Bardzo korzystna relacja ceny do komfortu jazdy, zaskakująco przyjemny w prowadzeniu i dynamiczny pojazd, nie męczący kierowcy ani pasażerów nawet w długich trasach. Niestety, auto mocno awaryjne, co przy konieczności sprowadzania nawet najprostszych części z Korei nieznośnie przedłuża czas postoju w warsztacie. Nie jest to samochód, któremu można zaufać. Z pewnością sprzedam po upływie okresu gwarancji, o ile nie zmuszę Koreańczyków do wymiany na nowy ze względu na poważną ilość awarii (to niemal beznadziejna walka, jak słyszałem, ale warto spróbować).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco dynamiczny, jazzda to przyjemność!
3,0
Skrzynia biegów
Ma niemiły zwyczaj blokować się na biegach
3,0
Układ jezdny
OK pod warunkiem zmiany opon - Hankooki noszą nawet na suchych koleinach. Po zmianie na Goodyeary (lato i zima) jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
To niesamowite w aucie tej wielkości, ale widoczność jest znakomita!
4,0
Ergonomia
W zasadzie OK, brakuje porządnego uchwytu na butelki z przodu, uchwyt na kubki jest za słaby i za płytki, denerwuje brak dzielenia oświetlenia przodu kabiny (pod lusterkiem wstecznym), za to tył oświetlony dokonale. Ciężko zamykające się drzwi środkowe - nie da się wyregulować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja super, ogrzewanie trochę gorzej - w wersji bez automatu nie daje się utrzymać stałej temperatury, przy próbach włączania wszelkich możliwych konfiguracji z tyłu jest albo sauna, albo lodówka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyna uwaga - przy odwróconym środkowym fotelu nie daje się go przesąną do przodu dostatecznie daleko, w efekcie przestrzeń między tym fotelem a ławą tylną jest bez sensu zmniejszona, co jest uciążliwe na dłuższych trasach i wysiadaniu/wsiadaniu.
4,0
Wyciszenie
Po 60.000 zaczyna trzeszczeć deska rozdzielcza, fotele środkowe i ława tylna skrzypią i stukają od początku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco niskie zużycie, wzrasta dość mocno (ok 15 - 20%) przy włączonej klimie. Przeglądy w miarę, choć zagranicą (Belgia) robiłem taniej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, jeśli trafi się na dobry egzemplarz (ponoć takie się zdarzają).
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo mała wytrzymałość klocków hamulcowych, co przy braku ostrzegania o zużyciu jest groźne. Brak alarmu spadku poziomu wody w chłodnicy. Często pękające rurki doprowadzające płyn do układu wspomagania kierownicy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Blokada skrzyni biegów przy 30.000, wydmuchana uszczelka pod głowicą przy 40.000 (planowanie głowicy), poważna awaria popychaczy i rozrządu przy 70.000.