Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carnival I

Marcin, 15 lat temu
Silnik 2.9 TD 126KM 93kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Carnival I 2.9 TD 126KM 93kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja progów i dolnych el. drzwi
Inne : Przekładnia kier.
3,0
Całokształt
Ogólnie uważam że dobrze, korozja to najgorszy wróg, walka z nim jest ciężka, mechaniczne to drobiazgi lub takie które należy po takim przebiegu wymienić i do nich nie mam pretensji. Jedynie ta przekładnia , za mały przebieg żeby się coś miało dziać. No ta klima za szybko padła , a rurki ogrzewania to już w ogóle kultowa wada tego samochodu.( gumowe i problem na lata rozwiązany, albo dobre miedziane jak ktoś ma hydraulika  .
Wrażenia
4,0
Silnik
będe tylko opisywał to co się zaczyna psuć, daruje sobie inne opsiy bo każdy ma inne spojrzenie i inne preferencje. zaczynamy Silnik: małe wycieki ( pocenie się z pod dekla ) wymiana miski olejowej, skorodowana ale jak się okazało tylko z zewnątrz powierzchownie ( wymiana nie potrzebna) oczywiscie rozrząd i łańcuch pompy
4,0
Skrzynia biegów
działa.
3,0
Układ jezdny
po tym przebiegu na polskich... wiadomo to co w każdym innym samochodzie. Drążek kierowniczy łączniki, wahacz praway, standardowe wymiany . Możliwy luz na przekłądni kier.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wymiana rurek ogrzewania, na gumowe a nie jak w oryginale na cienką blaszke. dla mnie rozsądniejsze wydać 50 zł na gumową rure z metra niż pchać pieniądze na coś co po 3 latach i tak skoroduje. klima nie działą ukłąd nieszczelny , możliwa konieczność regeneracji sprężarki. olewam klime bo i tak z niej zawsze mało kożystałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie 7l, miasto 10l lato, 11/12 zima.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgów jest dużo przeważnie nie groźne. Tylna klamka zacina się, urwana sprężynka przedniej klami (odstaje) . Lampka w drzwiach lewych i w schowku nie pali się (brak prądu). Podłokietnik kierowcy nie wytrzymał podparcia, urwało się coś i opada na dół. Centralny zamek w bocznych zacina się i czasem nie zamyka lub nie otwiera. drobne pocenie silnika jak już pisałem. Łącznik rury wydechowej lekko przepuszcza, rurki ogrzewania i klima tak jak pisałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Korozja progów i dolnych elementow drzwi i nadkoli. Tam gdzie najwięcej wody się zbiera , trzeba szybko zrywać odpryski lakieru , nie dopuszczać do głębszych wżerów i szybko robić DOBRE zaprawki . Zaniedbane szybko skorodują- największa usterka tego samochodu jak dla mnie. Krzyżak kolumny kier. Możliwy luz w przekładni kierowniczej (małe pocenie się na gumie osłony drążka , płyn nie ucieka). Na zimnym silniku wspomaganie na wolnych obrotach buczy, (chyba wina przekładni, zaworu powrotnego bo pompa jest dobra, jak silnik ciepły nie buczy). drążek, łączniki stabilizatora, i sworzeń wahacza prawego narażonego na dziury nie warto się przejmować bo to normalka , części tanie i łatwa naprawa ale ta przekładnia mnie trochę martwi po 190 tys to za mało na luzy i ewentualne sporadyczne stuki. Sprzęgło już nie takie wysokie, pozostałe to exploatacyjne pierdoły, linki klocki, tarcze, szczeki z tyłu chodzą od nowości , czas na wymianę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 TD 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carnival I