Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting 2016
Wojtek,
5 lat temu
Silnik 3.0 CRD 250KM 184kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Pomijając aspekty techniczne to fascynują mnie reakcje ludzi. Czy czytam opinie w internecie czy nawet czasami podsłucham opinie przechodniów to wszystkim to auto się podoba :)
5,0
Całokształt
Auto w wersji summit posiada wszystko w standardzie. Są dostępne jedynie dwie opcje-zestaw ekranów z tyłu oraz wykończenie białą skórą wnętrza. W porównaniu z niemiecką konkurencją auto jest dużo tańsze. Porównywalne pod względem silnika i wyposażenia bmw x5 czy audi q7 to +/- 100tys złoty. Auto naprawdę godne polecenia osobom szukającym ciekawego auta innego niż niemieckie czołgi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry dźwięk jak na diesla. 570nm naprawdę dobrze radzi sobie z rozpędzeniem tego kiosku. Auto jest naprawdę oszczędne. W trasie na krajówkach osiągam 7.5 L (90-110 km/h), autostrada 140km/h to ok 11L/100km, a w mieście zależnie od korków od 9.5 do 13L.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegowy zf mówi sam za siebie. Genialny automat i tyle w temacie...
5,0
Układ jezdny
Jako że mieszkam w górach to zimą lubię sobie potestować napęd. Podczas ostatniej zimy zgarniałem tylko zimne spojrzenia kierowców gdy oni nie mogli podjechać ośnieżoną ulicą w górę a jeep wjeżdżał bez żadnego problemu. Naprawdę 4x4 jeepa jest genialnym napędem i haldexy czy inne wymysły chowają się przy nim :-) Jest to napęd stały (standardowo rozłożenie P40%/T60%- w zależności od wybrania programu zmienia się rozkład lub ustawiamy na automatyczny i auto samo sobie reguluje rozłożenie napędu). Należy jednak pamiętać, że są sytuacje gdzie nawet najlepszy napęd nie pomoże np. lód na drodze itp.
4,0
Karoseria
Wad lakierniczych nie było, lecz są elementy z zewnątrz które lubią być niespasowane np. uszczelki zewnętrzne drzwi lekko odstają, listy boczne na karoserii nierówno przylegają-auto jest na gwarancji więc liczę, że jak to zgłoszę to naprawią mi to, bo trochę to irytuje-nie jest to przecież dacia
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, lusterka duże, czujniki martwego pola, czujniki ruchu poprzecznego z tyłu (połączone z automatycznym hamulcem)- fajne rozwiązanie gdy wyjeżdżamy tyłem np. na parkingu pod galerią i nie widzimy czy coś jedzie(sygnał dzwiękowy gdy auto wykryje inne auto oraz w razie dalszego cofania auto samo zahamuje).
5,0
Ergonomia
2 uchwyty na kubki, sporo schowków (jest też na okulary). Kieszenie w drzwiach mogły by być wyłożone jakimś materiałem, a tak jest goły plastik i coś co wrzucimy potrafi hałasować
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana kierownica i fotele (przód, tył), wentylacja przednich foteli, klimatyzacja radzi sobie spokojnie z wysokimi upałami jak i wysokimi mrozami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osobowa rodzina spokojnie się mieści. Sporo miejsca z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Jak na te bryłę samochodu oraz silnik diesla jest naprawdę dobrze. Auto posiada również aktywne wyciszenie kabiny. Przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać. Jeep przyłożył się do wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto drogie to i serwis tani nie będzie. Pierwszy przegląd 2400 zł, a drugi 2800 zł (oba w ASO). Klocki ceramiczne ATE na przód ok 750 zł. Komplet opon zimowych nokian ok. 4500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nowe (NIE DEMO) w wersji summit kosztowało 260 tys złoty. Podobnie skonfigurowane bmw x5 z 3 litrowym dieslem wychodziło po rabatach niecałe 400 tys, więc różnica jest spora. Jakość wykonania jest po prostu dobra. Nic nie skrzypi, materiały są bardzo dobrej jakości. Nie jest to może poziom niemieckiej trójcy, ale jest lepiej niż w Kia/PSA/VW. Jest naprawdę ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wielu ustawień auta dokonuje się z pozycji centralnego wyświetlacza Uconnect. Miałem problem z tym iż auto nie zapamiętywało niektórych ustawień np. Gdy ustawię jednostkę spalania na L/100km to po wyłączeniu zapłonu i włączeniu auto zmienia sobie samo na km/1L- tak jest z paroma ustawieniami. W serwisie nie za bardzo wiedzą co z tym zrobić...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak-odpukać
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 CRD 250KM 184kW
[l/100km]