Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Renegade SUV Facelifting

Rafał, 5 lat temu
Silnik 1.0 GSE T3 Turbo 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Renegade SUV Facelifting 1.0 GSE T3 Turbo 120KM 88kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jak na tę klasę genialne.
Silnik : Mały, ale wariat. Pięknie brzmi.
Karoseria : To czołg nie samochód
5,0
Całokształt
Świetny, po prostu świetny samochód. To nie terenówka, ale crosover, do porównania z kompaktami typu Golf, czy Focus. Bardzo zwrotny, wyciszony, przestronny, solidnie wykonany. Używałem przez ok. miesiąc, jako zastępczego i z wypożyczalni. Samochód katowany przez kolejnych klientów, z miesięcznym przebiegiem ok. 5-6 tys. Znosił to wszystko dzielnie, bez zająknięcia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chropawe, sportowe brzmienie, przypomina mi trochę moją starą Imprezę. Wkręca się na obroty momentalnie i daje naprawdę dobre osiągi. Wyciszony wg. mnie trochę za bardzo, przez co łatwo przeholować i jechać np. na 2 biegu 50km/h. A pali wtedy....uuuu. Przy spokojnej jeździe go nie słychać, zużycie też jest spoko - ok. 6-7l. Jeździłem z innym 3cyl litrówkami i uważam, że ta jest najlepsza. Ani Ford, ani VW nie mają startu.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie drogi lewarka, bardzo fajnie wskakują biegi, z lekkim oporem, nie sposób w bieg nie trafić. Dobrze zestopniowana. 5, 6 to nadbiegi. Silnik pracuje na niskich obrotach.
5,0
Układ jezdny
Największe zaskoczenie! Miałem okazję przetestować go po znajomości na torze. Wspomaganie jest elektryczne, ale działa o niebo lepiej niż np. w Golfie, gdzie jest po prostu za mocne. Nie raz zdarzyło mi się nie trafić w zakręt, musiałem wtedy korygować. W Renegade jest spoko. Jazda jest mocno wspomagana przez elektronikę i to się czuje. Np. bardzo mocne haowanie powoduje nurkowanie przodu, jeśli jednocześnie wejdziemy w szybki zakręt, nadwozie wychyli się na zewnątrz, a samochód o dziwo utrzymuje zadany tor jazdy!. Wrażenie jest naprawdę dziwne. Zupełnie zaszokowały mnie próby na szarpaku i i płycie poślizgowej. Próbowałem do nich wyłączyć te systemy bezpieczeństwa, ale mimo wciskania guzika, chyba nie do końca się to udało. Po wjechaniu na szarpak, tył oczywiście wpada w poślizg, ale samochód sam momentalnie wraca na tor jazdy. Nawet nie musiałem specjalnie korygować kierownicą. Mój Passat B7 w tej próbie był bardzo wymagający, trzeba było mocno pracować kierownicą. Dlatego Renegade to idealny samochód dla kobiet i kiepskich kierowców. Jeszcze ciekawiej było na okężnej płycie poślizgowej. Renegade robił kółko o 2-3s. szybiej od Passata! W dodatku po przekroczeniu prędkości granicznej, wyjeżdżał przodem jak to FWD, ale po odjęciu gazu sam wracał na tor jazdy, Passat płużył i zajmowało mu to więcej czasu. Muszę powiedzieć, że układ kierowniczy i jezdny Renegade to bardzo mocny atut.
5,0
Karoseria
Zbudowany jak wóz opancerzony. Nadwozie jest identyczne z wersjami 4x4, które są wystarczająco mocne do zaawansowanej wersji terenowej. To chyba najlepsza rekomendacja. Myty średnio raz w tygodniu w myjni automatycznej. Po lakierze nic nie widać.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód, na boki, do tyłu (ogromne lusterka!!) ok. Do tyłu na skos - słabo, przez nieprzejrzystą karoserię.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bomba. Wszystko, jak trzeba. Wyraźnie oznaczone. Mała rzecz a cieszy - trzymacze na kubki z fajnymi poduszkami gumowymi i umieszczone poniżej lewarka i guzików. Nic nie zalejemy. Inna fajna rzecz: wymiana żarówek w reflektorach zajmuje 2-3 min. Nie trzeba jechać do serwisu, albo mieć doktoratu z mechaniki, jak w 99% współczesnych samochodów. Bardzo, ale to bardzo dobra pozycja za kierownicą. Lepsza niż np. w Fordzie Kuga. Kierownica jedna z najlepszych, z jakimi miałem do czynienia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet na najwyższym biegu dość cicho. Nagrzewa się błyskawicznie. Szyby nie parują. Jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu więcej miejsca niż w Passacie, z tyłu wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
To naprawdę dość dziwne, bo wygląda jak klocek i myślałem, że z powodu wiatru będzie dość głośno, a tu zaskoczenie. Do 130-140 jest porównywalnie z Passatem!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ile to pali? Tyle ile się wleje! A tak na poważnie, jeśli się bardzo pilnować i sugerować wskaźnikiem zmiany biegu, który jest na wyświetlaczu, w mieście można zejść do ok. 6,5-7. Na trasie przy 130 ok. 9,5-10l. Ale zdarzyło mi się trochę poszaleć i wyszło 11.... To porównywalnie z Golfem, ba tam na autostradzie 1.0 potrafi spalić więcej, a nadwozie jakby bardziej opływowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co prawda nie jestem właścicielem, ale jeśli będę rozważał kupno samochodu tej wielkości, Renegate będzie poważnym kandydatem. Kosztuje tyle, co Megane, czy Golf, a jest o niebo bardziej funkcjonalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie przydarzyło przez miesiąc, jeśli nie liczyć jednej żarówki H4. Mechanicy w serwisie powiedzieli mi, że nic nie robili przez pół roku i ok. 40 tys. poza wymianami płynów. Klienci traktują autko w sposób niebywale brutalny. Było podobno jeden, który się chwalił, że przejechał Niemcy ze średnią prędkością powyżej 150 km/h.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 GSE T3 Turbo 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Renegade SUV Facelifting