W zamiarze miałem zakup samochodu z pod znaku Dacii. Dokładnie chodziło mi o model Duster. Miałem jazdę testową jednak mimo zewnętrznego, dobrego wizerunku Dacia nie ma do zaoferowania wewnątrz zbyt dużo. W porównaniu do Jeepa jest toporna i widać budżetowość tego auta na każdym kroku. Wizulanie ok jednak technologicznie Jeepa i Dacię dzieli Rów Mariański.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niesamowite, jak potrafi pracować silnik o tak małym litrażu
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze synchronizowana. Nie haczy, wchodzi płynnie i szósty bieg jest bardzo pomocny przy odcinkach autostradowych.
5,0
Układ jezdny
Poprzednio jeździłem Ford C-max i jestem mile zaskoczony, ponieważ Jeep nie odstaje od Forda w tej materii.
5,0
Karoseria
Na tą chwilę nic się nie dzieje
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem czemu niektórzy mówią o ograniczonej widoczności.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodnie siedzi się za kierownicą jak i w roli pasażera. Niczego mi nie brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi bardzo szybko. Podrzewanie przedniej jak i tylnej szyby robi wrażenie. W C-maxie robiło dobrą robotę ale tutaj działa to jeszcze szybciej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Prócz miłego pomruku silnika w trasie nie slychać nic więcej poza szumem dość dużych opon. Przy 120 km/h jest nadal cicho a ja rzadko przekraczam taką prędkość.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 GSE T3 Turbo 120KM 88kW
[l/100km]