Inne
: \"Szacunek\" na drodze. Nie trąbią na ciebie, możesz bezkarnie popełniać drobne błędy, wpuszczą prawie zawsze. BO TO PRZECIEŻ JEEP!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: elementy przedniego zawieszenia - łatwo zaniedbać - efekt domino
Inne
: climatronic - nie robić żadnej prowizorki - naprawiać u fachowców
Układ hamulcowy
: nie żałować na dobre części
5,0
Całokształt
jeep to jeep i jest to wartość sama w sobie:)
Wrażenia
3,0
Silnik
Porównując ze znanymi mi dieslami to kultury 3.1 nie prezentuje (dźwięk porządnej sieczkarni:)). Dzięki turbinie niepodziewanie żwawo przyspiesza ale z charakterystycznym opóźnieniem - więc trzeba pewne manewry planować o mgnienie wcześniej. Przy równej jeździe na trasie potrafi być niemal bezgłośny; słychać szum opon i śpiewy mostu tylnego. Bezproblemowo odpala w mrozy (zaliczył -32 stopnie). Tfu tfu bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Quadra Drive II to rewelacja, można sobie wyobrazić jak fantastycznie by działała posiadając jeepka od nowości, dbając o niego i serwisując. Nadal zachowuje cechy dawnej świetności. Jak każdej skrzyni automatycznej; trzeba się nauczyć. W chwilach słabości bezsensownie redukuje biegi. Łatwo ją można \"oszukać\" i pomanipulować. Redukcja czyni z jeepka rosomaka.
5,0
Układ jezdny
Jak w każdym dżipie kierowanie przypomina sterowanie łodzią i w pewnym momencie sprawia to już przyjemność. System przekazywania energii na poszczególne koła w zależności od potrzeby chwili - rewelacja (jest parę filmików na youtubie gdzie te cuda można zobaczyć). Akademickie dyskusje o wyższości takiej czy innej opony nie zmieniają faktu, że jeep pojedzie na łysych tam gdzie inny nie ma szans. W zimie (śnieg, lód) na światłach gwarantowana pierwsza pozycja.
Komfort
5,0
Widoczność
W jeepku generalnie widać dobrze bo siedzi się wysoko, pewne trudności są ze śledzeniem jazdy na ostrych serpentynach i w garażach piętrowych. Jazda i parkowanie tyłem bezpieczne z doskonałą widocznością. Bardzo ciemne szyby w tylnej części dżipka nie utrudniają widoczności umożliwiają uprawianie seksu w południe w samym środku miasta pod ratuszem.
5,0
Ergonomia
Bez paplania; niemal wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli wszystko jest sprawne to climatronic utrzymuje żądaną temperaturę bez względu na porę roku. Tzw blendoorsy są mankamentem i dość szybko się psują - trzeba plastikowe koniecznie wymienić na aluminiowe. Podgrzewane przednie siedzenia byłyby super-bajerem gdyby nie były jeszcze bardziej awaryjne - naprawa po prostu się nie opłaca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu siedzą jak paniska. Z tyłu nie byłoby dramatu gdyby nie maszyneria od regulacji przednich siedzeń - nie ma co zrobić z nogami ale jeepek to nie autobus - problem tych z tyłu skoro już wleźli. 5 gwiazdek daje przestrzeń z tyłu po złożeniu siedzeń; można położyć dmuchany materac 135x190x20cm i w dwie osoby nocować na parkingu pod *****hotelem i w nie mniejszym komforcie ZA DARMO!!!
4,0
Wyciszenie
3.1 przy przyspieszaniu wydaje sporo decybeli ale to mocny diesel i jego zbójeckie prawo. Generalnie jak wcześniej wspomniano przy spokojnej jeździe dość cichy. Super sprzęt grający montowany fabrycznie; infiniti gold zagłusza inteligentnie pewne niedociągnięcia w tym zakresie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
lato miasto: 12-13.5/100km
zima miasto: 14-16.5/100km
lato trasa : 9,5-11.5/100km
zima trasa : 11-12.5/100km
Uwaga! Przy tempomacie pali 0.5 l mniej na trasie ale tylko między 85-105km/h
Uwaga druga: warto kupować drogi dobry (ok. 100 oktanów) ON np na statoilu bo spala nawet o 2 litry na 100 mniej niż z lukoilu (ok. 70 oktanów).
Przeglądy w ASO dużo dużo za drogie i nie zawsze tak jak trzeba. Trzeba samemu wiedzieć co, kiedy i na co wymienić i podpowiedzieć sprawdzonemu majstrowi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Często przed zakupem ludzie pytają ile trzeba dokładać do jeepa. Jest jedna odpowiedź: ILE MASZ.
Czy stary czy nowy jest drogi przy zakupie i dość drogi w utrzymaniu ale uwzględniając całokształt jest doskonale.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prostu dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mówimy o starym, na ogół wyeksploatowanym samochodzie posiadającym mnóstwo elektroniki i technicznych gadżetów - więc jest się co psuć. Uwzględniając to jest doskonale.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.1 TD 140KM 103kW
[l/100km]