Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan

Sławek, 8 lat temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 17 tys. km
Kia Carens IV Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Jako pierwszy w rodzinie zakupiłem KIA, a ściślej Carens wersja M + DFA 1,6 GDI. Uważam, że Carens jest samochodem bardzo komfortowym dla osób "które się już wyszalały", ale przede wszystkim jest samochodem rodzinnym. Podziwiam jakość materiałów i jakość montażu, a wiem o czym piszę ponieważ mam porównanie do Skody Superb 2009, w której przy przebiegu 80 tys. bardzo mocno skrzypiało we wnętrzu, zaś awaryjność Skody to skandal stąd moja decyzja o zakupie "koreańczyka". Silnik 1,6 to zupełne minimum do tego samochodu żałuję, że nie zakupiłem 2,0. Największym mankamentem jest układ kierowniczy i nie chodzi mi, że jest mało precyzyjny, chodzi o fakt "kluczenia" samochodu przy wietrze i wyprzedzaniu chociaż po roku mogę stwierdzić, że już trochę się przyzwyczaiłem. Jednak po czterdziestce stawiam na komfort, a nie utwardzone jak gokardy samochody tylko dlatego, żeby wypadały dobrze w testach. Mam nadzieję, że nie będzie się tak psuł jak Skoda, którą już rok po zakupie bałem się wyjeżdżać w trasę - wchodzenie w tryb awaryjny skrzyni DSG czego serwis nie potrafił naprawić. Użytkując Carensa przez rok mogę stwierdzić, że jest to samochód dobrze dopracowany, komfortowy, wygodny i rodzinny, bardzo lubię nim jeździć, a to przecież najważniejsze. Myślę, że nie jest to tylko moja opinia, ale permanentnie psujący się samochód odbiera radość z jazdy, choćby był najlepszym samochodem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,6 przeciętny do tego samochodu, ale do spokojnej jazdy wystarcza. Jednostki napędowe w Skodzie są bardziej wydajne bo turbo, jednak to był mój świadomy wybór i padło na jednostkę wolnossącą. Myślę, że po doświadczeniach z silnikami TSI każdy podejmie taką decyzje, zużycie oleju przy przebiegu 90 tys km wynosiło 1 litr na 1500 km ! a samochód od nowego, przecież to skandal, zaś dla producenta to norma.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, czasami jest problem z włączeniem wstecznego. Największy problem to przełożenie biegu 6, który jest za krótki i nie jest typowym nadbiegiem, przy prędkości 100 km/h na biegu 6 obroty silnika 2700, zaś w Superbie było 2100, a to duża różnica i przekłada się na większe zużycie paliwa na trasie.
5,0
Układ jezdny
Mi odpowiada i naprawdę bardzo fajny kompromis między komfortem a bezpieczeństwem prowadzenia. Zawieszenie pracuje bardzo cicho i proszę mi wierzyć ciszej niż w samochodzie wyższej klasy jakim jest Superb.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze a byłoby doskonale gdyby nie przednie słupki (tak jak w wielu współczesnych samochodach) ograniczające widoczność przy pewnych kątach spojrzenia kierowcy.
5,0
Ergonomia
Im dłużej nim jeżdżę tym jestem milej zaskoczony i doceniam "rozplanowanie" samochodu, który wewnątrz jest bardzo europejski, czyli taki jak jesteśmy przyzwyczajeni. Chcę zwrócić uwagę na dwa drobne, ale fajne rozwiązania: 1. Koło zapasowe pod samochodem - super sprawa, dodatkowa ilość miejsca w bagażniku wykorzystano jako dodatkowe przegródki pod podnoszoną podłogą. Nie widzę wady tego rozwiązania, gdyż jako kierowca zrobiłem już ponad 500 tys. kilometrów i koło wymieniałem 3 razy, więc wolę się poświęcić i wyjąć koło z pod samochodu kosztem większego i funkcjonalnego bagażnika. 2. Miejsce na chowanie rolety bagażnika pod podłogą bagażnika - super sprawa i chyba nikomu nie muszę udowadniać jaki to kłopot gdy z dala od domu musimy nagle coś przewieść, a z roletą nie ma co zrobić lub nie ma na nią miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mając na uwadze kubaturę wnętrza układ wentylacji i ogrzewania jest bardzo wydajny, w samochodzie szybko się nagrzewa i nie mam problemów z parowaniem jakichkolwiek szyb. Klimatyzacja dwustrefowa również działa bardzo wydajnie i nawet w upalne dni lata 2015 roku sobie radziła i nie odczuwałem dyskomfortu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może z zewnątrz tego nie widać, ale przestrzeni wewnątrz samochodu jest dużo, a tym samym wielogodzinne rodzinne podróże są przyjemnością. Trudno od samochodu tej klasy oczekiwać więcej i szczerze mówiąc tyle przestrzeni co w Superbie to aż natto.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tej klasy i tych gabarytów uważam, że inżynierowie bardzo się postarali i subiektywne odczucie głośności jest dla mnie wyśmienite. Uważam, że wyciszenie i komfort to bardzo mocne punkty Carensa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód mam od roku, więc niewiele mogę napisać. Zrobiłem pierwszy przegląd tj. wymianę oleju w ASO za 320 zł. Zużycie paliwa: miasto - 9,5, trasa 90 - 6,5 trasa 110 - 7,2, trasa 140 - 9,2, średnio 8,2. Moim zdaniem, gdyby inaczej zestopniowano skrzynię biegów byłoby dużo lepiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem za 70 tys. i uważam, że za Carensa jest to dobra cena. Analizowałem zakup Toyoty Corolli Verso i musiałbym dopłacić 17 tys., a są to samochody prawie bliźniacze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak i tak trzymać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carens IV Minivan