Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

Piotr Kopczyński (scantel@post.pl), 18 lat temu
Silnik 4.7 i V8 235KM 173kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 235KM 173kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wystawiam ocenę bardzo dobrą. Co prawda swój samochód kupiłem w stanie właściwie nowym. Nabyłem go w Luksemburgu od 1 właściciela z niewielkim przebiegiem (77 tys km). Specyfika tego kraju powoduje, iż nieznane są Luksemburczykom nasze problemy z autami. Tam nikt liczników nie przekręca ani nie rzeźbi w samochodach co u nas jest częste. Każde auto jest tam prawidłowo serwisowane - bo nie ma innej mozliwości (wysokie koszta robocizny powodują, iż samochód, ktory się psuje zbyt często lub uległ nawet pozornie niewielkiemu wypadkowi - jest zwyczajnie złomowany).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealny. Bardzo mocny i bardzo cichy. Zapewnia osiągi na poziomie samochodu sportowego :).
5,0
Skrzynia biegów
Chrysler 45RFE - automat cztero a właściwie pięciobiegowy bo ma dwie dwójki. Elektronik rzecz jasna, zmiana biegów niewyczuwalna.
4,0
Układ jezdny
To auto na wyścigi się nie nadaje. Chyba, że na ćwiartkę mili po prostej :). Precyzja prowadzenia jest mała lub żadna. No cóż - dwa sztywne mosty. Takie rozwiązanie na asfalt nie jest zbyt szczęśliwe ale za to bardzo trwałe i niezwykle proste. Zawieszenie jest bardzo komfortowe - samochód jest miękki i świetnie wybiera nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko siedzisz - widzisz wszystko. Duże lusterka boczne (składane elektrycznie) umożliwiają cofanie bez patrzenia do tyłu :). No i bajer dodatkowy - automatyczne ściemnianie wszystkich lusterek jak ktos z tyłu świeci.
5,0
Ergonomia
Bardzo miła obsługa auta. Dostęp bezproblemowy, wszystko w zasięgu rąk, wygodne fotele oczywiście elektryka, powiązanie dwóch pilotów z indywidualnymi ustawieniami pamięci foteli, lusterek itp. W wersji LIMITED wyposażenie jest wręcz bizantyjskie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwustrefowy spisuje się znakomicie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie narzekam na brak miejsca. A jestem wymagający :) Z tyłu zaś - miejsca mniej. Ale ja żony ani dzieci nie mam - więc marynarka i kilka gazet codziennych mieści się swobodnie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo porządnie wyciszone auto. Słychać szum opon (Goodyear Wrangler H/P) ale to w końcu guma uniwersalna a nie szosowy slik :) Silnik właściwie niesłyszalny w środku, na zewnątrz zaś super brzmienie V8 :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W rozumieniu europejskim żaden Jeep nie jest ekonomiczny. Spalanie w miescie na poziomie 18 litrów nie jest niczym szczególnym. Dolne granice zuzycia paliwa to okolica 11-12 litrów benzyny w trasie przy prędkościach około 100 km/h. Górne granice spalania po prostu nie istnieją i jeśli ktoś ma kaprys by four_point_seven spalił 60 litrów w mieście - nie ma żadnego problemu. Tym niemniej samochód przy delikatnym operowaniu gazem jest całkiem dynamiczny. Jeśli zestawimy wielkość auta, jego ciężar i możliwości wynikające z tego iż pojedziesz nim w trasie i w całkiem nielekkim terenie - to spalanie nie jest takie straszne. Duzym plusem są ceny częsci zamiennych. MOPAR obniżył je w ciągu ostatnich lat, a nisko wyceniony dolar do złotówki dodał swoje. Graty zamienne nowe oryginalne kupowane w ASO są czesto tańsze niż włoska podroba do europejskiego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż powiedzieć. WJ´ta mozna kupić tanio lub dobrze. Tani zakup = problemy. Unikałbym kupowania aut pochodzących z krajowych salonów chyba, że są mozliwie nowe. Dobry Jeep kosztuje swoje ale za to jest porządnie utrzymany. Mój będzie w przyszłym roku do sprzedania, zamierzam kupić następcę :) Niemniej jednak samochód jest warty rozważenia - bowiem za dość niewielkie pieniądze można kupić stosunkowo nowy egzemplarz. Odpowiedni Japończyk będzie znacznie droższy. Jeep kosztuje tylko w paliwie, reszta jest całkiem znośna. Zdjęcia dla zainteresowanych - na www.galeria.grandcherokee.pl
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - bez kłopotów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 235KM 173kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
21,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Grand Cherokee II