Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

JeePac, 14 lat temu
Silnik 3.1 TD 140KM 103kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 153 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : \"Szacunek\" na drodze. Nie trąbią na ciebie, możesz bezkarnie popełniać drobne błędy, wpuszczą prawie zawsze. BO TO PRZECIEŻ JEEP!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : elementy przedniego zawieszenia - łatwo zaniedbać - efekt domino
Inne : climatronic - nie robić żadnej prowizorki - naprawiać u fachowców
Układ hamulcowy : nie żałować na dobre części
5,0
Całokształt
jeep to jeep i jest to wartość sama w sobie:)
Wrażenia
3,0
Silnik
Porównując ze znanymi mi dieslami to kultury 3.1 nie prezentuje (dźwięk porządnej sieczkarni:)). Dzięki turbinie niepodziewanie żwawo przyspiesza ale z charakterystycznym opóźnieniem - więc trzeba pewne manewry planować o mgnienie wcześniej. Przy równej jeździe na trasie potrafi być niemal bezgłośny; słychać szum opon i śpiewy mostu tylnego. Bezproblemowo odpala w mrozy (zaliczył -32 stopnie). Tfu tfu bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Quadra Drive II to rewelacja, można sobie wyobrazić jak fantastycznie by działała posiadając jeepka od nowości, dbając o niego i serwisując. Nadal zachowuje cechy dawnej świetności. Jak każdej skrzyni automatycznej; trzeba się nauczyć. W chwilach słabości bezsensownie redukuje biegi. Łatwo ją można \"oszukać\" i pomanipulować. Redukcja czyni z jeepka rosomaka.
5,0
Układ jezdny
Jak w każdym dżipie kierowanie przypomina sterowanie łodzią i w pewnym momencie sprawia to już przyjemność. System przekazywania energii na poszczególne koła w zależności od potrzeby chwili - rewelacja (jest parę filmików na youtubie gdzie te cuda można zobaczyć). Akademickie dyskusje o wyższości takiej czy innej opony nie zmieniają faktu, że jeep pojedzie na łysych tam gdzie inny nie ma szans. W zimie (śnieg, lód) na światłach gwarantowana pierwsza pozycja.
Komfort
5,0
Widoczność
W jeepku generalnie widać dobrze bo siedzi się wysoko, pewne trudności są ze śledzeniem jazdy na ostrych serpentynach i w garażach piętrowych. Jazda i parkowanie tyłem bezpieczne z doskonałą widocznością. Bardzo ciemne szyby w tylnej części dżipka nie utrudniają widoczności umożliwiają uprawianie seksu w południe w samym środku miasta pod ratuszem.
5,0
Ergonomia
Bez paplania; niemal wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli wszystko jest sprawne to climatronic utrzymuje żądaną temperaturę bez względu na porę roku. Tzw blendoorsy są mankamentem i dość szybko się psują - trzeba plastikowe koniecznie wymienić na aluminiowe. Podgrzewane przednie siedzenia byłyby super-bajerem gdyby nie były jeszcze bardziej awaryjne - naprawa po prostu się nie opłaca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu siedzą jak paniska. Z tyłu nie byłoby dramatu gdyby nie maszyneria od regulacji przednich siedzeń - nie ma co zrobić z nogami ale jeepek to nie autobus - problem tych z tyłu skoro już wleźli. 5 gwiazdek daje przestrzeń z tyłu po złożeniu siedzeń; można położyć dmuchany materac 135x190x20cm i w dwie osoby nocować na parkingu pod *****hotelem i w nie mniejszym komforcie ZA DARMO!!!
4,0
Wyciszenie
3.1 przy przyspieszaniu wydaje sporo decybeli ale to mocny diesel i jego zbójeckie prawo. Generalnie jak wcześniej wspomniano przy spokojnej jeździe dość cichy. Super sprzęt grający montowany fabrycznie; infiniti gold zagłusza inteligentnie pewne niedociągnięcia w tym zakresie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
lato miasto: 12-13.5/100km zima miasto: 14-16.5/100km lato trasa : 9,5-11.5/100km zima trasa : 11-12.5/100km Uwaga! Przy tempomacie pali 0.5 l mniej na trasie ale tylko między 85-105km/h Uwaga druga: warto kupować drogi dobry (ok. 100 oktanów) ON np na statoilu bo spala nawet o 2 litry na 100 mniej niż z lukoilu (ok. 70 oktanów). Przeglądy w ASO dużo dużo za drogie i nie zawsze tak jak trzeba. Trzeba samemu wiedzieć co, kiedy i na co wymienić i podpowiedzieć sprawdzonemu majstrowi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Często przed zakupem ludzie pytają ile trzeba dokładać do jeepa. Jest jedna odpowiedź: ILE MASZ. Czy stary czy nowy jest drogi przy zakupie i dość drogi w utrzymaniu ale uwzględniając całokształt jest doskonale.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prostu dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mówimy o starym, na ogół wyeksploatowanym samochodzie posiadającym mnóstwo elektroniki i technicznych gadżetów - więc jest się co psuć. Uwzględniając to jest doskonale.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.1 TD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
71,00 zł
13,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Grand Cherokee II