Generalnie super, ale tak jak piszą wszyscy- dziwne wspomaganie kierownicy, trudno je dopasować do siebie, zwłaszcza przy dużych prędkościach, jakieś nadwrażliwe, trudno określić- trzeba się przyzwyczaić. Nie warto żałować na czujniki parkowania. Ja nigdy z tym nie jezdziłem, tak więc i teraz przyoszczędziłem- błąd, autko jest spore a widoczność na 3+. Niema sposobu aby zobaczyć obrys maski i trudno po lusterkach ocenić gdzie dokładnie jest środek tylnego zderzaka (np. parkowanie tyłem w ciasnym garażu). Prawdopodobnie problem zniknie po przejechaniu większej ilości kilometrów. Z nowym autem jak z nową "babą"- niby inne ale działa tak samo, trzeba tylko oswoić. Samochód bardzo dobrze, starannie wykonany, super fotele- również tylne regulacja wzdłużna i kąta oparcia-rewelacja (przez ten tył nie kupiłem sportage). Schowki, bagażnik, ergonomia- super. Silnik- nie jest to rakieta, ale bez kompleksów, brak koni nadrabia momentem obr. dostępnym już od 1200 obrotów- brak turbodziury. Spalanie 50/50 trasa miasto ok. 6,2l bez kozaczenia- normalna płynna jazda. Układ jezdny może trochę twardy przy jednej osobie i pustym bagażniku, pod obciążeniem robi się bardziej komfortowy. Fajne radio i nagłośnienie, nawet w najniżśzej wersji sporo fajnych gadżetów: led'y, klima, usb, komputer, ładne zegary. Moim zdaniem to najlepsze nowe auto za ok. 70tyś. Przez ostatnie 1,5 roku miałem ze 27 pomysłów na auto, wybrałem carensa. Na razie nie żałuję. Jeżdżę od 25 lat, mam ponad milion km bezszkodowo, carens to mój 16 samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno pisać o niezawodności po 2000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
[l/100km]