Auto kupowałem z powodu powiększającej się rodziny (bliźnięta). Szukałem vana z płaską podłogą z tyłu, dużym bagażnikiem, niezależnymi siedzeniami z tyłu i ISOFIX. Konkurencja (Opel Zafira, Ford Grand Cmax i ewentualnie Renault Grand Scenic; Peugeoty i Citroeny nie wchodziły nawet w grę, po oględzinach w salonie można się załamać - szrot). Idealny byłby Ford Smax ale cena już za wysoka. Mając doświadczenie z Hyundaiem zdecydowałem się na Kia Carens w wersji L, żeby wszystko wpakować musiałem dokupić bagażnik (trumnę, box) na dach.
Auto sprawdza się jako auto rodzinne - swobodnie montuje się foteliki z tyłu, pośrodku może siedzieć osoba, która dogląda dzieci. Szyby z tyłu są przyciemniane i dodatkowo są roletki. Na fotelach zamontowano stoliki. W podłodze schowki. Idealnie! Miejsca wszyscy mają pod dostatkiem.
Z przodu także siedzi się wygodnie. Jako wadę wymienię monitor od radia - funkcja dotykowa jak z taniego tablecika z początku ich produkcji. W nowej wersji Kia po lifcie jest już różnica.
Bagażnik pakowny, po podłogą dodatkowe schowki. Musiałem dokupić jednak bagażnik dachowy - dwa łóżeczka, foteliki do karmienia dzieci, torby podróżne, wózek bliźniaczy itp. zabierają sporo miejsca. Jednak wszystko to spokojnie da się upakować. Auto z bagażnikiem na dachu nie traci na atrakcyjności oraz swoich właściwości jezdnych.
Jako wada - za słaby silnik. Przydałoby się coś w okolicach 160 koni - minimum! Jeździłem benzyniakiem (miałem auto testowe na weekand z salonu - dramat, to auto stoi, brak mu mocy).
Wrażenia
3,0
Silnik
Za słaby! Konkurencja oferuje mocniejsze jednostki. Przydałoby się coś w okolicy 160 koni.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą gładko i nie trzeba używać siły.
4,0
Układ jezdny
Czasem podczas silnego wiatru zabuja, ale nie mam generalnie uwag. Auto prowadzi się pewnie.
5,0
Karoseria
Póki co nie ma problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Może nieco przeszkadzają słupki w przodu (raz omal nie potrąciłbym pieszego na przejściu, bo nie widziałem go po stronie kierowcy przy skręcie w lewo - zasłaniał słupek).
5,0
Ergonomia
Schowki ok, przyciski na kierownicy ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dwustrefowa klima działa dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealne auto rodzinne. Płaska podłoga z tyłu powoduje, że 3 osoby spokojnie sobie radzą. Miejsca jest naprawdę dużo, a można jeszcze regulować sobie siedzenia tylne, każde z osobna. W porównaniu do Forda Grand Cmax, środkowa kanapa z tyłu jest normalnego wymiaru a nie jakaś prowizorka. Warto na to zwrócić uwagę! W Fordzie jedyne co lepsze to przesuwane tylne drzwi - gdyby Kia miała coś takiego to byłoby idealnie. W każdym razie tylne drzwi otwierają się szeroko, bez problemu można zapakować nosidełka czy foteliki oraz dzieciaki.
5,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony fajnie, w środku spokój.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to w koreańcach (podobnie mam w hyundaiu) - serwis ASO ceny z kosmosu, niestety.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę (salonowa) nie ma konkurencji w stosunku jakość/to co dostajemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDI 136KM 100kW
[l/100km]