4.7 V8 po prostu mówi za siebie. Pierwsza 100 km/h po 8.3 sekundy i 200 km/h -prędkość maksymalna. Przyspieszenia są doskonałe elastyczność również. Kultura pracy jak to w amerykańskim aucie - przyspiesza w miłym bulgotaniu ósemki-w końcu prawie 400 NM to jest jednak trochę siły.Może BMW X5 jest trochę cichsze i o 0.5 sekundy do 100 km/h szybsze ale i tak tego się nie odczuwa a TOYOTA LAND CRUISER 100 o 1,5 sekundy póżniejsza.Moim zdaniem silnik to jedna z głównych zalet JEEPA posiadający osiągi niektórych aut sportowych , a z pod świateł takim odjazdem mało kto potrafi się poszczycić.Po prostu motor nie do zajechania przez co najmniej 500 tys. km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo idealnie zestopniowana z silnikiem . Mięko zmienia biegi.Dopoiero po wciśnięciu pedału gazu do końca odczuwalne są szarpnięcia , ale i tak warto to zrobić sprint do 100 km/h po 8,3 sekundy, a pozatym reaguje bez żadnych opóżnień.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to sportówka na zakętach ale prowadzi się dość stabilnie- napewno BMW i TOYOTA czy chociażby MERCEDES ML prowadzą się stabilniej a w szczególności BMW. Jest to w końcu auto terenowe . Jazda z prędkoscią 100 , 150 a nawet 200 km/h nie przynosi zbytnio problemów . Zawieszenie jest troche miękkie i na trasie auto prowadzi się nieco ociężale jak obrażony na swego jeżdżca wielbłąd ale za to komfortowo . Natomiast w terenie na takich drogach jak: piaskowe , żwirowe czy też wertepy nawtet prędkość 130km/h nie jest w stanie auta wyprowadzić z kierunku jazdy . Właśnie na takich drogach jest nie do pokonania i tak powinno być bo to w końcu auto terenowe i kompromis pomiędzy jazdą w terenie a szybko pokonywanymi zakrętami i jazdą na trasach jest doskonały.
Komfort
3,0
Widoczność
Ogólnie rzecz biorąc dobra . Zasada jest jedna jak dobry kierowca da sobie napewno radę i o njic nie zachaczy.
5,0
Ergonomia
Wszystko ma swoje miejsce , obsługa nie jest trudna może tylko radio ale to sie da wyłuczyć.Duzy bagaznik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość dobrze klimatyzacja bardzo dobra .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przody miejsca jest nawet nawet szczególni przy odsuniętych fotelach do tyłu , zaś z tyłu troche mniej - jednym słowem przydałoby się więcej nawet i nad głową.Duży bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Cichy motor i hałas we wnątrz a jak się włączy radio to jesteśmy niemal w filharmonii.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4.7 V8 musi to palić czy to będzie JEEP BMW TOYOTA MERCEDES LAND ROVER albo MITSUBISHI z podobnymi motorami w końcu tak drogie auta kupują tylko zamożni i to właśnie ich stać na paliwo i pozatym oni na to nie patrzą czy to 15 20 czy tez 25 litrów na 100km sięga zużycie paliwa . W przypadku GRANDA sczególnie w mieście jest ono wysokie tym bardziej jak jeżdzi się sportowo to trzeba się pogodzić z 20 litrami na 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurenci są drożsi 230 tysiecy złotych to nie dużo za tak dobrze wyposażone auto z takim motorem i wysoką jakością wykonania . W końcu to terenówka i to najlepsza w swojej klasie .Za BMW trzeba zapłacic około 300 tysięcy złotych za MERCEDESA podobnie a za TOYOTE około 260 tysięcy złotych.JEEP ma wszystko od klimatyzacji elektryki poduszek(2 lub 4) skóry szyberdachu po automat i napęd QADRA DRIVE który znakomicie sprawdza się na bezdrożach . Myślę że to naprawdę dobra wyjątkowa propozycja z a rozsądną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje jakość wykonania na wysokim poziomie zarówno we wnątrz jak i z zewnątrz czy tez pod maską. Moim zdaniem doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 235KM 173kW
[l/100km]