Dokładnie tak sobie wyobrażałem małego SUVa z napędem 4x4. Dzieci odchowane, bagażnik przestał mieć znaczenie. Autem bardzo przyjemnie się jeździ. Jak na te kształty i wysokość jest zaskakująco dobrze wyciszony. Oczywiście powyżej 140km/h opływ powietrza daje o sobie znać ale jest to naprawdę akceptowalny poziom. Przez rok błąkałem się po salonach przeróżnych marek samochodowych. Jeździłem, testowałem, nasłuchiwałem. Kiedy wsiadłem i przejechałem się Renegade, zakończyłem poszukiwania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czuć że to diesel. W połączeniu z automatyczną 9-cio biegową skrzynią AT stojąc z zapiętym trybem "D" odczuwalne są wibracje. Jak tylko auto ruszy wibracje znikają. To trochę przeszkadza. Za to elastyczność napędu jest w tym zestawieniu bardzo dobra. Brakuje tylko mocy przy wyższych prędkościach. Do 120km/h jest wystarczająca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest może tak szybka jak DSG ale wystarczająco sprawna. Ma też inny sposób pracy. Zapewne z powodu większej ilości przełożeń. Czuć zmiany na najniższych przełożeniach. Ciekawostką jest, że skrzynia w normalnym trybie pracuje od drugiego biegu. Czyli tak jakby miała osiem przełożeń. Bieg pierwszy jest niezwykle krótki i pracuje jako specjalne przełożenie w terenie. Ręcznie można go wybrać w razie potrzeby. Prędkość autostradowa 147km/h (co na GPS daje 140km/h) na 9 biegu to ok.2250obr/min
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie wystarczająco precyzyjny. I ma dwa oblicza. Wydaje się być twardy i niekiedy nerwowy na krótkich poprzecznych wybojach a w terenie świetnie wybiera nierówności. Nie dobija. Ładnie wygasza dziury i studzienki w drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie bardzo OK z racji wysokości kabiny i prostych, pionowo ustawionych szyb. Ale trzeba się przyzwyczaić do pewnego mankamentu. Przednia szyba jest daleko przed nami i dach tak poprowadzony, że trzeba nauczyć się odpowiednio zatrzymywać na skrzyżowaniach żeby widzieć sygnalizatory. Inaczej głowa do przodu i zadzieramy wzrok.
4,0
Ergonomia
Jak najbardziej w porządku jeśli idzie o sterowanie i pokrętła. Są w sumie trzy banki pamięci dotyczące statystki spalania i przejechanych kilometrów. Mało czytelny jest jednak wykres chwilowego spalania i zasięgu. Przekombinowany. Pomiar ciśnienia w kołach dość precyzyjny. Brakuje za to schowków. Nie ma gdzie włożyć okularów. Nie ma śmietniczki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W pierwszej fazie działania wentylacja jest głośna a potem bywa po prostu słyszalna ale nie można odmówić skuteczności.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to duże auto. Przestrzeń po prostu przeciętna.
4,0
Wyciszenie
Jak na taką "cegłę" to zaskakująco nieźle. Sporo zależy od jakości opon jeśli idzie odgłosy z jezdni. Silnik po rozgrzaniu zupełnie nie przypomina odgłosem diesla. Ma przyjemny ton.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są ewidentnie wyższe niż w poprzednim moim aucie. Poczułem przy pierwszym przeglądzie. Wystarczy spojrzeć na ceny roboczogodziny dla Fiata i Jeepa. Silnik ten sam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wygląda na adekwatny do jakości i ogólnego komfortu użytkowania. No i uniwersalności. Mam na myśli wykorzystywanie jego może nie ekstremalnych ale jednak zdolności terenowych. Wycieczki drogami nie utwardzonymi nie są mu straszne. A i parę ryzykownych tras też zaliczyłem. Żadne kombi 4x4 nie przejechałoby w pewnych miejscach w którch Renegade jakoś dał radę. W miarę krótki zwis przedni i tylny bardzo pomaga.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyba kierowcy kaprysi niekiedy i potrafi sobie zaśpiewać przy wyższych prędkościach. Ale nie jest to regułą. Nic z tym na razie nie robię. W terenie czasem słychać, że auto nie jest idealnie złożone/sztywne bo pojawiają się odgłosy z lekka stękających plastików. Jak dla mnie akceptowalne. Zwłaszcza, że przy normalnej szosowej jeździe jest cicho i nic nie trzeszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza przygodą z systemem antykolizyjnym który był niesprawny od samego początku a który po interwencji serwisu naprawiono raz a dobrze, nic się nie wydarzyło niepokojącego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MultiJet 140KM 103kW
[l/100km]