Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens III

3_14-ter, 11 lat temu
Silnik 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Carens III 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód niezbyt popularny w kraju (choć mechanicznie bazuje na innych modelach koncernu), przez co niedoceniany. Dostępność części zamiennych, włącznie z blacharką bardzo dobra, ze względu na dużą podaż tego modelu chociażby w Niemczech. Silnik, choć nie tak aksamitny po uruchomieniu jak konstrukcje PSA, jest wystarczająco dynamiczny, a biorąc pod uwagę gabaryty i masę pojazdu także ekonomiczny, choć wrażliwy na zmiany obciążenia. Generalnie samochód nie lubi jazdy w mieście (konsekwencje zastosowania wszystkich "wynalazków" typowych dla nowoczesnego diesla, czyli VGT, dwumasy, DPF), za to idealnie sprawdza się w trasie, wrażliwy na złej jakości paliwo! Nie jest to także typ woła roboczego, za którego niektórzy go uważają, owszem pakowny, ale tworzywa jak to u koreańczyków bardzo podatne na zarysowania i uszkodzenia, woli rodzinne wypady. Zawieszenie mimo stanu polskich dróg spisuje się nad wyraz dzielnie, ponadprzeciętnie wysoki skok amortyzatorów i wyższy prześwit nadwozia z jednej strony skutkują podatnością na boczny wiatr (wysokie nadwozie) i przechylanie się w szybko przejeżdżanych zakrętach, z drugiej umożliwiają przejazd drogami i wyraźnie gorszej jakości bez obawy o zawieszenie się na którymś elemencie podwozia. Wygodne fotele z przodu i z tyłu (możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia, jak również przesuwanie siedziska wzdłuż), spora ilość miejsca w kabinie, mnogość schowków i ergonomiczny kokpit uprzyjemniają podróż Carensem. Po zmianie fabrycznych żarówek znacznie lepsze parametry oświetlenia. Generalnie samochód III generacji jest nieporównywalnie lepszy jakościowo od poprzednich dwóch, natomiast z rasowego minivana o lekkim zacięciu w kierunku SUV-a (wizualnie) zmienił się w podwyższone kombi w IV edycji, co osobiście mi się nie podoba.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : zawór EGR
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Carens III 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Carens III