Silnik na prawdę mocny - 185km i ponad 300 NM mocy, robi wrażenie na papierze. W rzeczywistości tej mocy nie czuć.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Jak na tak duże koła zaskakuje mnie za każdym razem negatywnie odczuwalność i słyszalność każdego dołka, nierówności itp. Poza tym prowadzi się w porządku, nawet w zakrętach jak na vana nie jest najgorzej.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oddzielna nagrzewnica i klimatyzacja na tył, bez zastrzeżeń, bardzo wydajnie chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca siedzące wygodne, duża przestrzeń, foteliki dziecięce bez problemu mieszczą się na każdym siedzisku. Z tyłu fotele nieco mniej wygodne, ale nadal swobodnie może jeździć dorosły. Natomiast bagażnik przy rozłożonym 3 rzędzie - brak. Dla dużej rodziny bagażnik dachowy koniecznie, ale to nie w pełni rekompensuje brak tradycyjnego kufra (nie zmieści się wózka, rowerka dziecięcego itp.). W przypadku rodziny jak u mnie 2+5 to raczej auto miejskie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest komfortowe jeśli chodzi o silnik i hałasy z zewnątrz, gorzej niestety z tłumieniem odgłosów zawieszenia, każdy próg zwalniający dudni bardzo wyraźnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na gabaryty i masę rozsądne, szczególnie w trasie. Gorzej po mieście, szczególnie w zimie - zdarzyło się, że doszło do 12l/100km. Trasa i mieszana 8-9/l
4,0
Stosunek jakość/cena
Po zakupie wydawało mi się, że jest rewelacyjnie - 21 tys. za 7 letniego Vana serwisowanego w ASO- bezkonkurencyjnie. Niestety, jest małe ale i jest nim cena części, drogich części, które są 2-3x droższe od części do aut niemieckich (volkswagen mercedes). Niestety miałem awarię sprzęgła (pedał wpadł w podłogę), potem okazało się, że powodem była zajeżdżona dwumasa, która nie hałasowała, samochód trochę bardziej pooszarpywał przy zmianie biegów, ale ogólnie rzecz nie do zauważenia (przynajmniej przez przeciętnego kierowcę). Udało mi się znaleźć koło dwumasowe na prawdę tanio za 2200zł - ceny w innych sklepach od 3600 do 4700. Do tego sprzęgło 1800zł (sklepy 3100 i więcej), robota 800zł (oczywiście nie ASO -myślę, że tam koszt za całość doszedłby spokojnie do 10tys.). Dlatego przy zakupie trzeba brać pod uwagę przebieg i wymianę profilaktyczną sprzęgła z dwumasą - wtedy cena robi się mniej atrakcyjna. Ceny innych części też są rozbrajające, np.: rurka do klimatyzacji na tył - 1000zł (ASO) - w necie udało mi się za 800zł. Dostęp do zamienników bardzo słaby (mało tych samochodów), używki też drogie i rzadkie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak opisałem w polu stosunek jakość/cena
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 CRDI 185KM 136kW
[l/100km]