Silnik
: Przy względnie niewielkiej mocy silnika i przy niemałym momencie obrotowym zespołu napędowego pojazd może miło zaskoczyć.
4,0
Całokształt
Akurat ten model trafił w mój gust. To mój drugi RENEGADE. Dla miłośników "błyszczących aut" nienajlepsza wiadomość - pojazd szybko się brudzi po bokach i z tyłu - taka natura jego kształtu. Z pewnością chlapacze przy kołach nieco zniwelują ten problem, ale "wyraz" pojazdu też trochę wówczas straci - kwestia indywidualnego podejścia. Wersja z silnikiem MHEV potrafi pozytywnie zaskoczyć osiągami i zdecydowanie mniejszym zużyciem paliwa w jeździe miejskiej niż odpowiednik "czysto" benzynowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z elektrycznym "doładowaniem" można do 60 km/h mocno "odskoczyć przy starcie spod świateł".
4,0
Skrzynia biegów
Wygodna sprawa. Tradycyjny układ bez przycisków, pokręteł, łopatek. Czasami trochę "szarpnie" ale nie ma dramatu.
4,0
Układ jezdny
SUPER... byłoby gdyby nie to, że przez mały rozstaw osi troszkę buja na nierównościach i trzeba go "krótko trzymać za uzdę" (ale widziały "gały" co brały). Trzeba oddać bardzo dobrą przyczepność i praktycznie brak przechyłu na łukach - rewelacja jak na tego rodzaju auto.
5,0
Karoseria
To COŚ co akurat mi się spodobało. Trzeba zadbać o wizerunek plastików.
Komfort
5,0
Widoczność
OK, ale uwaga na grube przednie słupki. Ogromna pochwała za widoczność w lusterkach bocznych.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Rozplanowanie intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku. Bez żadnych uwag. Kabina szybko się nagrzewa. Wentylacja odpowiednia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla ludzi w rozmiarze "L" wystarczająca i wygodna przestrzeń z przodu. Z tyłu - trudno powiedzieć - nikt jeszcze nie narzekał, bo prawie nikt nie jechał.
5,0
Wyciszenie
Bardzo pozytywnie i to z takim kształtem nadwozia, jedynie przy prędkościach autostradowych słychać delikatny szum odstających lusterek bocznych. Silnik można trochę po(d)słuchać dopiero przy ok. 5000 obr./min.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na pewno mniejsze zużycia paliwa o jakieś 2,5 l. na 100 km w mieście niż w wersji benzynowej bez elektrycznego silniczka. Co do przeglądów - w tej wersji jeszcze nie wiem, bo mam gratis w pakiecie. Ale nie wydawałem fortuny na utrzymanie poprzedniego RENEGADE'a - przeglądy wyłącznie w ASO JEEP'a. Specjalnie wybrałem wersje oświetlenia bez LED. Wymiana żarówek to mały ułamek kosztów wymiany lamp LED.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tylko POZYTYWNE wrażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie popsuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic się nie popsuło, ale wiem że są kłopoty w tych silnikach z zaślepkami technologicznymi przez które wycieka olej silnikowy (Jeepy i Alfy z tym silnikiem). Naprawa w ASO skuteczna - koniecznie trzeba kontrolować olej i spojrzeć od czasu do czasu pod auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Turbo MHEV 130KM 96kW
[l/100km]