Przeniesienie napędu
: Super, napęd. Tylko raz się zakopałem, ale dla tego, że usiadł na silniku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Często psuje się podgrzewanie elektryczne foteli, ale to winna maty grzewczej upala się na łączeniu maty z przewodem.
4,0
Całokształt
Auto sprowadzone z niemiec, więc zawieszenie już trochę sztywniejsze niż w wersi na USA. Auto daje radość z jazdy, trochę boli przy tankowaniu, ale zimą zaparkujecie na każdym nie odśnieżonym krawężniku i parkingu, czy nawet na zaspie przed blokiem, Super mnustwo sąsiadów mi zazdrościło. Jesienią czy wiosną przy ulewach i olbrzymich kałużach, a nie raz małych stawach na drogach byłem nielicznym pojazdem, który nic z tego sobie nie robił. Naprawdę polecam. Szedł jak amfibia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajna jednostka napędowa, ogólnie bezproblemowa, gożej jak uszkodzi się wtrysk na piątym cylindrze, bo wtedy trzeba opuszczać silnik i jest strasznie dużo roboty.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna skrzynia automatycznie przekazuje napęd do koła które potrzebuje mocy. Pamiętać tylko trzeba, aby to dobrze działało należy w reduktoże wymieniać olej co drugą wymianę oleju w skrzyni. I w skrzyni co 60.000km A oleju tam wchodzi i dobry nie jest tani.
4,0
Układ jezdny
Tu muszimy powiedzieć sobie prosto w oczy, to nie jest samochód do szybkiej jazdy. 120km/h to według mnie bezpieczna prędkość tego pojadu, póżniej wchodząc w zakręt należy w drugiej ręce trzymać różaniec, bo strasznie się przechyla i robi się nadsterowny, zaczyna nerwowo reagować. Autostrady to nie jego środowisko po przekroczeniu 120km/h robi się głośno i w baku pojawia się wir ;-) , miasto-super, las-rewelacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest bardzo miękkie, więc do bujania trzeba się trochę przyzwyczajć. ale na nasze polskie drogi już nie wyobrażam sobie innego samochodu.
5,0
Ergonomia
Co do ergonomi, również nie mam zastrzeżeń, w tyniej klapie otwierana szyba, oparcia tylnych foteli kładą się na płas, co umożliwia przewiezienie nawet lodówki, czy pralki. Sam to sprawdziłem. Dwia gniazda zapalniczek z przodu, jedna z napięciem na stałe, druga po przekręceniu stacyjki. A i co najfajniejsze to po wyłączeniu stacyjki i otwarciu drzwi ten odsuwający się fotwl "SUPER"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po mimo że to dissel, bardzo szybko się nagrzewa, zimą ciepło robi się po dosłownie 5min. Latem klima również zdaje wzorow egzamin, słyszałem że często zdażają się egzemplaże z uszkodzonymi klapami od nawiewu zimnego powietrza, koniecznie to sprawdzić trzeba przed zakupem auta, bo naprawa może nie jest skomplikowana, ale kosztowna, bo trzeba pół auta rozebrać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ekstra, ostatnio z kawalerskiego wracaliśmy w 8 i było jeszcze mnustwo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do 120 jest ok. a po 130km/h jest już dokuczliwie głośno, może to również sprawa opon z więkrzym protektorem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czytam wasze opimie na temat spalania i pragnę wszystkich przyszłych kierowców tego pojazdów uświadomić, żeby te autko paliło 10/100 to trzeba delikatnie dotykać pedał przyspieszenia i nie przekraczać 80km/h przy normalnej dynamicznej jeżdzie max do 130km/h średnia to 14l a w mieście zimą średnia 15,5 to nie żadkość. Ale samochód i ta iednostka napędowa jest naprawdę udana i mało awaryjna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dobry egzemplasz trzeba zapłacić ponad 24.000 ale pomimo już nie najmłodszego wieku jest wart tej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnie jescze nigdy nie sprawił kłopotu, może dlatego, że dbam o niego. I powiem tyle, że w utrzymaniu nie jest tani, ale zwraca się to w jego bezawaryjności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby takiej nie było.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 CDRi 163KM 120kW
[l/100km]