Jest to świetny samochód używany , ja kupiłem 2 nowe i największym minusem były SERWISY 1-gówno wiedzą , żle i niechlujne robią , trzeba pilnować ich pracy 2-za wysokie ceny.
Jeśli kupisz nowy to się możesz męczyć z serwisem. Jeżeli kupiszużywany to sam sobie wybierzesz warsztat , części tam gdzie taniej - i jesteś wygrany, ale pilnuj co robią z twoim wozem. Nie ma w tym segmencie nic lepszego !!!
Wrażenia
4,0
Silnik
posiadam 2 (dwa) samochody z XII 2000r przejechały 143 i 158 tys kil, trzeba pamiętać , że jest to duży nie wysilony motor , moim zdaniem niezawodny , jego brak nowoczesności to plus w PL nie reaguje na złe paliwo , zawsze pilnuję paliw (i dolewam środka poprawiającego), w obu samochodach bez usterek , wymieniam olej co 15 tys razem z filtrem paliwa !!! filtr powietrza co 30 tys - częściej niż zaleca serwis !!! wszystkie naprawy pojazdu należy oceniać samemu ! warunkiem powodzenia jest niepoleganie na SERWISIE ! miałem z nimi dużo problemów - więc przestałem jeździć na serwis - zmieniłem warsztat !
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje idealnie pod jednym warunkim - nie można się spieszyć , między jednym a drugim biegiem róbcie minimalną przerwę - np. przeżucasz z 2 na 3 nie jednym szarpnięciem , tysko na ułamek sekundy stań na luzie , z samochodem o wadze 1,8 T nie wypada się spieszyć.
4,0
Układ jezdny
samochód dobrze wybiera nasze dziury , dobrze zachowuje się na zakrętach , tylne amortyzatory wytrzymują 100 tys , przednie ciągle dobre , klocki ham przy ostrej jeździe to max 40 tys , tylne bębny 150 tys ,
Komfort
5,0
Widoczność
nie jest to sam dla osób bez wyobrażni przestrzennej , ja wjadę w mysią dziurę , moja żona również nie ma problemów , duże szyby i lustra załatwiają sprawę
4,0
Ergonomia
wysoka ocena gdyż w chwili zakupu konkurentem był CHYSLER - o 20 tys zł droższy z gorszym silnikiem i beznadzieją w śtodku , oczywiście wolałbym np. radio w innym miejscu ale w innych samochodach zmieniłbym więcej , powinien być prosztszy system wyjmowania foteli i kanapy !!!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzemanie jest dobre jeżeli tem nie spada poniżej -10 , natomiast klima działa dobrze , ale jest awaryjna - słabej jakości rurki i chłodnica klimatyzacji , wydajność silników wentylatora jest b.dobra
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
często wyjeżdżałem w 4,6 czy 7 osób na narty i nie było problemu z wygodą i bagażem przydał się również do przewozu motocykla , mebli itd
4,0
Wyciszenie
wyciszenie samochodu jest dobre , problemem są zbyt wysokie obroty silnika na 5-ce , mnie brakuje szóstego biegu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóż tu jest dylemat , potrafi spalić 6 litrów jadąc do 100 kil/godz , ale potrafi też 13 jak jadę 150-160 , po mieście 8-9 przy dynamicznej jeżdzie
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu nowego, serwisowanie i spadek wartości to duże minusy. Cena używanego , naprawy i części poza serwisem to b.duże plusy. Nowy się opłaci jak będziesz go używał powyżej 8 lat. Używany ma tak niską cenę , że można kupować bez wachania. Należy tylko dobrze ocenić pojazd przed zakupem na warsztacie , a najlepiej z kimś kto takim kilka lat jeżdzi.
Opisałem CARNIWALA 2,9 Z 2000 r , NIE WIEM CO POPRAWIONO A CO POPSUTO W PÓŹNIEJSZYCH MODELACH !!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
problemy z drobiazgami zbytnio mi nie doskwierają. W skrzyni przy przebiegu 60-80 tys wykręca się pewna śróbka - należy ją wkręcić na klej do , brak mi 6-go biegu by obniżyć obroty silnika na ostatnim biegu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jest dobrze - a w porównaniu do innych wanów nawet b.dobrze , pamiętajmy , że to pojazd nietypowy - (typówki-masówki są nawet zawodne) , wadą jest simerink przekładni kierowniczej do wymiany co 60-80 tys kil , co tyle mogą zużyć się łożyska kół przednich - przy tych rzeczach b.ważny jest fachowy montaż !!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 126KM 93kW
[l/100km]