Przeniesienie napędu
: Sprawne poruszanie się w każdym terenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: BRAK
5,0
Całokształt
Samochód sam w sobie jest klasą:) nie wygląda tylko jak "kozak", ale za jego wyglądem idą zdolności terenowe, które są ukryte pod karoserią w przeciwieństwie do innych pseudo terenowych samochodów SUV, SAV. Nie mówię tutaj o typowych samochodach terenowych na ramie.
Jest mały z zewnątrz, duży w środku potrafi Cię zaskoczyć swoimi możliwościami w terenie, a i na co dzień jest szybki zwinny, praktyczny w miasto, podróż, trasę.
Szukałem bardzo długo samochodu dla siebie i w końcu znalazłem, a nie jest to mój pierwszy samochód i nie jedyny w garażu nie są mi obce tzw.samochody "dla ludu" czy "marki premium", których nie rozumiem bo owszem premium jest, ale kawa w salonie jak kupujesz auto :), Jak szukasz auta, którym chciałbyś jechać tam gdzie poniesie Cie Twój wzrok to skieruj swoje kroki do salonu Jeepa po RENEGADE TRAILHAWK (zabrzmiało jak reklama:).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik spokojnie daje radę podczas jazdy po asfalcie. W terenie również ma zapas mocy. Dodatkowo sytuację ratuje bieg low w terenie.
Ciągnie od samego dołu sprawnie ruszając spod świateł.
Podczas wyprzedzania przy 80- 100km/h spokojnie daję radę skrzynia zrzuca bieg w dół i auto wyrywa do przodu.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje gładko. Czasami ma zawahanie na 3 biegu trochę za wysoko ciągnie na obroty i dopiero wrzuca 4 bieg. Redukcja biegów szybko i bez szarpania.
5,0
Układ jezdny
Jestem zdziwiony, że tego typu samochodem można tak szybko jeździć w zakrętach, oczywiście to plus dla zawieszenia. W terenie super gładko wybiera nierówności. Hamulce bardzo dobre. Wyczuwalny pedał hamulca dobrze dozowana siła hamowania.
5,0
Karoseria
Również na razie nic szczególnego się nie dzieje zbyt krótko użytkuję, mam swoisty lakier green math :) jest przepiękny (trudny w utrzymaniu, ale za to się nie chce odrywać wzroku od auta). Dobrze wygląda jak jest czyściutki lub całkowicie ubłocony, pośredniego stanu czystości ten lakier nie lubi, wtedy wygląda brzydko :).
Minus jest taki, że przy bardzo silnym wietrze auto przy prędkości 120- 130 km/h buja na boki, wysoka buda plus kanciaste pudełkowate nadwozie.
Komfort
4,0
Widoczność
Użytkowanie na co dzień.
Do przodu super widoczność. Do tyłu dobra widoczność. Na boki bardzo dobra widoczność.
Użytkowanie w terenie.
Widoczność do przodu super.
Na boki już średnio.
Do tyłu dobrze.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą bardzo dobra. Potrzebowałem tylko drogi powrotnej do domu z salonu, aby ułożyć się w fotelu. Teraz jest idealnie.
Przełączniki, klima, radio, szyby, wszystko jest tam gdzie się tego spodziewasz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory cichą pracują (jeśli nie wierzycie posłuchajcie w najnowszym Audi Q5 :D tam macie wyznacznik jakości premium :D).
Wnętrze się sprawnie nagrzewa i chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na szerokość z przodu miejsca jest dużo. Porównuję z passaatem b8 podobna ilość.
Z tyłu szerokość jest ok. Dwie dorosłe osoby usiądą. Nie jest tak wygodnie jak w w/w aucie, ale da się żyć:).
4,0
Wyciszenie
Samochód nie odcina Cię od rzeczywistości. Wiesz, że prowadzisz auta i z jaką prędkością aktualnie jedziesz. Dla niektórych jest to zaleta dla innych wada.
Samochód jest dobrze wyciszony. Jeździłem lepiej wyciszonymi, ale w żaden sposób nie przeszkadza podczas jazdy jakikolwiek, szum wiatru czy silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko leję ropę :) i uzupełniam płyn do spryskiwacza. Spokojna jazda do prędkości 100km/h spalanie 6,1 l .
Przy 120-130 km/h spalanie 7 - 7,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co do trwałości (jakości) nie wypowiem się ponieważ nie wiem w jak długim czasie to co teraz jest będzie działało bez awarii.
Jeśli chodzi o jakość użytych materiałów, powiem tak materiały są dobrej jakości, w niektórych miejscach bardzo dobre, kierownica bardzo dobrze wykonana i ładnie wyglądająca. Górna część deski rozdzielczej miękka, dolna twardy plastik, ale ładnie wyglądający, boczki drzwi miękkie, góra drzwi skorupa plastik, ale również miłe dla oka nie przeszkadza, że to plastik :).
Siedzenia z przodu dobrze wyprofilowane ustawienia we wszystkich kierunkach, z tyłu ławka już nie tak wygodna, ale to jest mały crossover z dużymi możliwościami terenowymi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, za krotko użytkowane auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, za krótko użytkowane auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MJD 170KM 125kW
[l/100km]