Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting

R-adzi-O, 6 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Czuły i responsywny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Podnośnik szyby
5,0
Całokształt
Jestem drugim właścicielem samochodu i szczerze polecam każdemu kto szuka dobrego stosunku jakości do ceny. W tym przedziale cenowym trudno znaleźć godnego konkurenta. Koszty utrzymania w pełni akceptowalne. Komfort jazdy również ok ale do pewnych prędkości. Niezawodny silnik, precyzyjny układ kierowniczy i dość duża moc jak na tak mały litraż. Przy tym przebiegu nie bierze kropli oleju. Dla kogoś kto przesiada się z większego auta pewnie nie będzie to rewelacja ale dla mnie, dotychczas kierowcy "Corsiny" z silnikiem 1.0 zakup tego auta to strzał w dziesiątkę. Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak najbardziej ok jeśli chodzi o bezawaryjność. Gorzej natomiast jeśli chodzi o wyciszenie. Nie wiem czy to zasługa samego silnika ale powyżej 130 km/h w aucie robi się bardzo głośno. Powyżej 160 to prawie nie słychać co mówi pasażer po prawej ;). Ja jednak używam samochodu głównie do dojazdów do pracy więc nie często przekraczam 120/h i polecam ten silnik. Jak na wolnossaka przystało, nie zbiera się jakoś specjalnie ale gdy wcisnę pedał gazu przy 80km/h to potrafi lekko wcisnąć w fotel i przyspieszenie jest wyraźnie bardziej odczuwalne.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zarzutu jeśli chodzi o kwestie techniczne. Biegi wskakują bez problemu po 125k km nie ma luzów na wybieraku (jak z fabtyki). Szkoda jednak, że nie dali tu jednego biegu więcej. "Szóstka" byłaby przydatna przy prędkościach autostradowych. Za brak biegu -2*. W silniku 1.6, w wersji FL już takową zastosowano.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy hydrauliczny, bardzo precyzyjny w moim odczuciu. Zawieszenie dość twarde ale przez to auto lepiej trzyma się na zakrętach.
5,0
Karoseria
Nie mogę ocenić gdyż prawie każdy element był malowany przez poprzedniego właściciela. Natomiast to co zostało w oryginale (błotniki, słupki, dach, progi) wygląda bardzo przyzwoicie. Progi zdrowe, przy klapie bagażnika również jest elegancko. Ogólnie zero korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w porządku. 4* bo nie ma rewolucji ale nic nie przeszkadza. Słupki odpowiednio osadzone i nie przesłaniają nic istotnego. Widoczność w lusterku wstecznym ok, w lusterkach bocznych lepiej niż ok.
5,0
Ergonomia
Jak na ten rocznik i ten segment jest zadziwiająco dobrze. Z przodu są dwa gniazda 12V (jedno domyślnie dla zapalniczki), gniazdo USB obsługujące najpopularniejsze formaty muzyczne i aux in. Z tyłu niestety dodatkowych wejść zabrakło. Przyciski multimedialne na kierownicy są umieszczone w bardzo dobrych miejscach. Obsługują radio i komputer pokładowy (i tempomat jeśli ktoś ma). Odtwarzacz cd sygnalizuje diodą, że płyta jest w środku a schowek przed pasażerem jest klimatyzowany i podświetlany. Podłokietnik ma dwa schowki, płytki i głęboki. Ten głębszy jest wykończony zamszem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bez zarzutu. Grzeje, chłodzi ;), klima działa bez problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182 cm wzrostu i siadając za sobą mam tyle miejsca, że mógłbym grać w golfa na tylnej kanapie. A tak poważnie to jest go dużo jak na ten segment. Przed kolanami mam ok 15cm miejsca siedząc na tylnej kanapie z przednim fotelem ustawionym pod siebie. Bagażnik też dość pojemny. Jadąc we dwoje na tydzień nad może, bez problemu się zapakowaliśmy. Ale dla większej rodziny to przynajmniej wersja kombi.
2,0
Wyciszenie
Do 100km/h prawie bezgłośnie. Potem każde 10km więcej zaczyna drażnić uszy. Jedyny poważny minus jaki odnotowałem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze Spalanie w granicach 7,5 - 8 l/100km w cyklu mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam każdemu!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podnośnik szyby po stronie kierowcy wymaga trzymania przycisku (zepsuł się automat)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Ceed I Hatchback 5d Facelifting