Świetny i niedoceniony samochód. Dlatego za małe pieniądze można nabyć końcówkę produkcji (2009-2011rok) z najlepszym silnikiem 2.2crdi z 6-biegową skrzynią biegów. Sam silnik to petarda (oczywiście nie spod świateł bo samochód waży ponad 2 tony), dobrze wyważony, dość cichy, średnio ekonomiczny, ale super niezawodny. Nadwozie nie jest piękne, ale skrywa ciekawe i wygodne wnętrze. Duży plus za miejsce dla każdego z 7 pasażerów (bagażnika wówczas skromnie), ale zawsze można założyć boxa lub zapiąć przyczepę (może ciągnąć ponad dwutonową przyczepę).
Wrażenia
5,0
Silnik
W największe mrozy pali na strzał, pracuje miękko i bez wibracji. Pięknie wkręca się na obroty i dobrze radzi sobie z tym klocem. Dość ekonomiczny i niezawodny.
5,0
Skrzynia biegów
W zimie czasami 1 bieg z lekkim oporem wchodzi - jak zimny. Skrzynia 6-biegów
4,0
Układ jezdny
Sprężyste nastawy zawieszenia, gorzej przy próbie "łosia" - ale to też wina wielkich balonów na 17-calowych felgach
4,0
Karoseria
Piękno to nie to czym oczaruje nas carnival. Duży plus za brak korozji na nadwoziu, jedynie elementy zawieszenia w korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Super
4,0
Ergonomia
Brakuje troszkę schowków znanych z francuskiej motoryzacji - ale czy są niezbędne...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niezależne nawiewy ze sterowaniem dla pasażerów 2 oraz 3 rzędu siedzeń - duży plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mega dużo.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 przyjemnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie narzekam
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wszystko najlepiej spasowane, ale bardzo praktyczne. Jako nowy bardzo drogi, używka to śmieszne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silniczek od ryglowania automatycznych drzwi przesuwnych psuje się średni raz na 4 lata użytkowania (koszt 50zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Linka hamulca ręcznego i naprawa zacisków przednich - tyle w temacie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CRDi VGT 195KM 143kW
[l/100km]