Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carnival II

jkjarek, 8 lat temu
Silnik 2.2 CRDi VGT 195KM 143kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Carnival II 2.2 CRDi VGT 195KM 143kW 2010 - Oceń swoje auto
3,38
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 2 tony ciekawie przyspiesza. Maksymalna prędkość zmierzona wg licznika 220.
4,0
Całokształt
Rodzinny autobus z mocnym sercem i nie małym apetytem na paliwo. 3 rzędy foteli nadają się na trasę ale bez bagażu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik miał dziury w bloku po miesiącu użytkowania. 4 miesiące trwała naprawa gwarancyjna (nie wiadomo dlaczego poza serwisem KIA w Poznaniu), mechanicy uczyli się wymieniać ten silnik i co 2 tygodnie dowiadywaliśmy się że czekają na kolejne części. Hamulce przeciętne, masa 2 tony robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Przyspieszenie od 0-100 nie jest imponujące, na autostradzie auto dość żywe. Po 100tys gałka się rozpadła.
3,0
Układ jezdny
Jest to samochód VAN z wysokim środkiem ciężkości, zatem nie ma co się spodziewać sztywnego pokonywania zakrętów, jednakże na tarce jezdniowej komfortu także się nie odczuwa
Komfort
3,0
Widoczność
Jak wyżej komfortu na nierównościach za wiele nie uraczysz. Samochód za to ma sporo miejsca dla całej rodziny (no może nie na 3 rzędzie foteli).
4,0
Ergonomia
Przyciski pokrętła bez narzekań. Przy lusterku wstecznym schowane lusterko na tylne rzędy siedzeń. Klimatronic z pokrętłami zamiast przycisków (dla mnie na plus), zestaw głośnomówiący na 10 telefonów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdarza się latem, że jadąc na klimatyzacji nagle uraczymy z nawiewów ciepłego powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tego tutaj nie brakuje. Nie jechałem na 3 rzędzie siedzeń. Przy zamontowanych fotelach z tyłu, bagażnik ma z 25 cm głębokości.
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie za cicho to nie jest.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Swoją drogą nie wiem dlaczego jest tylko rocznik 2010, jeśli ja mam 2011... Kia na autostradzie przy 140 pali 9,5 każda 10km/h wyżej to ok 0,5-1,0L/100km więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie zakupu nowego 150 tys to raczej szalona cena (dlatego III generacji do Polski nie wprowadzili - jak to nazwał serwisant w KIA "kto to kupi") Zakupiłem rocznik 2011 z salonu w 2013r jako pierwszy użytkownik za 80tys. To jeszcze ciekawa cena. Jednakże utrata wartości w dniu dzisiejszym to 30-40% rocznie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bywa, że nie można wymontować foteli, gałka się rozpadła po 100tys. Szyba przednia pękła od wewnątrz w miejscu nie dostępnym dla użytkownika (na czarnym pasie pod wycieraczką). Klimatyzacja w niektórych momentach nawiewa gorące powietrze. Deska rozdzielcza ostro trzeszczy zimą
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po miesiącu użytkowania silnik do wymiany. Pęknięty blok silnika

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 CRDi VGT 195KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carnival II