Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan Facelifting
myszyn,
ponad rok temu
Silnik 1.7 VGT CRDI 141KM 104kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
89 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Samochód zastąpił w mojej rodzinie VW Tourana z 2012r. Zmianę oceniam pozytywnie. Za cenę kilkudziesięciu litrów w bagażniku zyskałem sporo wygodnego wyposażenia i młodsze auto spełniające aktualne normy emisji. Obawiałem się tej przesiadki z uwagi na podejrzanie niskie ceny Carensów. 5008 czy Tourany z tego rocznika to wydatek minimum o 20.000zł. wyższy. Ryzyko się opłaciło.
Wrażenia
5,0
Silnik
OK, pracuje równo i ma wystarczającą moc. Mam nadzieję, że łańcuch rozrządu się nie rozciągnie. DPFa jeszcze nie odczułem
4,0
Skrzynia biegów
DCT nie zachwyca kulturą pracy. Przy ruszaniu po nocy czuć szarpnięcia i przeciąganie biegów. Po pierwszych kilkudziecięciu metrach już jest wszystko ok. Jak samochód się dobrze nagrzeje to też pełzanie w korkach nie jest gładkie jak być powinno.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Auto prowadzi się jak po sznurku, zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Wspomaganie działa jak należy
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Rdzy brak, klapa bagażnika jest lekka. Drzwi szerokie.Wszystko ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, choć pewnie dlatego, że mam kamerę cofania. Bez niej widoczność do tułu byłaby przy cofaniu niezadowalająca. Super duże lusterka boczne. Wreszcie możemy ich z żoną nie przestawiać sobie wzajemnie przy przesiadaniu się za kierownicą.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Manualne ustawianie klimatyzacji to duży plus. Obsługa w pełni intuicyjna. Nie wymaga zaglądania do instrukcji. Jedyny minus za widoczność przycisków po lewej stronie kierownicy (ESP, tryb ECO i podgrzewanie kierownicy). Potrzeba czasu, żeby się do nich przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, Nie mam zastrzeżeń. Szyby odparowują szybko. Silnik szybko osiąga temperaturę roboczą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca dla 5 osobowej rodziny z dwoma fotelikami. W drugim rzędzie lepiej niż w Touranie. Słaby trzeci rząd ale to wada powszechna w tym rozmiarze samochodu.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie inwestowałem tylko w paliwo i płyn do spryskiwaczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym 6 gwiazdek gdyby się dało. Zależało mi na samochodzie z 3 rzędem siedzeń i skrzynią automatyczną. Za podobne pieniądze mogłem mieć tylko paliwożerne Dodge i Chryslery z USA albo słabo wyposażone C4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działają dwa z trzech gniazda zapalniczki i podgrzewane siedzisko kierowcy (w oparciu ok). Jak na 90.000 km to chyba niezły wynik.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
4 z uwagi na kulturę pracy skrzyni DTC. Pewnie do awarii jeszcze trochę podziała ale niepewność zmusza mnie do posiadania assistance. W Samko za jej kapitalny remont liczą 7-8k zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDI 141KM 104kW
[l/100km]