy pojechać do kraju o lepszej nawierzchni dróg a problem przestaje występować... Nastawy są sztywne i tutaj różni się od poprzednich aut Kia które bardziej przypominały miękkie auta amerykańskie.
Elektryczne wspomaganie robi auto lekkie w prowadzeniu. Trzeba się przyzwyczaić, podobnie jak w nowych Fiatach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle chociaż tył cierpi na to samo co Focus i parę innych kompaktów. Dużo pomagają WSPANIAŁE lusterka a dokładając czujniki wsteczne nie mamy już żadnych problemów.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze zaprojektowany kokpit, nieco wątpliwości mogą budzić przyciski komputera ale w sumie wszystko jest jasne i od razu wiadomo jak się to obsługuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Łatwe w obsłudze i działa zarówno w zimie jak w lecie. Klimatyzację warto kupić automatyczną, nie bardzo wiadomo czy wie co robi ale w końcu doprowadza temperaturę do wskazanego poziomu i stabilnie ją utrzymuje. Kiedy pada nie ma żadnych problemów - po ruszeniu i włączeniu klimy para szybko znika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest najmocniejsz punkt dla Ceeda - z przodu wygodnie i swobodnie, z tyłu genialnie, dużo lepiej od wielu innych kompaktowych hatchbacków.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony ładnie. Podczas jazdy na dobrej drodze cichutko, na dziurach słychać niestety zawieszenie ale ten typ tak ma. Na dziurach słychać też trochę plastki.
Drzwi mają podwójne uszczelki jak w nowych autach klasy średniej i na mieście jest ciichutko, przy wyższych prędkościach (od 130 km/h) trochę jednak szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo zależy od stylu jazdy. Silnik pozwala na oszczędne spalanie przy spokojnej jeździe, oferuje jednak bardzo dobrą dynamikę (przy dobrym wyciszeniu!) ale wtedy spalanie rośnie już szybko. Na mieście można jednak osiągną dość niskie wyniki gdy utrzymuje się płynność i spokój jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetna cena, chyba najniższa na rynku biorąc pod uwagę godnego uwagi diesla 1.6 (115km) i benzynę 1.6 (122km).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic się nie zdarzyło. Wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Rusza, jedzie i nazajutrz rusza nie zamierzając się popsuć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
[l/100km]