Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee IV Terenowy

Ja, 12 lat temu
Silnik 3.0 V6 CRD 241KM 177kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.0 V6 CRD 241KM 177kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,46
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NIC
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : od początku luzy w układzie kierowniczym, po ok. 15.000 km ustały, niemniej przy wyokich temperaturach powietrza regularnie pojawiają się. Serwis trzykrotnie już podchodził do tematu jednak bezskutecznie
Układ hamulcowy : szybko krzywiące się tarcze hamulcowe, hamowanie przy większych prędkościach powoduje uciążliwe drgania układu kierowniczego
Inne : jakość montażu elementów tapicerki, jakość plastików nie mieści się w żadnych kategoriach, mówiąc krótko - ochyda, zimą przy rozgrzewaniu wnętrza plastiki kokpitu tak trzeszczą i strzelają że można odnieść wrażenie iż auto się rozpada, latem to samo, przy schładzaniu wnętrza klimatyzacją wszystkie plastiki 'słyszalnie' się kurczą, szczególnie listwa nawiewowa szyby przedniej. Nie polecam nikomu tego auta kto ceni sobie jakość i estetykę wykonania
3,0
Całokształt
Auto mogłoby być całkiem niezłe gdyby nie kompletny brak dopracowania szczegółów. Niestety, europejski klient oczekuje czegoś więcej niż klimy i skóry. Wszechobecne trzeszczenie, zgrzytanie wnętrza, permanentne pstrykanie, klikanie, pukanie może odebrać całą przyjemność z jazdy, okresowo pojawiający się luz w układzie kierowniczym, który jest szczególnie uciążliwy przy jeździe w korku, i który wg serwisu nie jest usterką również wskazuje na to że marka Jeep musi popracować nad swoimi autami. W ostatnim czasie doszło jakieś stukanie w okolicy szyberdachu i schowka. Niestety wyposażenie i cena nie rekompensują w żaden sposób niedociągnięć. Jeżeli z czasem opisane szczegóły ulegną zmianie (auto być może się jakoś 'ułoży'), z pewnością zaktualizuję opinię. Tymczasem odliczam czas kiedy będę mógł się pozbyć tego pojazdu i zakończyć ciągłe wizyty w serwisie
Wrażenia
4,0
Silnik
zimny silnik nieco głośny, po chwili kultura pracy OK
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna starego typu, powolna ale podobno wytrzymała
3,0
Układ jezdny
Przy rozgrzanym silniku i wysokich temperaturach powietrza wyczuwalne luzy w układzie kierowniczym, zgłoszone do serwisu, wymiana drążka kierowniczego, brak efektu. Opinia serwisu - tak ma być.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
System nawigacji rodem z epoki kamienia, rozdzielczość ekranu przypomina tą z czasów pierwszych komputerów typu ZX Spectrum, ekranik komputera pomiędzy zegarami ma rozdzielczość wielkości ziarna ryżu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko się nagrzewa, latem w upały trudno go schłodzić nawet włączoną klimą na max
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Komora silnika dość dobrze wygłuszona. Uporczywe trzeszczenie kokpitu i plastików tapicerki, zabiegi serwisu nic nie pomogły
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe na trasie można spokojnie uzyskać 9,0L/100km, przy prędkościach autostradowych 13-15L/100km, miasto ok. 11-12L/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
W stosunku do konkurencji, do której jest często przyrównywany (BMW X5, Audi Q7, Mercedes ML, VW Touareg) Jeep oferuje rozsądną cenę w stosunku do wyposażenia. Jednak daleko mu do wspomnianych marek i modeli pod względem wykonania i jakości wnętrza. W moim odczuciu Jeep Grand Cherokee IV nawet nie stał koło wymienionych modeli a co dopiero porównywać go z samochodami klasy premium, przede wszystkim dlatego że marka Jeep nie jest klasą premium i wg mnie nie należy ją porównywać z wymienionymi wcześniej markami. Fakt że konkurencja jest droższa ale przynajmniej wiemy za co płacimy - za jakość, nad którą Jeep jeszcze dłuuuuugooooo musi pracować jeśli chce zawojować europejski rynek. Cóż, z takim wyposażeniem i taką ceną nie można spodziewać się fajerwerków. Jest to napewno ostatni samochód marki Jeep, który kupiłem. Reszta opinii wyrażana o tym modelu to wg mnie opinie pisane przez handlowców punktów dealerskich lub osoby, które przesiadły się z dużo niższej klasy samochodów, które nie maja obiektywnego spojrzenia na tą markę
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Materiały wykończeniowe wnętrza dość dobre, spasowanie elementów tapicerki tragiczne. Na każdej najmniejszej dziurze, każdej nierówności na drodze, nie wspominając o jeździe po nawierzchni typu 'kocie łby' wszystko wenątrz trzeszczy (kokpit, podszybie, tapicerka w drzwiach, niektórych dźwięków nie da się nawet zlokalizować). Tragedia przez duże T. Odbiera to całą przyjemność z jazdy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od momentu zakupu uszkodzona czujka zapięcia pasów w fotelu pasażera, po 5000km padła nawigacja, po 10000km wymiana drążka kierowniczego (brak efektu zgłoszonej usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 CRD 241KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy