Zawieszenie
: Tak naprawde to całość!!! Ale pierwsze zaskoczenie to zawieszenie i komfort w kabinie!
5,0
Całokształt
KIA Koreańczyk - sporo ludzi żyje mitem, ze to lipa.
Zawsze pytam a miałeś, jechałeś tym kiedyś???
Samochód był konstruowany na rynek USA
Naprawdę niewiele jest tu do poprawienia, zwłaszcza porównując do innych i za takie małe pieniądze.
Wiele ludzi diametralnie zmienia zdanie jak tylko otworzysz drzwi i pokarzesz ilu tu miejsca i wyposażenia. Po pierwszych kilometrach sporo ludzi nie może w to uwierzyć, jak to autko fajnie jeździ!!!
I jeszcze może ciągnąć przyczepę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem zgrabnie radzi sobie z nie lekkim autem jest na pewno o wiele lepsza jednostka napędowa niż diesle, bo są za słabe. Przerobiony na gaz dodatkowo tani w eksploatacji. Nie jest to Mocarz do ścigania, tylko swobodnego przemieszczania. Dużo cichszy niż diesle. Kultura pracy o wiele wyższa.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sprawdzona, znana konstrukcja (MAZDA), dobrze radzi sobie z tym sporym autem. Tu nie chodzi o szybkość tylko łagodność i tak to działa. Przy wyprzedzaniu kick down szybko redukuje biegi i nieźle przyspiesza. Dobrze współpracuje z silnikiem. Dodatkowe przełożenie do podjazdów i śliskich nawierzchni bardzo pomaga.
4,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobry!!! tylko musi być sprawny i zadbany. Przed zakupem miałem okazje porównać diesla i benzynę. Właściciel diesla niestety "zaoszczędził" na niedrogich zresztą wymianach w zawieszeniu i auto bujało się jak chciało nie mówiąc o ABSie który po prostu szalał. W benzynie zawieszenie było jak nowe i szczerze mówiąc byłem w ciężkim szoku jak dobrze trzyma się drogi. Oczywiście pierwsze łuki i zakręty myślałem sobie no nie zaraz wypadnę z drogi a tu Carnival szedł jak burza. Następne razy było tylko szybciej i szybciej, aż przednie opony zaczynały ząbkować wtedy odpuściłem, ale granice są jak na tak duży samochód naprawdę oszałamiające!!! Dodatkowo można docenić benzynę która szybciej niż diesel rozpędza tego kolosa. Komfort jest wyśmienity. Tak szybko się przyzwyczaiłem ze po przesiadce do S6, albo Forestera po prostu bolała mnie głowa i cały czas narzekałem na nierówności - Carnival bardzo je wygładza :-)
Komfort
5,0
Widoczność
No to jest rewelacja pod każdym względem. Siedzimy na poziomie terenówek i ciężarówek. Widzimy dosłownie co jedzie przed kolejnymi samochodami z przodu. Lusterka są wspaniale. Z tylu bardzo pomaga parktronic. Przednia szyba i boczne to nieograniczony widok. W nocy światła bardzo ładnie oświetlają drogę + siedząc wyżej inni nas tak nie oślepiają!
5,0
Ergonomia
Kolejna rewelacja! Porownywalem Voyagera kolegi i sorry ale on z przykroscia stwierdzil \"o k...a ile tu miejsca!\". Jednak troszkę mniej zaokrągleń swoje robi. Jest szerzej i wyżej. Dużo bardziej przestronnie i tylna klapa tez prawie pion. Dużo schowków tam gdzie ich potrzeba. Wnętrze można dostosować dzięki wyjmowanym i składanym fotelom. Dodatkowo fotele maja kolka wiec wyciągamy i jedziemy do garażu całym fotelem! Dodatkowo przesuwane drzwi boczne rządzą!!! Miejsca full. Powiem tyle ostatnio bylem z zona i synkiem na Słowacji i spaliśmy bez problemu cala trojka w aucie!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa rewelacyjnie. Ponieważ są dwa osobne wentylatory i osobne ich sterowanie. Nawiew to prawdziwy monsun! Dodatkowo szyby są przyciemnione i z tylu uchylne. Klimę trzeba nabijać i naprawdę chłodzi świetnie, nawet przy upałach 38 stopni jak auto stoi w pełnym słońcu. Ogrzewanie to dwie nagrzewnice wiec tez dają rade.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kolejna rewelacja! Wszyscy są w szoku ile tu miejsca i jaki komfort. Tym się sunie po drodze. (nie mylić z pływaniem i wężykowaniem) Porównywałem Voyagera kolegi i sorry ale on z przykrością stwierdził \"o k...a ile tu miejsca!\". Jednak troszkę mniej zaokrągleń swoje robi. Jest szerzej i wyżej. Dużo bardziej przestronnie i tylna klapa tez prawie pion.
Przestrzeni jest tyle ile tylko można sobie wymarzyć. Powiem tak zawsze lubiłem duże samochody, jednak jakoś nie moglem się przekonać do VANow. Jak to zwykle bywa przewiózł mnie kolega i bylem w szoku. Dopiero ten samochód spełnia moje oczekiwania. 6 osób może śmiało przejechać kilka set kilometrów bez żadnego zmęczenia i zastanych nog czy kolan. W dodatku z bagażem
3,0
Wyciszenie
No tu niestety jest słabiej ale do 120 i tak jest nieźle dopiero powyżej 140 zaczyna robić się dość głośno. Ale też bez przesady, porównuje tu do Audi, gdzie jest na prawdę cicho. Benzyna i tak cichsza niż diesel a szum powietrza jest do wytrzymania, wystarczy mieć radio i delikatnie puścić muzykę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wymagajmy od 2 tonowego kolosa zeby biegal na szklaneczce grzanca. Kawal samochodu musi swoje spalic, ale nie jest zle. Moja srednia 13 - 13,5 gazu. A jezdze plynnie i dosc dynamicznie czyli nie jak taxiarze i nie scigam sie z kazdym.
Na gazie wychodzi taniej niż DIESEL a jedzie się o wiele lepiej i szybciej!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie widzę żeby coś mogło pobić ten samochód. Dodatkowo Kia to sprawdzone patenty na licencji innych marek, które może nie są najnowsze, ale za to działają i nie są skomplikowane w naprawie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę krótko, ale dosłownie nic mi się nie popsuło!!!
Natomiast Kia daje pełne możliwe wyposażenie w elektryce: fotel kierowcy cały elektryczny i pompowany odcinek lędźwiowy, szyby elektryczne przednie i tylne el. uchylane, lusterka el. sterowane, składane i podgrzewane, szyby przednia i tylna podgrzewane, światła przeciwmgielne, osobne sterowanie nawiewu przód tył, możliwość aranżacji wnętrza + czujniki zmierzchu i deszczu. Zawieszenie sprawdzone, klima nabita.
Jak się dba o samochód to on odpłaca!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej wszystko zadbane i wszystko działa pod komputerem tez zero błędów.
To się sprawdza w każdym aucie. "Jak dbasz tak masz"!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 150KM 110kW
[l/100km]