Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens III

Dddc, 10 lat temu
Silnik 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Kia Carens III 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Polecam zwłaszcza do podrózy i przy przewadze jazdy pozamiejskiej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Całokształy wypada nieźle, auto mozna polubieć, bardzo wygodne dla rodziny i w dalekie trasy, nie zaskakuje przykrymi niespodziankami. Bardzo dobra relacja ceny do jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Diesla na szynie Common rail z typowymi cechami takiej konstrukcji. Dośc kulturalna praca, harmonijnie rozwija obroty poniżej 2000 obr. bez mocno odczuwanej turbo dziury. Niestety przy 3500 obr przestaje ładnie przyspieszać i nie masensu wyżej go kręcić.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zastrzeżen, nie ma luzów typowych dla skrzyń Renault, raczej bliżej jej do skrzyń japońskich. Jedynie przy bardzo szybkiej zmianie zaczyna protestować.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny ukierunkowany na komfort, dość ładnie wybiera dziury i nierównośći, mógłby być nieco cichszy. Niestety na zakrętach dość mocno auto się pochyla.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb, bardzo dobre, duże lusterka boczne, ja obchodzę się bez problemu bez czujników cofania.
4,0
Ergonomia
Bardzo sprawny system przesuwania i składania kanapy drugiego rzędu, niezły dostęp do siedzeń trzeciego rzędu, brakuje w mojej wersji podłokietnika, schowki ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
NIestety w lecie klima średno sobie radzi, w zimie dośc długo się nagrzewa, plusem są wyjścia wentylacji na 2 i 3 rząd siedzeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konstrukcja minivana i szerokośc auta powoduje ogromne ilości miejsca dla pasażerów jak i dla kierowcy
4,0
Wyciszenie
Szósty bieg obniża obroty na autostradzie, do 150 km/h jest dośc cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie ceny części i obsługi na średnim poziomie, drogo było jak model wszedł do produkcji. Koszty podnoszą "typowe" słabości nowoczesnych diesli: sprzęgło z dwumasą, EGR, DPF. Dość tani rozrząd, wymieniany rzadko (co 160 tyś. km)
5,0
Stosunek jakość/cena
1,5 roczne auto kupiłem za 40 % wartości nowego. Obecnie też można tanio kupić młode roczniki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo wytrzymałe zawieszenie: przez 150 tyś km jedynie dwa drążki wymienione po 80 zł. Amortyzatory na badaniu technicznym jak nowe... Upierdliwą drobnostką jest zacinająca sie klapka wlewu paliwa, na szczęscie jest dostęp dodatkowy do wlewu paliwa w bagażniku...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumasa padła po 110 tyś km, EGR po 70 tyś..., dość szybko, poza tym taśma airbag i to wszystko... Kia udało się zastosować DPF, który jest bezproblemowy !

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carens III