Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting

Grzegorz, 4 miesiące temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce są świetne. Nie są zbyt ostre ale bardzo skuteczne
Zawieszenie : Auto trzyma się w zakrętach wprost rewelacyjnie. Słucha sie każdego ruchu palcem na kierownicy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto dość dobrze spasowane. Na minus przeciekające się siedzenia, odklejająca deska rozdzielcza i kierownica która po 150 tys nadawała się do wymiany
Wrażenia
2,0
Silnik
Dynamika jak najbardziej okej do sprawnego przemieszczania się w mieście i poza miastem. Na minus spalanie. Jazda pozamiejska około 6 l natomiast w mieście 10l przy dynamicznej ale bez przesady jeździe. Niestety mimo częstych wymian oleju auto stoi w warsztacie. Silnik do remontu przy tak niskim przebiegu. Wadą są pierścienie. Autko zaczęło brać na początku 300 ml na tys a skończyło się na 1.5 l na 1000. Współpracuje dobrze z gazem lecz trzeba pamiętać o luzie zaworowym. Mało kto chce się zabierać za te silniki gdyż naprawy są czasochłonne. Wymiana rozrządu około 2 tys złotych. Regulacja zaworów też nie należy do najtańszych ( szklanki)
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje lekko, płynnie. Nadaje się idealnie do miasta i drogi podmiejskie. Na autostradzie brakuje 6 biegu... Przy 130 mamy 4 tys obrotów a silnik chce wyskoczyc spod maski. Spalanie pozostawia również wiele do życzenia
4,0
Układ jezdny
Zależy kto co lubi. Na plus należy uznać prowadzenie. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. W zakrętach trzyma się rewelacyjnie natomiast amortyzacja jest średnia. Przy w pełni sprawnym zwieszeniu słychać jak ono pracuje i jest bardzo twarde
2,0
Karoseria
To jakiś żart. Lakier z papieru a blacha grubości puszki od coli. No ale cóż. Taki jest trend w nowoczesnych autach. Rdzewieje klapa oraz lewe tylne drzwi, sanki silnika oraz tylna belka oraz elementy zawieszenia (wahacze musiały być wymienione gdyż posiadały mnóstwo rdzy). Uwaga na śruby mimośrodowe w tylnym zawieszeniu. Były tak zgnite iż nie szło ich wybić. Pomogła dopiero kontówka
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze chodź troszkę zbyt zabudowane boczki drzwi. Autko bardzo dobrze przeszklone, duże lusterka boczne zapewniają super widoczność. Jedyne co irytuje to spore słupki A i nie raz przy zakrętach trzeba się wychylać
4,0
Ergonomia
Jest ok. Nie mam zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na plus. Dmuchawa bardzo wydajna a czasem nawet za bardzo. Jest spora przepaść między pierwszym biegiem wentylatora a drugim przez co bez climatronica czasem irytuje dmuchanie w oczy. Zimą szybko działa ogrzewanie. Błyskawicznie odszrania szyby. Klimatyzacja tak sobie. Potrzebuje trochę czasu żeby schłodzic auto. Nie jest to wadą ale widziałem auta z bardziej wydajną klimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji hatchback jest dużo miejsca jak i dla kierowcy tak i dla pasażerów. Podróżuje się komfortowo i wygodnie. Tylne siedzenia są składane co daje pokaźną przestrzeń ładunkową
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie. Dopiero na autostradzie jest głośno. Słychać to po dobrze brzmiącym oryginalnym audio
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie części bardzo tanie od znanych marek. Natomiast obsługa silnika ( wymiana rozrządu 2 tys gdzie sam łańcuch to 2 razy grubszym mam w rowerze przez co lubią się wyciągać i nie są "bezobsługowe") pozostawia wiele do życzenia. Droga regulacja luzu zaworowego i problem z serwisem. Mało który warsztat chce się za nią zabrac
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jak najbardziej okej. Dostajemy fajny, przestronny wóz który odpowiednio zadbany daje frajdę z jazdy i sprawia wrażenie bezpiecznego. Hamulce są wybitne jak na auto tej wagi. Wprost można zęby na desce wybić przy hamowaniu awaryjnym. Zadbany egzemplarz polecam ( zwracać uwagę na potencjalny pobór oleju!)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 30 tys mojej jazdy tym autem wymiłem w zasadzie tylko czujnik położenia wału
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik wymagał remontu przy 151 tys! Książka serwisowa podaje wymianę oleju co 15 tys km a przy "ciężkich warunkach" skraca ten okres o połowę". Producent jako ciężkie warunki wymienia również jazdę po mieście także uczulam na częste wymiany oleju po max 8 tys

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting