Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting
Robert,
9 lat temu
Silnik 3.0 CRD 250KM 184kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Cena odpowiada wrażeniom z użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bajka. Jestem zakochany w tym silniku. Jest idealny. Nie spodziewałem sie aż takiego wrażenia. W trybie ekonomicznym spokojny, lekko powolny ale oszczędny i płynny. W trybie sport wciska w fotele i zapiera dech przy ruszaniu z miejsca. Najważniejsze: zapas mocy w trybie ekonomicznym jest tak duży ze nie ważne czy przyspieszysz z 30km czy 130 km/h to i tak odbywa sie to błyskawicznie. i
5,0
Skrzynia biegów
Automat idealny. Płynnie, bez zauważenia momentu zmiany. Super reaguje zrzuceniem biegów w zależności od stopnia wcisniecia pedału gazu. Z łopatek praktycznie nie korzystam. Trochę bałem sie wajchy do zmiany biegów bo naczytałem sie ze inna, ze nietypowa ... Bzdury.
4,0
Układ jezdny
Wszystko ok poza małym ale... Auto jest ciężkie i jadąc na autostradzie bardzo szybko ... Ok 180 km/h czasami przy wyprzedzaniu tira czy bocznym podmuchu jest lekkie odczucie zachwiania. Czasami tez przy zwykłej jeździe powyżej 100 km/h na jakiejs koleinie czy nierównej drodze mam wrażenie ze koła reagują z minimalnym opóźnieniem. Jest to kwestia do przyzwyczajenia, zapewne związana z ciężarem auta i jego specyfika.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Wysoko, jasno. Jedyny minus to słupek boczny, przedni. Trzeba sie przyzwyczaić ze jest szeroki.
5,0
Ergonomia
Ideał. super fotele. Elektrycznie dopasowywane pod plecy na rożnych ich częściach. Wszystko duże, widoczne, przejrzyste, od mojej zony. Wyjazd na 1 listopada po 400 km na cmentarz i tyle samo z powrotem: " ... Już w domu? ... Jakoś sie nie zmęczyłam... Strasznie wygodnie sie jedzie tym autem ..." :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej klasie auta byłbym zdziwiony jakby coś było nie tak. Przydaje sie wentylowanie albo ogrzewanie siedzeń ze skory, które moze włączać sie automatycznie jak jest określona temperatura.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Córka do mnie: " ... Tata a ja tu stolik mogę sobie z tylu postawić ...:) ..." I dla niej ważne opuszczanie do tylu siedzeń aby można było sie ułożyć do pospania :)
5,0
Wyciszenie
Silnik przy szybkim wyprzedzaniu robi ... Wrrrrrrrrr ... :) Tak córa z rozmarzeniem robi zawsze gdy wciskam pedał do podłogi. Poza tym bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zadowolony. Obecnie średnia to 10.3 litra. Jazda codzienna w mieście + niewielkie trasy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok. Z minusów: to mały bagażnik bo pod nim jest koło i wspomniana wcześniej specyfika prowadzenia przy dużej prędkości do której trzeba sie przywyczaić. Największy plus i zaskoczenie to silnik, skrzynia super działające systemy bezpieczeństwa ( martwe pola, autohamowanie , wskzńiki odległości z przodu i tyl )a przede wszystkim system audio Harmana. Każdy kto wchodzi do auta jest pod wrażeniem. Nie słyszałem nigdy lepiej zbilansowanego dźwięku przestrzennego w aucie. Sale koncertowa bez przesady.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jedna rzecz która mi czasami przeszkadza. Przy bardzo głośnej muzyce przy najgłębszych basach czasami w drgania wpada mi okolica głośnika, tapicerki drzwi pasażera. Albo schowek na okulary nad głowa ... czasami m tam okulary na dziurach brzęczą i trudno je ułożyć żeby przestały. Jakaś ieksza wyściółka by sie tam przydała.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 CRD 250KM 184kW
[l/100km]