Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan Facelifting
Singollo,
3 lata temu
Silnik 1.6 GDI 135KM 99kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
56 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Przestrzeń we wnętrzu samochodu i funkcjonalność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Uciążliwych usterek brak. Jeśli coś miałbym wskazać, to delikatność lakieru.
5,0
Całokształt
To moja druga ocena tego auta - po trzech latach użytkowania.
To jest niesamowicie dobry samochód, pomimo pewnych braków, które można mu przypisać. W każdym razie, od pewnego czasu myślę nad czymś nowym i nie bardzo potrafię znaleźć sensowną alternatywę. Chęć zakupu nowego auta wynika raczej z gadżeciarstwa i umiłowania do nowinek, niż niezadowolenia z Carensa. Kusi mnie zakupienie czegość z napędem hybrydowym (ale raczej z gatunki "mild") i automatyczną skrzynią biegów. I jakimś bardziej gadżeciarskim wnętrzem. Może z odrobiną więcej komfortu. Sęk w tym, że dla rodziny 2+3 wybór jest skrajnie ograniczony.
To mi trochę utrudnia decyzję co do opcji "czy kupiłbyś ponownie". Dziś - nie. Szukałbym czegoś innego, z przyczyn opisanych powyżej. Jednak w momencie, w którym to auto kupowałem, lepszego wyboru nie było i zapewne zrobiłbym to ponownie. No, i gdyby Kia zdecydowała się na nową generację Carensa uwzględniającą moje zachcianki, z pewnością poważnie wziąłbym ją pod uwagę. Zdecydowanie szkoda, że nie zdecydowano się na kontynuowanie tego modelu. Można było pójść w stronę, którą wyznaczyły marki francuskie - "usuviania" vanów. Ja bym takie coś łyknął bez większego zastanowienia. A gdyby w zakresie wyglądu i wyposażenia wnętrza zdecydowano się na kierunek, jaki przybrała ewolucja Sorento albo Tucsona - nie zastanawiałbym się ani minuty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik wolnossący, to jest tu naprawdę dobrze. Jest wystarczająco dynamiczny i elastyczny. Oczywiście mając na względzie fakt, że jest to auto rodzinne, a nie rajdowe. Deficyt zaczyna być widoczny przy znacznym obciążeniu na terenie ze znacznymi przewyższeniami. Wtedy ewidentnie brakuje mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie i lekko. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Najlepiej działająca skrzynia biegów, z jaką miałem do czynienia. Drobne zastrzeżenia miałbym do działania sprzęgła, które wymaga wyczucia. To powszechna cecha azjatyckich aut, różniąca się wyraźnie od europejskich.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń. Zawieszenie jest kompromisem pomiędzy komfortem a sztywnością. W większości przypadków sprawdza się dobrze, jedynie przy silniejszych i liczniejszych nierównościach poprzecznych zaczyna trząść. Dodatkowo jest dość głośne. Jeśli chodzi o precyzję układu kierowniczego, jest wystarczająca, choć nie określiłbym jej mianem najlepszej z możliwych.
3,0
Karoseria
Oceniając przez pryzmat literalnie rozumianej karoserii: wygląd zdecydowanie na plus. Jedno z ładniejszych aut w tej klasie, jeśli nie najładniejsze. I po trzech latach zdanie podtrzymuję. Na minus bardzo delikatny lakier, podatny na mikrouszkodzenia od np. odpryskujących kamieni.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza przednimi słupkami, które wymuszają ostrożność w okolicach przejść dla pieszych, nie mam większych uwag.
5,0
Ergonomia
Wystarczająca liczba schowków. Na plus zdecydowanie trzy niezależne fotele z tyłu, każdy przesuwany niezależnie i z możliwością modyfikacji kąta pochylenia oparcia. Bagażnik duży. Jedyny minus, to zerowa funkcjonalność wieszaczka na zakupy. Sprawę ratuje (z nawiązką) siatka rozpinana na dnie bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedna z największych zalet tego auta. Naprawdę trudno znaleźć sensowną alternatywę w tej klasie, a nawet i w wyższej. Rodzina 2+3 mieści się bez większego wysiłku, wliczając bagaże.
Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy nie tyle przestrzeni, co komfortu siedziska kierowcy, a ściślej rzecz biorąc - zbyt krótkiego podłokietnika, którego nie da się regulować. Na dłuższych trasach potrafi to być uciążliwe, przynajmniej dla mnie. Utrudnia znalezienie w pełni optymalnej pozycji za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Do licznikowych 120 km/h jest bardzo dobrze. Powyżej robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto było bezkonkurencyjne jeśli chodzi o cenę zakupu. Koszty przeglądów nie należą do najniższych i to na minus. Sprawę ratuje dwuletni/30000 interwał. Ja jednak robię dodatkowe wymiany oleju po roku. Koszty paliwa w normie. Silnik nie należy do najbardziej ekonomicznych, ale mieści się w granicach przyzwoitości, szczególnie mając na względzie gabaryty auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
tu wygrywa na całej linii. Nie ma auta w tej cenie o takiej funkcjonalności i takim wyposażeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez trzy lata eksploatacji dwie usterki - obie zrobione na gwarancji. Padło ogrzewanie siedziska fotela kierowcy (wymienione) i tłumik wydawał nieprzyjemne dźwięki w czasie stygnięcia. To drugie ponoć było jakąś częstszą wadą fabryczną. Tłumik wymieniono, problem zniknął
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GDI 135KM 99kW
[l/100km]