Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan Facelifting
T,
6 lat temu
Silnik 2.0 GDI 166KM 122kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto bardzo zwinne. Układ kierowniczy precyzyjny, daje dobre czucie drogi. Nie czuje się masy auta na kierownicy. Zawieszenie komfortowe lecz sprężyste. Wersja 2.0 GDI 6 AT bardzo komfortowa na co dzień i cicha w trasie. Warto zapłacić za automatyczną skrzynie, która działa płynnie i szybko jednocześnie podnosząc niesłychanie komfort prowadzenia auta w mieście. Przy 150km/h (2970 obr/min.) w aucie niezwykle cicho. Można rozmawiać jak w domowym pokoju. Duży i obszerny bagażnik + przesuwane tylne fotele pozwalają na przewożenie dużych przedmiotów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szybko łapie obroty. Delikatnie traktowany pozwala rzadko odwiedzać stacje benzynowe. Na polskich drogach bardzo ułatwia bezpieczne wyprzedzanie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Cichy na autostradzie. Klasyczna wolnossąca konstrukcja tak jak na pojemność przystało.
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczna automatyczna hydrokinetyczna skrzynia biegów z 6 przyłożeniami do przodu i jednym wstecznym. Rusza bardzo płynnie nawet przy wolnym puszczaniu pedału hamulca nożnego. W ruchu miejskim ani razu nie pogubiła się z biegami mimo przyhamowań i przyśpieszań. W mieści dobrze sprawdza się tryb eco, który obniża moment zmiany biegów o ok. 500 obr a wykorzystując moment obrotowy silnika auto sprawnie nadal porusza się po ulicy. W trasie szybko redukuje biegi w trakcie wyprzedzania.
5,0
Układ jezdny
Układ daje wrażenie lekkości samochodu. Posiada zmienną siłę wspomagania, z której warto korzystać. Samochód nie myszkuje po pasie w żadnym zakresie prędkości, trzyma kierunek i nie wymaga korekt. Kierownica mięsista dobrze leży w dłoniach.
5,0
Karoseria
Klasyczna bryła vana, czyli karoseria w klin. Taki profil powoduje, że w aucie jest cicho a równocześnie przestronnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra. Duże lusterka i szyby bardzo użyteczne podczas manewrowania. Przy cofaniu niezastąpiona jest kamera cofania, bo przy tej długości auta i gabarytach ciężko byłoby nie raz zaparkować.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i logicznie jak w klasycznym samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie zimą, instalacja antyoblodzeniowa nie raz sprawdzana w warunkach oblodzenia zawsze dawała radę. Latem klimatyzacja wydajna, szybko schładza wnętrze do zadanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i obszerna kabina jak przystało na średniego vana. Czuć przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
Po prostu zawsze cisza. Silnik rzadko kiedy słychać. Auto nie przeszkadza w rozmawianiu nawet z tylnym rzędem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo i wymiana oleju przy docieraniu, czyli standard jak na auto poruszające się w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GDI 166KM 122kW
[l/100km]