Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting
bantak,
16 lat temu
Silnik 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Zrywny, kulturalny i ekonomiczny.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to chyba największa zaleta tego auta. Wyłącznie w zimowe poranki można poznać, że to diesel, ale po rozgrzaniu jest naprawdę cichy. Jak dla mnie mocy ma wystarczająco. Szybko przyspiesza też na wyższych biegach i ma niezłą elastyczność. Mam porównanie z Vectrą 1,6 16V i opel nie ma żadnych szans, w żadnej kategorii (różne epoki). Co istotne samochód mało pali-w zimie jeżdżąc głównie po mieście średnie spalanie to 5,6 l/100 km, bez klimy, bo z klimą rośnie o 1 litr. Jeden bak to przy mojej spokojnej jeździe 1000 km z okładem. Trasa Polska-Holandia-Polska (2100 km w ciągu zimowego weekednu) to średnie zużycie 5,4, przy czym przez Niemcy jechałem z prędkościami 140-160, a w Holandii max 120 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Piątka z małym minusem za wsteczny, który przy szybkiej zmianie może nie wejść i trzeba poprawki.
5,0
Układ jezdny
Auto jest dość twarde, dzięki temu nie przechyla się w zakrętach i sprawia dużo frajdy, ale o dziurach w dolnośląskich drogach nie pozwala zapomnieć.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra z przodu i na boki lecz do tyłu tylko dobra z uwagi na grube słupki C i w sumie małą tylną szybę. Ma za to świetne duże lusterka i w połączeniu z czujnikiem cofania nadrabia wszelkie braki, do tego stopnia, że cofając w zasadzie się nie odwracam.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i w zasięgu ręki. Świetna sprawa to sterowanie radiem w kierownicy dostępne w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne zarówno ogrzewanie jak i klima. Trzeba trochę poczekać żeby odparować szyby tylnych drzwi, ale te z przodu puszczają błyskawicznie za naciśnięciem jednego guzika, który włącza max nawiew na szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie rewelacja choć jestem mały (175 cm). Myślę że nawet przy wysokim kierowcy z tyłu będzie wystarczająco dużo miejsca bo za mną jest go mnóstwo. Bagażnik przydałby się większy w perspektywie powiększenia rodziny (wózek może się nie zmieścić), dlatego chyba lepiej było wziąć kombi droższe o marne 3 tysiące.
4,0
Wyciszenie
Silnik po rozgrzaniu jest właściwie niesłyszalny, chyba że kręcimy go wysoko (raczej zbędne bo do tys obrotów przyspiesza wystarczająco dobrze). Hałas pojawia się przy zbyt szybkiej jeździe po dziurach, bo wtedy stuka zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankuję V-power diesel i mimo to jeżdżę taniej niż maluchem. Średnie zużycie to około 5,5 litra, ale w trasie po polsce (max 90-100 km/h) i przy względnie spokojnej jeździe zrobiłem 4,5/100 km, a myślę że można jeszcze mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem długo nowego auta z dieslem i nie znalazłem niczego ciekawszego lub choćby zbliżonego atrakcyjnością. Jak dotąd jestem pewien, że nie warto płacić więcej wyłącznie za uznaną markę jak Toyota, VW i inne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uważam, że 5 zasłużona, choć stwierdziłem dwie wady - przy ustawieniu słabego podświetlenia zegarów na wybojach podświetlenie może zgasnąć; dźwignia lewego kierunkowskazu nie odbija przy małym wychyleniu kierownicy. W ASO zapowiedzieli, że zrobią to od ręki tylko jakoś czasu nie mogę znaleźć by do nich jechać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
[l/100km]